  • 161. Data: 2008-10-29 14:37:56
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości
    news:ge9rvh$itm$1@mx1.internetia.pl...

    > Art 22.5
    > nie wylacza to przypadkow gdzie jest nakazany kierunek jazdy

    ale nie zmieniasz kierunku, jedziesz zgodnie z kierunkiem jaki wyznacza ci
    pas, znaki, po prostu nie masz innej mozliwosci

  • 162. Data: 2008-10-29 14:41:51
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał:

    > Zgroza!

    Jeszcze większe kontrowersje są w przypadku wjazdu na tzw. rondo.
    Niektórzy traktują to jako zmianę kierunku jazdy w momencie
    wjazdu, a niektórzy (całościowo) jako przejazd przez skrzyżowanie.
    W zależności od tego, przy chęci wjechania w ulicę dochodząca
    do ronda z lewej strony, przed zbliżaniem się do ronda w/g jednych
    należy włączyć prawy, a drugich lewy kierunkowskaz. :-)

    Krystian

  • 163. Data: 2008-10-29 14:44:51
    Od: armar <a...@p...fm>

    szerszen pisze:

    > ewentualnie bardziej obrazowo dla upierajacych sie przy winie pytajacego
    >
    > czy jakby tam wymalowac wysepke, przez ktora przejechal jadacy z
    > naprzeciwka, albo wrecz wybudowac wysepke przez ktora by przejechal, to
    > czy nadal byscie sie tak upierali, ze to pytajacy jest sprawca kolizji?

    Patrząc na argumentację osób uznających winę pytającego,
    to odpowiedź jest jedna:

    MAYkel nie powinien zakładać, że wysepka zatrzyma jadącego
    i nie powinien stawać za murkiem, bo zwiększyłby uszkodzenia
    naszego ulubieńca z północy.
    ;)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 164. Data: 2008-10-29 14:49:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:ge9ri4$k5a$1@news.onet.pl...

    > bo nie zmienisz toru jazdy jaki wyznacza ci droga/pas ktorym sie

    Bzdura. Zmieniasz i pas i drogę (jezdnię), którą jedziesz.

    > poruszasz, na takiej samej zasadzie jak jadac na zakrecie drogi nie
    > wlaczasz kierunkowskazu

    A tu nie zmieniasz ani pasa, ani drogi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 165. Data: 2008-10-29 14:53:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Bzdura. Zmieniasz i pas i drogę (jezdnię), którą jedziesz.

    inaczej, jedziesz wiaduktem, masz pas ktory prowadzi do zjazdu
    co sygnalizujesz, tylko wjazd na ten pas, czy moze i wjazd na pas i wjazd na
    zjazd :)

  • 166. Data: 2008-10-29 19:43:26
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 16:29:49 +0100, Paweł Ubysz napisał(a):

    > Ale pojazd z którym doszło do kolizji nie jechał w lewo ale prosto. Zgadza
    > się?
    > Wiec skrecajacy w lewo musiał mu ustapić - zgadza się?
    > Ergo winnym kolizji jest skrecajacy w lewo.

    Czyli jak Cie walne z prawej strony wjezdzajac na skrzyzowanie na
    czerwonym, to Ty bedziesz winien wypadku?

  • 167. Data: 2008-10-29 19:49:37
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 20:44:12 +0100, castrol napisał(a):

    > To nie na skrecajacym w lewo spoczywa
    > obowiazek oceniania czy pojazd jedzie zgodnie z przepisami czy nie -
    > jego obowiazkiem bylo ustapienie pierwszenstwa przejazdu wszystkim
    > pojazdom jadacym prosto.

    Jak mi sie pali zielona strzalka w lewo to mam ustapic tym z przeciwka
    jadacym prosto? Cos krecisz...

    > Tam rowniez mogl jechac pojazd uprzywilejowany

    Ale to nie byl pojazd uprzywilejowany.

  • 168. Data: 2008-10-29 20:13:47
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jak mi sie pali zielona strzalka w lewo to mam ustapic tym z przeciwka
    > jadacym prosto? Cos krecisz...

    Gdzięś wyczytałeś, że koleś miał zieloną strzałkę w lewo?? Coś kręcisz;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 169. Data: 2008-10-29 20:34:42
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 21:13:47 +0100, Nostradamus napisał(a):

    > Gdzięś wyczytałeś, że koleś miał zieloną strzałkę w lewo?? Coś kręcisz;))

    A jakie to ma znaczenie? Castrol pisal, ze skrecajac w lewo trzeba ustapic
    wszystkim jadacym prosto.

  • 170. Data: 2008-10-29 21:32:59
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 08:47:19 -0500, witek napisał(a):

    > nie ma
    > ty wymusiłeś pierwszeństwo przy skręcie w lewo.

    A jak bede jechal droga jednokierunkowa i skrece w lewo przed kims jadacym
    z przeciwka, to tez bede sprawca?