  • 1. Data: 2006-09-08 14:33:39
    Temat: Rozwiązanie umowy z ORANGE
    Od: "sotb" <...@e...pl>

    Zawarłem umowę na dostęp do internetu w ORANGE. Dostałem modemik USB, który
    po kilkunastu minutach działania się spieprzył. Trzy dni walczyłem żeby się
    upewnić
    czy to na pewno problem modemu. W końcu oddałem do BOKu. Wróciłem do domu
    wkurzony, bo jak się okazuje nie mają nawet modemu na zastępstwo.
    Nie zamierzam dalej siedzieć z założonymi rękami i postanowiłem zerwać
    umowę. W umowie nic nie ma na temat jakiegoś terminu, w czasie którego można
    taką umowę zerwać, np. w ciągu 10 dni. Naprawiony modem dostanę
    prawdopodobnie za 14 dni. Szkoda mi czasu na taką beztroskę. Czy jest jakaś
    ustawa, która reguluje kwestię rozwiązania umowy w takich przypadkach?

    SOTB

  • 2. Data: 2006-09-09 21:37:04
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy z ORANGE
    Od: "PR" <d...@o...pl>

    Masz prawo Odstąpić od umowy w ciągu 10 dni, nie rozwiązuj jej a odstępuj.
    Chyba, że te 10 dni od daty zakupu już minęło.

  • 3. Data: 2006-09-11 09:21:34
    Od: "Swieczkos & Bonari" <b...@o...com.[nospam].pl>

    Dnia 09-09-2006 o 23:37:04 PR <d...@o...pl> napisał(a):

    > Masz prawo Odst?piae od umowy w ci?gu 10 dni, nie rozwi?zuj jej a
    > odst?puj.
    > Chyba, ?e te 10 dni od daty zakupu ju? min??o.

    Mylisz się.

    Art 8 par. 1 USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego:

    "Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
    naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe
    lub wymagają nadmiernych kosztów."

    Tak więc może się domagać doprowadzenia do stanu zgodnego z umową.

    Nie będzie tu mieć zastosowania 10 dniowy termin do odstąpienia z USTAWY z
    dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny bo
    prawdopodobnie umowa była zawarta w salonie ORANGE a więc ani na odległość
    ani poza siedzibą przesiębiorcy.

    --
    Ludzie są z natury durni.
    Pozdrawiam Swieczkos i Bona.