  • 321. Data: 2022-05-22 09:21:13
    Temat: Re: Ruscy strzelali do roweru ja Blackweater do samochodów [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Może mieć granat. Może robić rozpoznanie. Trzeba by żołnierza, który
    > strzelał zapytać.

    Bo przecież ochroniarzy z USAńskiego Blackwater "zapytali" parę razy o
    strzelanie do cywili w Iraku. Można sprawdzić użyte linie obrony
    (wymysły adwokatów),

    Ja się bardzo łatwo zgodzę że sprawa "może+" śmierdzieć. Tyle że
    solidne linie obrony w sprawach karnych "nie zostały wykluczone"
    na podstawie przedstawionych informacji. Chociaż jak potem takie
    standardy zostaną wstecznie zastosowane do USA w Iraku i Afganistanie
    oraz IDF na terytoriach okupowanych to ja jestem bardzo++ za :-)

    Tu jest grupa *prawo*. Jak ta sytuacja wygląda medialnie/propagandowo i
    sytuacji oskarżenia w procesie karnym to *BARDZO* różne sprawy.
    Czy może takie sprawy prawnie powinno się załatwiać procesem cywilnym o
    odszkodowanie?

    --
    A. Filip

  • 322. Data: 2022-05-22 13:43:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2022 o 09:21, A. Filip pisze:
    > Tu jest grupa*prawo*. Jak ta sytuacja wygląda medialnie/propagandowo i
    > sytuacji oskarżenia w procesie karnym to*BARDZO* różne sprawy.

    Jakby u nas jakiś idiota wylazł na spychacz i zaczął strzelać z kałacha
    do przechodniów czy rowerzystów, to oczywiście dostał by zarzut co
    najmniej usiłowania zabójstwa. Ale na Ukrainie trwa wojna i są trochę
    inne standardy. W kadrze widać, że wszyscy cywile w okolicy sami
    domyślili się, czym może się skończyć zbliżanie do wrogiej kolumny. Ten
    jeden nie. Odmienność jego zachowania do pozostałej populacji mogła być
    wystarczającym powodem, by uznać go za zagrożenie.

    > Czy może takie sprawy prawnie powinno się załatwiać procesem cywilnym o
    > odszkodowanie?

    Z tym, że to działa tak, że za swoich żołnierzy odpowiada strona
    wojująca, której są żołnierzami, zaś strona wojująca może sobie we
    własnym zakresie ścigać swoich żołnierzy. Jak nasi żołnierze ostrzelali
    wioskę w Afganistanie (mniejsza o merytorykę, bo mam własne zdanie), to
    przecież nei sądzono ich w Afganistanie przed tamtejszym sądem tylko w
    Polsce przed polskim.

    --
    Robert Tomasik

  • 323. Data: 2022-05-22 14:56:12
    Temat: Re: Ruscy strzelali do roweru ja Blackweater do samochodów
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > ostrzelali wioskę w Afganistanie (mniejsza o merytorykę, bo mam własne
    > zdanie), to przecież nei sądzono ich w Afganistanie przed tamtejszym

    AFAIR to szło w oparciu o umowy z USA-Afganistanem. IMHO Bez tego to
    byłoby niemaskowane prawo silniejszego. Czyli AFAIR tam nie działały
    jurysdykcje domyślne (choćby w teorii rzadko popartej praktyką).

    Może nie zauważyłeś ale rząd w Afganistanie się "zmienił bardzo". Może
    nowemu będzie kiedyś pasować odgrzać te kotlety. Jak polecą po linii że
    umowy z USA-Afganistanem nie mogły *skutecznie* wykluczać jurysdykcji
    sądów Afgańskich *i międzynarodowych* to mogą w starannie wybranym
    momencie uzyskać sporawe poparcie >=światowej/europejskiej opinii
    publicznej. Na ekstradycje do Taliban-Afganistanu to mają szansę jak
    na szóstkę w totka (tak niewiarygodnie bardzo musiałaby się zmienić
    sytuacja), sądom międzynarodowym "poszerzenie ich jurysdykcji" może+
    pasować.

    Zresztą na Ukrainie już ruszyły (pokazowe) procesy ruskich żołnierzy
    *w ukraińskiej niewoli*. Czyli to najbardziej zależy od "a jak
    wyegzekwujesz (ewentualny) wyrok bez robienia jeszcze bardziej szopki
    z sądu". Procesy usańskich lotników w Cesarskiej Japonii też są niezłym
    praktycznym przykładem z małym względem na to jak je potem ocenili
    hamerykanie zwycięzcy.

    P.S.
    1. Czy na Ukrainie obowiązuje kara śmierci *w trakcie wojny*?
    2. Czy Ukraina jest *super legalistycznie* w trakcie wojny?
    Dzięki D. Tuskowi (EPL/PO) w RP3 nie ma kary śmierci nawet w trakcie
    wojny.

    --
    A. Filip

  • 324. Data: 2022-05-22 15:23:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2022 o 14:56, A. Filip pisze:
> [...]
    > na szóstkę w totka (tak niewiarygodnie bardzo musiałaby się zmienić
    > sytuacja), sądom międzynarodowym "poszerzenie ich jurysdykcji" może+

    Tak, czy siak dwa razy nie można być sądzonym za to samo przestępstwo.

> [...]
    > z sądu". Procesy usańskich lotników w Cesarskiej Japonii też są niezłym
    > praktycznym przykładem z małym względem na to jak je potem ocenili

    I dochodzimy wszyscy różnymi drogami do jednego wniosku - że nie da się
    oceniać żołnierzy wojujących stron wg prawa karnego obowiązującego w
    czasie pokoju. Bo spokojnie dałoby się im wszystkim (Rosjanom i
    Ukraińcom) postawi zarzut udziału w bójce, w trakcie której używa się
    niebezpiecznego narzędzia. I jeszcze dosypać udział w zorganizowanej
    grupie uzbrojonej.

    --
    Robert Tomasik

  • 325. Data: 2022-05-22 15:50:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Tak, czy siak dwa razy nie można być sądzonym za to samo przestępstwo.

    W teorii nie, w praktyce (także USA) jak najbardziej.
    Patrz procesy stanowe i federalne policjantów co pobili R. Kinga.
    W prawnej teorii to był procesy o co innego. Dla normalnych ludzi
    (nie prawników) to były dwa procesy praktycznie o to samo
    aż do osiągnięcia skazującego skutku.
    Prawnicy to nie specjaliści od dzielenia włosa na czworo?

    No chyba że ty mówisz praktycznie tylko o podstawie do odmowy
    ekstradycji z RP3 ale to wypada doprecyzowywać wprost.

> [...]
    > Ukraińcom) postawi zarzut udziału w bójce, w trakcie której używa się
    > niebezpiecznego narzędzia. I jeszcze dosypać udział w zorganizowanej

    Kiedyś w końcu jakiś żołnierzy/specjałów (USA?) gdzieś złapią na misji
    bez formalnego wypowiedzenia wojny i osądzą/skarzą po podobnej linii.
    Wiec uważa o co prosisz bo możesz (kiedyś) to dostać :-)

    --
    A. Filip

  • 326. Data: 2022-05-22 16:02:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2022 o 15:50, A. Filip pisze:
    > Kiedyś w końcu jakiś żołnierzy/specjałów (USA?) gdzieś złapią na misji
    > bez formalnego wypowiedzenia wojny i osądzą/skarzą po podobnej lini

    Dlatego USA stara się ich odbijać.

    --
    Robert Tomasik

  • 327. Data: 2022-05-22 16:58:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Dlatego USA stara się ich odbijać.

    To jak się bawimy w pełen cynizm real-politik: Dlatego
    najskuteczniejszą obroną byłyby ich mizerne szanse *przeżycia*
    takiej próby,

    --
    A. Filip

  • 328. Data: 2022-05-22 20:14:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jakby u nas jakiś idiota wylazł na spychacz i zaczął strzelać z kałacha
    > do przechodniów czy rowerzystów, to oczywiście dostał by zarzut co
    > najmniej usiłowania zabójstwa. Ale na Ukrainie trwa wojna

    No tak, to wszystko usprawiedliwia.
    Nie jeden psychopata się ucieszył, że trwa wojna, bo może sobie
    bezkarnie postrzelać do ludzi, bo przecież trwa wojna.

    A jeszcze inny może bezkarnie takiego psychopatę usprawiedliwiać - bo
    trwa wojna.

    > i są trochę
    > inne standardy.

    I się wyjaśniło... wjechali czołgami żeby sobie stworzyć "trochę inne
    standardy".
    Sprytne.

    > W kadrze widać, że wszyscy cywile w okolicy sami
    > domyślili się,

    A ten się nie domyślił, więc zasłużył na karę śmierci.
    Taka naturalna metoda na oddzielenie zdrowej części społeczeństwa, od
    tej mniej ogarniętej.
    Trochę inne standardy, więc sam jest sobie winien.

    > czym może się skończyć zbliżanie do wrogiej kolumny. Ten
    > jeden nie.

    Więc to jego wina.
    Obyś się nie musiał opiekować człowiekiem z chorobą Alzheimera i przez
    przypadek będzie to twój ojciec, który w zamieszaniu zobaczy rower,
    przypomni mu się dzieciństwo i postanowi sobie pojechać na rowerze w
    kierunku czołgu, gdy wjadą do nas kacapy.

    Chciałbym wtedy przeczytać jak usprawiedliwiasz żołnierza na czołgu, bo
    przecież broni czołgu, bo są trochę inne standardy, bo trwa wojna.
    No przecież wszyscy ogarnęli i się pochowali, a on jeden nie.

    A moje pytanie brzmi: po chuj ta wroga kolumna zbliża się do rowerzystów
    w innym kraju? Wszyscy wiedzą jak to się może skończyć, a ten jeden
    czołgista nie...

    > Odmienność jego zachowania do pozostałej populacji mogła być
    > wystarczającym powodem, by uznać go za zagrożenie.

    Słuszna uwaga.
    Aby się o tym przekonać nie trzeba czekać na "trochę inne standardy"
    wprowadzane czołgami. Wystarczy trochę pomieszkać w Polsce.
    Albo w rosji.

    A tam, w tej Ukrainie, to nie rowerzysta zachował się odmiennie, lecz te
    czołgi i ten żołnierz, który do niego strzelał. To oni stanowili
    zagrożenie, a nie rowerzysta jadący rowerem w swoim własnym mieście.

    Jak widać mundurowi mogą też dostać złoty medal za odwracanie kota ogonem.
    Właśnie go ode mnie dostałeś. Serdecznie gratuluję.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 329. Data: 2022-05-22 20:30:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Bo spokojnie dałoby się im wszystkim (Rosjanom i
    > Ukraińcom) postawi zarzut udziału w bójce, w trakcie której używa się
    > niebezpiecznego narzędzia.

    Nie jesteś pierwszy. Przed tobą papież też doszedł do takiego samego
    wniosku.
    Widać kończyliście te same szkoły, gdzie uczono, że napadniętemu na
    wszelki wypadek trzeba postawić zarzuty, bo wtedy będzie mu łatwiej się
    bronić.

    > I jeszcze dosypać udział w zorganizowanej
    > grupie uzbrojonej.

    Czy przypadkiem to nie ty pisałeś, że w Ukrainie cywilom na szybko
    rozdano broń?
    Faktycznie, zorganizowana uzbrojona grupa jak się patrzy.
    Wygląda na to, że nawet lepiej zorganizowana niż nasi harcerze z wot.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 330. Data: 2022-05-22 23:59:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2022 o 20:14, Kviat pisze:
    > Jak widać mundurowi mogą też dostać złoty medal za odwracanie kota ogonem.
    > Właśnie go ode mnie dostałeś. Serdecznie gratuluję.

    Bardzo dziękuję. A jak już ochłoniesz, to spróbuj się zastanowić, tak
    rozpoznać zamachowca na imprezie masowej :-) Podpowiem, ze mam to wiele
    wspólnego właśnie z tym rowerzystą. I uprzedzam, ze nie po posiadaniu
    rowerka.

    --
    Robert Tomasik