  • 151. Data: 2008-10-29 14:10:36
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > nie pokretna, jechal pasem ruchu ktory nie dawal mozliwosci wyboru gdzie
    > sie chce jechac, wiec nie bylo czego sygnalizowac

    Raczej nie masz racji. Trzeba sygnalizować skręt, choćby ulica, którą
    jedziesz, miała "nakaz skrętu w prawo".

    Nie zmienia to faktu, że jadący na pasie do skrętu w lewo miał jakoby
    prawo jechać prosto, "bo nie sygnalizował skrętu".

    > zwiazek jest zasadniczy, wykonal niesygnalizowany manewr ktory byl
    > bezposrednia przyczyna kolizji

    Nie tyle niesygnalizowany, co zabroniony w danych warunkach drogowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 152. Data: 2008-10-29 14:13:01
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > No strasznie pokrętna logika: skoro nie sygnalizował to skręci :).

    sa miejsca w polsce gdzie taka sytuacja jest jedziesz na wprost na samochod
    stojacy w podporzadkowanej i masz nakaz skretu w lewo... sygnalizowac nie
    koniecznie musisz bo masz tylko jedna mozliwosc... a co ma pomyslec ten
    biedny na ktorego jedziesz?

    > Zwróć uwagę, że dla pytającego jedyną wiarygodną daną na temat tego
    > czy jadący z naprzeciwka będzie skręcał czy jechał prosto - jest
    > migacz jadącego z naprzeciwka.

    ale ten migacz moze byc zepsuty :P
    poza tym on nie mogl jechac prosto bo wjechalby pod prad!

    pozdrawiam
    --
    Steel

  • 153. Data: 2008-10-29 14:15:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Steel pisze:

> [...]
    > stojacy w podporzadkowanej i masz nakaz skretu w lewo... sygnalizowac nie
    > koniecznie musisz bo masz tylko jedna mozliwosc... a co ma pomyslec ten

    Jedyna możliwość nie wyłącza obowiązku sygnalizowania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 154. Data: 2008-10-29 14:16:13
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > sygnalizowac nie koniecznie musisz bo masz tylko jedna mozliwosc... a

    no dobra :) musisz choc malo kto to robi...

    I co kazdy mialby sie tam bac ze go staranuja bo nie ma kierunkowskazu?

    Steel

  • 155. Data: 2008-10-29 14:19:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Raczej nie masz racji. Trzeba sygnalizować skręt, choćby ulica, którą
    > jedziesz, miała "nakaz skrętu w prawo".

    a z ciekawosci z czego to wynika, z ktorego przepisu

  • 156. Data: 2008-10-29 14:21:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:ge9qsq$grq$1@news.onet.pl...

    > a z ciekawosci z czego to wynika, z ktorego przepisu

    Nie, nie, to Ty powiedz, dlaczego (z jakiego przepisu) skręcając w
    prawo (na przykład), trzeba sygnalizować skręt, ale nie dotyczy to
    sytuacji, kiedy skręt ten jest jedyną możliwością jazdy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 157. Data: 2008-10-29 14:22:44
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > wiadomości news:ge9qsq$grq$1@news.onet.pl...

    > a z ciekawosci z czego to wynika, z ktorego przepisu

    Art 22.5
    nie wylacza to przypadkow gdzie jest nakazany kierunek jazdy

    pozdrawiam
    --
    Steel

  • 158. Data: 2008-10-29 14:27:05
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał:

    > Jedyna możliwość nie wyłącza obowiązku sygnalizowania.

    Zgadzam się, choć wiem z (własnego i kolegów) doświadczenia, że wielu
    egzaminatorów traktuje włączenie kierunkowskazu przy znaku C-2/C-4
    jako błąd.

    Krystian

  • 159. Data: 2008-10-29 14:30:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krystian Zaczyk pisze:

    > Zgadzam się, choć wiem z (własnego i kolegów) doświadczenia, że wielu
    > egzaminatorów traktuje włączenie kierunkowskazu przy znaku C-2/C-4
    > jako błąd.

    Zgroza!

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 160. Data: 2008-10-29 14:34:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie, nie, to Ty powiedz, dlaczego (z jakiego przepisu) skręcając w prawo
    > (na przykład), trzeba sygnalizować skręt, ale nie dotyczy to sytuacji,
    > kiedy skręt ten jest jedyną możliwością jazdy.

    bo nie zmienisz toru jazdy jaki wyznacza ci droga/pas ktorym sie poruszasz,
    na takiej samej zasadzie jak jadac na zakrecie drogi nie wlaczasz
    kierunkowskazu