  • 11. Data: 2009-02-05 17:16:18
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gmf6b3$s5m$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    Dodatkowo - aby zwolnienie było traktowane jako grupowe musza być spełnione
    inne warunki, w tym zawarte w art. 4 ustawy. Inaczej ta ustawa nie ma
    zastosowania.
    Więcej:
    http://42.pl/u/1vcq

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2009-02-05 17:19:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-05, Czeresniak <m...@o...pl> wrote:

    > Z tego co wiem to jeszcze conajmniej dwie osoby zostały zwolnione z winy
    > pracownika a jedna dostała wypowiedzenie zmieniające.
    > Właśnie nie wiem czym charakteryzuje się zwolnienie grupowe niby Art. 1.
    > ust. 1. definiuje to pojęcie ale potem w Art. 10. jest napisane "zwolnienia
    > w okresie nieprzekraczającym 30 dni
    > obejmują mniejszą liczbę pracowników niż określona w art. 1." czyli dotyczy
    > to też jednego pracownika?

    No ale w 10.-ce jest określone że muszą być to przyczyny leżące
    wyłącznie po stronie pracodawcy. I weź teraz udowodnij, że były takie
    przyczyny przy porozumieniu stron "bez przyczyn".

    Możesz spróbować konsultacji z prawnikami PIP (chyba mają coś takiego),
    ale IMHO sprawa przegrana.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-02-06 08:07:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 05 Feb 2009 18:19:13 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No ale w 10.-ce jest określone że muszą być to przyczyny leżące
    > wyłącznie po stronie pracodawcy. I weź teraz udowodnij, że były takie
    > przyczyny przy porozumieniu stron "bez przyczyn".

    Nie, to pracodawca będzie udowadniał.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2009-02-06 19:31:20
    Od: "Czeresniak" <m...@o...pl>

    > No ale w 10.-ce jest określone że muszą być to przyczyny leżące
    > wyłącznie po stronie pracodawcy. I weź teraz udowodnij, że były takie
    > przyczyny przy porozumieniu stron "bez przyczyn".

    Cóż mogę napisać Art. 10. Ust. 1. mówi ewidentnie o "przyczynach
    niedotyczących pracowników" a nie o "przyczynach dotyczących pracodawcy". A
    brak przyczyn według zasady domniemania niewinności świadczy o braku
    przyczyn dotyczących pracownika i pracodawcy więc tym samym jest przyczyną
    niedotyczącą pracownika. Według mnie to coś na wzór monety czyli orzeł,
    reszka i krawędź i w tym przypadku pracownik ma przypisaną dodatkowo do tego
    co wybierze krawędź.

    Pozdrawiam
    Marek