  • 131. Data: 2008-10-29 12:35:48
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości
    news:ge9lj0$70g$1@mx1.internetia.pl...

    > jesli tak by bylo, to kasuje tez szereg innych przepisow... powodujac
    > totalny chaos na drodze...

    Nie mam juz siły.... EOT z mojej strony.

  • 132. Data: 2008-10-29 12:37:06
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Mozesz rozwinac? bo nie bardzo zalapalem... co ma przedszkole do
    > sygnalizacji swietlnej na skrzyzowaniu?
    >
    > PS. przeczytales to co napisales wczesniej? zastanowiles sie nad tym?

    Masz prawo jazdy? Jezeli masz to bardzo sie dziwię.

  • 133. Data: 2008-10-29 12:37:29
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Nie mam juz siły.... EOT z mojej strony.

    Po prostu sam sie zapedziles w kozi rog....

    Steel

  • 134. Data: 2008-10-29 12:42:36
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Masz prawo jazdy? Jezeli masz to bardzo sie dziwię.

    Mam... mam tez zdolnosc logicznego myslenia. z ktorej wynika ze to co
    wczesniej napisales to jakis zart w 95% przypadkow i branie doslownie tylko
    tych fragmentow prawa ktore ci pasuja w danym momencie, nie patrzac na
    reszte.
    ja natomiast dziwie sie ze ty jeszcze zyjesz jesli jestes prowadzacym
    pojazdy.

    Proponuje bys poczytal twoje wypociny na temat kasowania przez osoby
    kierujace, sygnalizator, znaki niewygodnych regul :)
    Owszen sa sytuacje ze to co napisales jest prawda jednak w przypadku takiego
    skrzyzowania jak podal autor watku jest to totalna bzdura!

    Steel

  • 135. Data: 2008-10-29 12:49:10
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał:

    > Jednoczesnie ust1 art5 kasuje regułę prawej reki na skrzyżowaniu z
    > działajaca sygnalizacją swietlną. A to oznacza że sygnalizatory sa jedynym
    > regulatorem ruchu na tym skrzyzowaniu.

    Jedynym? A jeżeli dwa pojazdy mają zielone (np. jeden z nich
    skręca w lewo) to funkcjonuje "reguła prawej reki" (czyli Art. 25)?
    Bo napisałeś, że ta reguła na takim skrzyzowaniu jest skasowana.

    Krystian

  • 136. Data: 2008-10-29 12:49:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Steel wrote:

    > Zapomiales, ze ze pasa TYLKO I WYLACZNIE do jazdy w lewo mozna jechac
    > TYLKO I WYLACZNIE W LEWO.
    > Zlamanie nakazu jest wykroczeniem.
    > To tak jakbys pojechal pod prad jednokierunkowa bo gdzie tam zamkneli
    > droge i nie oznaczyli...

    Wtedy ktoś kto ma z nim kolizję, ma prawo spodziewać się że nie będzie nikt
    jechał pod prąd.

    W tym przypadku, Maykel nie miał prawa zakładać że tamten będzie skręcał w
    lewo, bo nie widział znaków które są po tamtej stronie.

    p. m.

  • 137. Data: 2008-10-29 12:50:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > a czy zmieniasz pas ruchu albo kierunek jazdy?

    Zazwyczaj tak.

    p. m.

  • 138. Data: 2008-10-29 12:51:05
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    >
    > Proponuje bys poczytal twoje wypociny na temat kasowania przez osoby
    > kierujace, sygnalizator, znaki niewygodnych regul :)

    To zinterpretuj art 5 PORD w inny sposób niz ja to zrobiłem Życze
    powodzenia.

    > Owszen sa sytuacje ze to co napisales jest prawda jednak w przypadku
    > takiego skrzyzowania jak podal autor watku jest to totalna bzdura!

    Nie wiem czy zauwazyłes ale w pewnym momencie dyskusja przeszła z tematów
    szczególowych na ogólne.

    P.S. Prawo jazdy mam już 28 lat i jeszcze zyję. Moze Cie to zdziwić ale gdy
    mam przed sobą czerwone światło to zatrzymuję sie ponieważ wiem że nie mam
    pierwszeństwa na tym skrzyzowaniu. Ba , zatrzymuję sie nawet gdy nie widze
    zadnego pojazdu. A gdy mam czerwone swiatło a policjant nakazuje dalsza
    jazdę to jade - zgodnie z art 5 PORD. Moze żyje w innym swiecie niz Ty , to
    by wiele tłumaczyło....

  • 139. Data: 2008-10-29 13:03:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zazwyczaj tak.

    zazwyczaj tak, co?

    w tym przypadku kierujacy pojazdem ktory w efekcie pojechal prosto, nie mial
    wlaczonego kierunkowskazu, wiec nie sygnalizowal zmiany pasa/kierunku, zatem
    pytjacy mial prawo przypuszczac, ze skoro porusza sie pasem do skretu w lewo
    i nie ma wlaczonego migacza, to bedzie skrecal w lewo tak jak mu nakazuja
    znaki i jak go pas prowadzi, natomiast delikwent poruszajacy sie z
    przeciwka, po piwersze zignorowal znaki poziome i pionowe, a po drugie
    zmienil pas ruchu bez sygnalizacji zamiaru takiego manewru czym przyczynil
    sie do kolizji

  • 140. Data: 2008-10-29 13:04:31
    Od: armar <a...@p...fm>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Primo: formalnie nie masz pojęcia, jakie oznakowanie pasów ma ten jadący
    > z przeciwka.

    Się nie czyta przepisów, to się nie ma pojęcia... ;)

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo,
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
    jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Jeśli w jednym kierunku znajdują się trzy pasy ruchu, przy czym pas lewy
    kończy się na skrzyżowaniu uniemożliwiając dalszą jazdę w tym kierunku
    to formalnie mam pojęcie jak są oznakowane pasy.
    Szczególnie mam pojęcie jak są oznakowane, jeśli samochód na lewym pasie
    jest niemal dokładnie na wprost mnie, więc nie może kontynuować
    jazdy na wprost.
    Oczywiście są tacy, którzy twierdzą, że może jechać.
    Ale nie ma prawa jechać.
    Jadąc czołgiem ma nawet szanse ujechać spory kawałek,
    a ja jeśli nie ustąpię mu pierwszeństwa, to będę winny kolizji?
    Zająłem mu pas ruchu, po którym on *chciał* jechać.

    > Secundo: do czytaj artykuł czwarty do końca.

    Znów wracasz do "okoliczności odmiennego zachowania",
    a przecież nie po to się wybiera lewy pas ruchu, by skręcać w prawo!

    Czyli podsumowując wykroczenia kierowcy z północy
    - ignoruje znaki drogowe poziome
    - ignoruje znaki drogowe pionowe
    - na skrzyżowaniu zmienia pas ruchu
    - nie sygnalizuje zamiaru zmiany pasa ruchu
    - z lewego pasa skręca w prawo, a następnie w lewo
    (jazda slalomem na środku skrzyżowania)
    - zmienia pas ruchu nie zachowując należytej ostrożności
    - porusza się z nadmierną prędkością nie umożliwiającą wyhamowania
    przed przeszkodą na pasie do skrętu w lewo dla pojazdów
    z przeciwnego kierunku.

    Coś jeszcze dorzucisz, by wykazać, że nie jest winnym kolizji?

    --
    Pozdrawia Marek