  • 1. Data: 2007-07-18 22:28:55
    Temat: Rozód- o co pyta sędzia?
    Od: o...@t...pl (Czarna)

    Witam
    Mam wyznaczony termin sprawy rozwodowej. Malzenstwo bezdzietne, bez
    majatku w separacji ponad rocznej (mieszkamy w osobnych miastach), maz
    alkoholik. Jakich pytan mozna sie spodziewac na rozprawie bez orzekania o
    winie, skoro maz nei rozumie dlaczego chce sie z nim rozwiezc? Moze ktos z
    Panstw amial podobna sytuacje. Bede wdzieczna za pomoc.
    Pozdrawiam wszytskich

    --
    Wyslano z serwisu -> http://www.dokumenty.org

  • 2. Data: 2007-07-18 22:38:54
    Temat: Re: Rozód- o co pyta sędzia?
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Czarna" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Wyslano z serwisu -> http://www.dokumenty.org

    Łojezu, jakaś nowa bramka? Ratuj się, kto może
    (oby nie było tak jak z pomocprawna.info, czy jakoś tak)...

    Piotr

  • 3. Data: 2007-07-19 07:19:26
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > winie, skoro maz nei rozumie dlaczego chce sie z nim rozwiezc? Moze ktos z
    > Panstw amial podobna sytuacje. Bede wdzieczna za pomoc.

    witam!

    w twoim przypadku może dojść do kilku rozwiązań:
    1) mąż godzi się na rozwód bez orzekania o winie i sąd zapyta was po kolei,
    kiedy został zawarty związek małżeński, czy są z niego dzieci, kiedy
    nastąpił zupełny i trwały rozkład pożycia - wszystkie 3 więzi - gospodarcza,
    emocjonalna i fizyczna; na koniec z reguły pytaja tez czy widzi Pan/Pani
    możliwość pojednania i uratowania małżeństwa; negatywna odpowiedz powoduje
    że sąd orzeknie rozwód a kosztami postepowania obciąży strony po połowie;
    2) jeżeli mąż nie zgodzi sie na rozwód w jakiejkolwiek formie, musisz
    zmienić żądanie i teraz domagać się rozwodu z winy małżonka - a wina to
    alkoholizm - na to powołujesz dowody w postaci dokumentów lub świadków;
    oczywiście wtedy proces może trwac dlużej, zależnie od ilości świadków
    twoich no i postawy twego męża; w razie wygranej to on poniesie koszty
    procesu, a nadto bedziesz mogła wystąpić jednocześnie o alimenty na siebie,
    jeżeli twoja sytuacja ulegnie istotnemu pogorszeniu wskutek rozwodu; żadania
    o rozwód z winy małżonka i o alimenty na siebie zglaszasz jednocześnie,
    jeżeli oczywiście mąż nie zgodzi się na rozwód w ogóle;

    najlepiej pogadaj z mężem, o ile się da, przed rozprawą i ustalcie, że i tak
    nie ma sensu ciągnąc małżeństwa i zeby się zgodził na rozwód bez orzekania o
    winie którejkolwiek ze stron; przez to zaoszczędzicie i czas i pieniądze i
    nerwy :)

    pzdr
    krzysiek

  • 4. Data: 2007-07-19 08:20:01
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > winie którejkolwiek ze stron; przez to zaoszczędzicie i czas i pieniądze i

    Możesz też mu obiecać, mimo awersji, że zapłacisz za całą rozprawę jak
    nie będzie robił problemów, jeśli kasa będzie dla niego argumentem...

    chester