  • 231. Data: 2008-10-31 16:24:43
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: armar <a...@p...fm>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Mogę Ci wskazać skrzyżowania, gdzie naprzeciw siebie są pasy do jazdy w
    > lewo i prosto.

    To wskaż.
    Ale wskaż w nowym wątku, bo w tym rozmawiamy o takim
    na którym tylko pas do skrętu w lewo nachodzi na siebie
    z przeciwnych kierunków.

    > Przykład: Warszawa Marszałkowska/Świętokrzyska, gdzie na
    > Świetokrzyskiej pas do skrętu w lewo jest przedłużeniem przeciwległego
    > pasa do jazdy prosto.

    Zanim zaczniesz nowy wątek, to sobie to narysuj
    z dokładnym rozmieszczeniem znaków poziomych i pionowych.
    Patrząc na zdjęcia satelitarne wiele nie można zobaczyć,
    ale to co widać wyraźnie wskazuje na to, że się mylisz:
    http://img528.imageshack.us/my.php?image=marszalkows
    kaswietokrzyek6.jpg

    W dodatku na środku widać wysepkę, więc tym bardziej coś kręcisz.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 232. Data: 2008-10-31 18:42:31
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    armar pisze:

    > W dodatku na środku widać wysepkę, więc tym bardziej coś kręcisz.

    Tak, tak, wysepkę która zaraz zjedzie ze skrzyżowania :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 233. Data: 2008-10-31 19:40:46
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > zamiast sie glupkowato usmiechac,

    Lepsze to niż pisanie głupot.

    <poczytaj o sygnalizacji zmiany pasa i
    > kierunku jazdy, potem wroc i przepros

    Ty zacznij od art.25 tzw. kodeksu drogowego.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 234. Data: 2008-10-31 20:23:59
    Od: armar <a...@p...fm>

    Kocureq pisze:

    > Tak, tak, wysepkę która zaraz zjedzie ze skrzyżowania :)

    Myślisz, że to dach autobusu?
    W takim razie prędzej spłynie, bo patrząc na brak cienia
    na powiększeniu widać że jest głęboko utopiony w asfalcie,
    a po cieniach z przodu i z tyłu można wnioskować,
    że w tych miejscach posiada na dachu mniej więcej metrowe maszty,
    zapewne z okrągłymi, niebieskimi żaglami z wymalowaną strzałką
    wskazującą w którym miejscu go omijać. :D

    http://img528.imageshack.us/my.php?image=marszalkows
    kaxcq6.jpg

    Zdjęcie ściągnięte z maps.google.com - więc sam możesz sprawdzić,
    czy autobus już "odjechał" ;) , albo czy fotka jest autentyczna.
    :)

    W 2005 roku "autobus" miał nieco inny kształt:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ulica_%C5%9Awi%C4%99tok
    rzyska_w_Warszawie

    --
    Pozdrawia Marek

  • 235. Data: 2008-10-31 22:25:51
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    armar pisze:

    > W 2005 roku "autobus" miał nieco inny kształt:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Ulica_%C5%9Awi%C4%99tok
    rzyska_w_Warszawie

    A, ty to wysepką nazywasz?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 236. Data: 2008-10-31 23:22:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    armar pisze:

    > Pas ruchu po którym poruszał się był w kierunku "na lewo".
    > Pas ruchu na który wjechał był przeznaczony w kierunku "na wprost".
    > Uporczywie twierdzę, że zmieniając pas ruchu zmienił kierunek jazdy,
    > bo skręcił w prawo - co dla Ciebie jest "urojonym" faktem. ;)

    Skręcił w prawo, ale przejechał przez skrzyżowanie na wprost... Czegoś
    się naćpałeś?

    > Nawet jeśli byś jakimś cudem udowodnił swoimi niemiłymi wypowiedziami,
    > że zmiana pasa ruchu może się odbyć bez zmiany kierunku jazdy

    Zmiana pasa ruchu to nie jest zmiana kierunku jazdy, ignorancie!

    [ciach]

    Brednie totalne.

  • 237. Data: 2008-10-31 23:23:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:fh6pt5-stp.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > nie mial pierszenstwa, poruszal sie pasem do jazdy w lewo,

    Nie ma to znaczenia, bo skręcający z lewo tego nie widział.

    > zmienil pas
    > nie sygnalizujac manewru co bylo bezposrednia przyczyna kolizji

    ROTFL

  • 238. Data: 2008-10-31 23:27:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Steel pisze:

    > Andrzej to ze ty akurat tak myslisz nie znaczy ze jest to "bezwzglednie
    > prawda"

    Akuratna ruchu drogowym to ja się znam.

    > Jak juz wielokrotnie udowodniles twoje teorie czesto mijaja sie z prawda..

    W którym miejscu, kłamczuszku?

    > Poczytaj jeszcze raz co nakazuje ta strzaleczka namalowana na drodze i
    > skoncz pipeprzyc ze autor mogl sie spodziewac ze gosc pojedzie prosto, skoro

    Pieprzysz ty i ten kretyn, co na ślepo w lewo skręcał.

    > nie bylo zadnej mowy o zmianie organizacji ruchu na tym skrzyzowaniu a
    > pozniejsze ogledziny potwierdzily to!

    A co kogo obchodzą późniejsze oględziny?!

    Oznakowanie dla jadących z przeciwka nie interesuje skręcających w lewo!

    > W koncu musial wrocic na pas ktory pozwala mu jazde na wprost.
    > Wiec jesli lamie przepisy to powinien to zasygnalizowac, by zagrozenia nie
    > stwarzac a jego zamiary byly jasne.

    Aha, powinien był włączyć sygnalizator skręcania prosto ;->

  • 239. Data: 2008-10-31 23:35:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Steel pisze:

    > Andrzej musze to powiedziec... jestes wyjatkowym zawodnikiem... zeby nie
    > uzyc bardziej dosadnego slowa...
    > nie dosc ze obrazasz innych to jeszcze wymyslasz cos co ci moze pomoc...

    Nie wymyślam - to nie ja tworzyłem te przepisy. Miej do nich pretensje,
    jak ci się nie podobają.

    > Niestety:
    > Pasy lewoskretow leza na przeciw siebie,

    Podstawa prawna?

    > co skutecznie uniemozliwia jazde
    > prosto i jednoznacznie okresla przeznaczenie pasa.

    Wg. jakiego przepisu?

    > Zgodnie z oznakowaniem skrzyzowanie na pasie z ktorego gosc z polnocy
    > pojechal "prawie prosto" byl znak P-8b czyli gosc mogl pojechac TYLKO w lewo
    > lub zawrocic jesli nie bylo znaku zakazujacego tego.

    Ale ten znak dotyczył jego. A nie tego gamoń z przeciwka, co skręcił w
    lewo - on nie mógł wiedzieć, jakie jest aktualne oznakowanie.

    [ciach]

    > Wiec w jaki sposob chcialbys polaczyc strzalke w lewo ze strzalka na wprost

    Normalnie.

    > jesli na wporost jest pas biegnacy w przeciwnym kierunki?! Sa 3 pasy z
    > polnocy. jeden jest przeznaczony do jazdy na wprost i nie jest to lewy z
    > ktorego gosc pojechal "na wprost?

    Zrozum, betonku jeden, że nie możesz jeździć na pamięć! Nie dotyczą
    ciebie znaki drogowe, które sobie zapamiętałeś - ciebie dotyczy tylko
    to, co napotykasz na bieżąco na trasie swojej jazdy. Oraz przepisy
    ogólne, które *bezwzględnie* nakazują skręcającym w lewo ustąpić
    pierwszeństwa pojazdom jadącym z przeciwka na wprost.

    > Wiec wez stuknij sie w czolo i zastanow sie nad soba. Skoncz obrazac innych
    > bo jestes zenujacy. A obrazaniem innych nie tylko nie uwiarygadniasz swoich
    > tez ale tez pokazujesz swoja niedojrzalosc jesli chodzi prowadzenie
    > dyskusji.

    Cóż, łatwo mnie irytuje głupota - więc sam jesteś sobie winien, że twoja
    głupota mnie zdenerwowała i poczułeś się "urażony".

  • 240. Data: 2008-11-01 09:47:52
    Od: kam <...@...pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:
    > Czyli jak Cie walne z prawej strony wjezdzajac na skrzyzowanie na
    > czerwonym, to Ty bedziesz winien wypadku?

    czasem tak

    KG