  • 201. Data: 2008-10-30 08:00:52
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:1v1nt5-40n.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Tia, a jak rzeczywistość jest sprzeczna z teorią, to należy ją
    > ignorować?

    jak narazie to ty ignorujesz chocby fakt nie sygnalizowania przez samochod
    jadacy prosto manewru powrotu na swoj poprzedni pas do jazdy na wprost, o
    ignorowaniu innyc znakow, to juz nawet nie pisze

  • 202. Data: 2008-10-30 08:02:18
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Przypomnę: dla mnie łyknięcie idei "winnego kolizji" też
    > było trudne do pojęcia :)
    > No jak to, jedzie facio na jednojezdniowej jezdni lewą
    > stroną, wyprzedza na skrzyżowaniu i ktoś kto się z nim
    > "trafił" przy wjeżdżaniu na pas na którym tamtego NIJAK
    > NIE MIAŁO PRAWA BYĆ jest winnym kolizji... a tu się
    > okazuje że tak - jest. Bo tamtem jechał po drodze
    > z pierwszenstwem (albo jechał z prawej) więc miał
    > pierwszeństwo i tyle, to że złamał parę przepisów nic
    > nie zmienia...

    Bo z tym jest inna sprawa skrecajacy w lewo ma OBOWIAZEK upewnienia sie ze
    po sasiednim pasie nic nie jedzie (np gosc moze cofac) i moze bezpiecznie
    wykonac manewr skretu w lewo.

    Co do wyjazdu z podporzadkowanej i samochodu na czolowe to byl taki glosny
    przypadek ze zginelo kilkoro dzieci... i ten pewdzacy lewym (dla niego)
    pasem na podwojnej ciaglej i ten wyjezdzajacy w prawo z podporzadkowanej
    uznani zostali przez sad za wspolwinnych wypadku ze skutkiem smiertelnym.
    w uzasadnieniu bylo iz wyjezdzajacy z podporzadkowanej byl lwinny gdyz nie
    upewnil sie czy moze wykonac bezpiecznie manewr (niestety wiekszosc na
    prawoskretach ludzi nie patrzy gdzie skreca i iczy za tym nie ma
    sygnalizacji - mialem kilka razy przypadek ze kolo szkoly w moim miescie
    malo nie przejechano dzicka ktore mialo zielone ale kierowcy sie spieszylo i
    nie popatrzyl ze ma czerwone) a ten z pasa pod prad jak ze zlamal przepisy
    wyprzedzajac na podwojnej ciaglej. Oba te postepowania przyczynily sie do
    wypadku...

    Tu w najgorszym przypadku powinno byc dla autora tak samo. On nie dochowal
    nalezytej ostroznosci a tamten wykonal manewr niedoswolony.

    pozdrawiam
    --
    Steel

  • 203. Data: 2008-10-30 08:04:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Oczywiście że sygnalizujesz oba. Tzn - TY nie sygnalizujesz (jak wynika z
    > twoich ostatnich postów), a powinieneś.

    a jaki wg ciebie ma cel sygnalizowania wjazdu na zjad skoro nie masz
    fizycznie innej mozliwosci pojechac?
    jak droga skreca, jest luk, tez sygnalizujesz ze jest luk?
    bo to analogiczna sytuacja

  • 204. Data: 2008-10-30 08:06:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości

    > hmmmm tu mozna sie spierac... bo jednak gdybys nie zmienil kierunku jazdy
    > to jechalbys na skrzyzowaniu prosto...

    wiesz, analogicznie na luku drogi tez zmieniasz kierunek jazdy, a jednak nie
    sygnalizujesz tego

  • 205. Data: 2008-10-30 08:20:10
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 17:04:13 -0500, witek napisał(a):

    > Jak się okaże, że ja jechałem jak pan i władca i waliłem w co popadnie
    > bo mam zielone, to ewidentnie winny będę ja.

    Nie, nie pisze o celowym uderzeniu.

  • 206. Data: 2008-10-30 08:40:04
    Od: armar <a...@p...fm>

    TomaSz. pisze:
    > Z pamiętnika internauty.
    > Własność: 'Andrzej Lawa'
    > Wpis z dnia 29-10-2008:

    > Moim zdaniem sytuacja jest analogiczna - kierowca ma jechać z pasa w lewo,
    > a jedzie prosto.

    Moim zdaniem mijasz się z prawdą, bo on chcąc utrzymać
    dotychczasowy kierunek jazdy nie może jechać "prosto"
    nie tylko ze względu na przepisy (znaki nakazują skręt w lewo),
    ale również ze względu na to, że "prosto" ma pas ruchu
    w przeciwnym kierunku!
    Musi skręcić w prawo na sąsiedni pas ruchu.
    Zanim skręci powinien sprawdzić, czy nie utrudni tym manewrem
    życia innym uczestnikom drogi.
    Musi też sygnalizować zamiar skrętu w prawo na nowy pas ruchu
    innym uczestnikom, by wiedzieli, że jedzie nieprawidłowo
    Nie sprawdził i nie sygnalizował - czego efekty znamy.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 207. Data: 2008-10-30 14:03:38
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie to ma znaczenie? Castrol pisal, ze skrecajac w lewo trzeba ustapic
    > wszystkim jadacym prosto.

    I w zasadzie napisał prawdę.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 208. Data: 2008-10-30 16:44:46
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 15:03:38 +0100, Nostradamus napisał(a):

    > I w zasadzie napisał prawdę.

    No w zasadzie tak, pod warunkiem, ze nie ma policjanta kierujacego ruchem,
    ze nie ma sygnalizacji swietlnej, ze nie ma znakow drogowych, ze jadacy
    prosto nie wyjezdza z posesji, albo stacji benzynowej.

  • 209. Data: 2008-10-30 17:07:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    TomaSz. pisze:

    > Tia, a z ustawy zasadniczej wynika, że masz prawo do bezpłatnej opieki
    > zdrowotnej. I co?

    I ma. Konstytucja nie gwarantuje jakości ani szybkości działania takiej
    opieki.

  • 210. Data: 2008-10-30 17:11:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Steel pisze:

    > zapominasz ze przed pane z polnocy mogl jechac inny samochod ktory skrecal w
    > lewo (co jednoznacznie moglo okreslac przeznaczenie tego pasa jak i jego

    Kolejne brednie ignoranta, który nigdy nie widział połączonych kilku
    strzałek (ani nie doczytał do końca par.87 ust.1 rozporządzenia w
    sprawie znaków i sygnałów drogowych).