  • 1. Data: 2008-02-16 22:31:09
    Temat: Rozstanie się z wynajmującym polubowanie (jak to zapisac)
    Od: k...@g...com

    Witam serdecznie wszystkich,

    Mam następującą sprawę, wynajmowałem mieszkanie u pewnej osoby.
    Jednak z prywatnych przyczyn zrezygnowałem z tego, ustaliłem że kaucja
    zostaje dla właściciela a ja się wyprowadzam i ta osoba szuka nowych
    lokatorów do mieszkania.
    Powiedziała mi jednak, że umowe rozwiąze ze mną dopiero w momencie
    kiedy znajdzie nowych lokatorów.

    W jaki sposób mogę mieć pewność, że nie będzie próbowała zedrzeć
    pieniędzy w momencie kiedy minie te 3 miesiące a nadal nikogo nie
    znajdzie.

    Chciałbym zapisać to w takiej zasadzie, że piszemy takie ustalenia:

    Z dniem 22.02.2008 osoba X zdaje mieszkanie, w rozliczeniu zostawia
    5000 zł kaucji.
    Najemca zobowiązuje się do tego, że w ciągu 3 miesięcy znajdzie
    lokatorów do nowego mieszkania.
    Po upływie 3 miesięcy najemca nie ma prawa domagać się należności od
    osoby, która zdaje mieszkanie z dniem 22.02.2008r. Automatycznie
    wynajmujący zgadza się na to, że z dniem 15.03.2008r zostaje
    rozwiązana umowa w sposób polubowny .

    Czy taki papier z podpisem właściciela w 2 egzemplarzach będzie
    wystarczył, aby na przyszłość się zabezpieczyć jak jednak nikogo nie
    znajdzie do wynajęcia?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-17 00:41:01
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    k...@g...com pisze:

    > Mam następującą sprawę, wynajmowałem mieszkanie u pewnej osoby.

    Jest jakaś umowa pisemna? Możesz podzielić się treścią, bądź
    najważniejszymi punktami?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 3. Data: 2008-02-17 00:56:58
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    <k...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...
    Nic nie rozumiem. Dlaczego nie rozwiążesz umowy z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia (zwykle 1 miesiąc)? Masz ten okres jakiś długi (np. rok) i
    dlatego wynajmujący idzie Ci na rękę zgadzając się na jego skrócenie pod
    warunkiem że znajdzie kogoś innego? Co ma z tym wspólnego kaucja, zgodziłeś
    się na jej zatrzymanie przez właściciela bo były jakieś zniszczenia w
    lokalu? Jeśli nie było zniszczeń i masz normalny okres wypowiedzenia, to
    wysyłasz poleconym wypowiedzenie i zachowujesz dowód nadania (jeszcze lepiej
    za potwierdzeniem odbioru), a przy zdawaniu mieszkania odbierasz kaucję. Nie
    interesuje Cię, czy wynajmujący kogoś znajdzie czy nie - to jego problem.
    Jeśli próbowałeś wypowiedzieć umowę i nie masz od właściciela pisemnego
    potwierdzenia przyjęcia wypowiedzenia, to Cię wykorzystał: za 3 miesiące
    będziesz dalej najemcą mieszkania i dalej będzie Cię obowiązywał okres
    wypowiedzenia, i dalej będziesz płacił. Mylisz też chyba pojęcia: właściciel
    to Wynajmujący, Ty jesteś Najemcą. Spróbuj opisać jeszcze raz jaśniej.

    strach

  • 4. Data: 2008-02-18 13:23:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Jak rozumiem mamy ty 3 osoby: właściciela, najemcę i osobe X (de facto
    najemce2), tak?
    Z kim X miał umowę: z właścicielem czy z najemcą1? Najemca, wynajmujący... -
    za dużo pojęć, zdecyduj i wprowadź jednoznaczną nomenklaturę.
    Czy w ogóle najemca1 ma zgodę własciela w swojej umowie na to, aby innym
    wynajmował?