  • 1. Data: 2008-10-21 10:22:05
    Temat: Rozliczenie za ogrzewanie - problem
    Od: s...@g...com

    W kwietniu zakupiłem mieszkanie i przez 4 miesiące płaciłem czynsz z
    kosztami ogrzewania.
    Teraz nastąpiło rozliczenie kosztów ogrzewania i jest 800 zł do zwrotu
    i poprzednia właścicielka lokalu domaga się pełnego zwrotu tej kwoty,
    ale z tego wychodzi że ja płaciłem przez 4 miesiące za nic.
    W akcie notarialnym mam zapis że rozliczenie z CO dokonane będzie
    pomiędzy spółdzielnią a tamtym właścicielem.

    Kto ma tu rację i czy da się coś tu zrobić żebym nie był stratny te
    ponad 400 zł? Czy mogę np wołać od Spóldzielni zwrotu mojego wkładu na
    CO?

  • 2. Data: 2008-10-21 10:27:44
    Temat: Re: Rozliczenie za ogrzewanie - problem
    Od: w...@g...com

    On 21 Paź, 12:22, s...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > Kto ma tu rację i czy da się coś tu zrobić żebym nie był stratny te
    > ponad 400 zł? Czy mogę np wołać od Spóldzielni zwrotu mojego wkładu na

    W akcie notarialnym wskazana jest data od której ponosisz wszelkie
    ciężary związane z utrzymaniem lokalu. Jakiego okresu dotyczy
    rozliczenie C.O. o którym mówisz?

  • 3. Data: 2008-10-21 10:37:22
    Od: s...@g...com

    > W akcie notarialnym wskazana jest data od której ponosisz wszelkie
    > ciężary związane z utrzymaniem lokalu. Jakiego okresu dotyczy
    > rozliczenie C.O. o którym mówisz?

    No w akcie notarialnym mam takie zapisy

    paragraf 5
    Korzyści i ciężary zwiazane z przedmiotem umowy przechodza na
    kupującego z dniem dzisiejszym (tj 24.04.2008)

    paragraf 8
    XXX oświadczyli, że przelewają na rzecz (Mnie) wszelkie uprawnienia i
    zobowiązania wynikające z decyzji o przydziale tego lokalu, a (Ja)
    oświadczam, że prawa i obowiązki te przejmuje

    paragraf 9
    Stawiający oswiadczyli że rozliczenia z CO za okres 07/08 dokonane
    będzie pomiędzy spółdzielnią a XXX (tamtymi).

    Okres grzewczy trwa u mnie od września 2007 do września 2008 -
    poprzedni właściciele zapłacili za 8 miesięcy a ja za 4 dalsze
    miesiące, ale domagają się pełnego zwrotu kwoty nadpłaty. A z tego
    wynika że ja płaciłem przez 4 miesiące za nic (bo w tych miesiącach
    okres grzewczy się już skończył)

  • 4. Data: 2008-10-21 10:50:12
    Od: w...@g...com

    On 21 Paź, 12:37, s...@g...com wrote:

> [...]
    > miesiące, ale domagają się pełnego zwrotu kwoty nadpłaty. A z tego
    > wynika że ja płaciłem przez 4 miesiące za nic (bo w tych miesiącach

    To że okres grzewczy się skończy nie świadczy, że płaciłeś za "nic".
    Stawka za c.o. uśredniona jest w stosunku rocznym.
    Rozliczenie C.O. nastąpi miedzy SM a poprzednimi właścicielami.Zgoda,
    ale do kwietnia.
    Jeśli nie masz podzielników ciepła nadpłata powinna zostać rozliczona
    proporcjonalnie. Natomiast jeśli masz podzielniki ciepła w chwili
    nabycia lokalu ich stan powinien się znaleźć w protokole przekazania i
    stosownie do tego zapisu powinno być dokonane rozliczenie.

  • 5. Data: 2008-10-21 11:07:27
    Od: s...@g...com

> [...]
    > nabycia lokalu ich stan powinien się znaleźć w protokole przekazania i
    > stosownie do tego zapisu powinno być dokonane rozliczenie.

    No u mnie są podzielniki ciepła (ale w protokole nie ma nic na temat
    stanu liczników za CO) i od czasu jak zakupiłem mieszkanie zużycie nic
    nie mogło się zmienić, gdyż od maja do września nawet jakbym chciał
    niemógłbym sobie ogrzać mieszkania kaloryferami, gdyż nie grzali.
    Nadpłata wyszła 800 zł z tym że liczona ona jest za pełną wpłatę
    środków za 12 miechów (848 zł ich i 424 zł moje). SM kazałem wypłacić
    tamtemu właścicielowi połowę kwoty (tj 400 zł), ale on uważa że mu się
    należy całość (800 zł) i nie odpuszcza.

  • 6. Data: 2008-10-21 11:21:27
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    a.googlegroups.com...

[...]

    Z tymi podzielnikami to jest raczej wyższa szkoła jazdy. Nawet jak
    kaloryfery nie grzeją, to i tak ta kolorowa ciecz w kapilatorach odparowuje
    w naturalny sposób.
    --
    Maluch

  • 7. Data: 2008-10-21 11:31:44
    Od: s...@g...com

    > Z tymi podzielnikami to jest raczej wyższa szkoła jazdy. Nawet jak
    > kaloryfery nie grzeją, to i tak ta kolorowa ciecz w kapilatorach odparowuje
> [...]

    U mnie są elektroniczne podzielniki ciepła i z tego co sprawdzałem (po
    kupnie spisałem sobie dane z tych liczników) nic się w ich wskazaniach
    nie zmieniło.

  • 8. Data: 2008-10-21 12:27:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    a.googlegroups.com...

    > środków za 12 miechów (848 zł ich i 424 zł moje). SM kazałem wypłacić
    > tamtemu właścicielowi połowę kwoty (tj 400 zł), ale on uważa że mu się
    > należy całość (800 zł) i nie odpuszcza.

    czegos tu nie rozumiem
    skoro za okres grzewczy on zaplacil 2/3 oplaty, to dlaczego ty mu zwracasz
    tylko 1/2???
    jak juz chcesz byc taki skrupulatny, to powinienes dokonac zwrotu
    proporcjonalnego do oplat

  • 9. Data: 2008-10-21 12:33:21
    Od: s...@g...com

> [...]
    > tylko 1/2???
    > jak juz chcesz byc taki skrupulatny, to powinienes dokonac zwrotu

    Ponieważ tak wydaje mi się sprawiedliwie - w miesiącach letnich nie
    używa się ogrzewania i spółdzielnia nie grzeje. Jeżeli założymy że nie
    płaciłbym w czynszu opłaty za ogrzewanie to ten właściciel dostałby
    wtedy 400 zł nadpłaty a nie 800 zł. Albo dostałby 800 zł, ale musiałby
    dopłacić 400 zł za ten okrres który nie płacił.

  • 10. Data: 2008-10-21 13:07:28
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

> [...]
    > zwracasz tylko 1/2???
    > jak juz chcesz byc taki skrupulatny, to powinienes dokonac zwrotu

    nowy wlasciciel chyba dazy do tego ze zuzycie z jego wplat wyszlo 0.

    Jesli jest jak mowi nowy wlasciciel ze jego zuzycie byloby 0 (ktore
    nalezaloby rozliczyc) to wtedy powinien dostac zwrotu 424zl
    a reszte oddac poprzedniemu wlascicielowi, choc nie do konca...
    Niestety sprawa nie jest tak prosta gdyz dochodza jeszcze wspolczynnik
    kosztow stalych do zmiennych.
    Czesem jest to 60/40 czasem 50/50 a czasme jeszcze inaczej. To sa koszty
    serwisowania, obslugi, woda w grzejnikach itp.

    Co byloby logiczne. W momencie przejmowania mieszkania spisac wartosc
    licznikow.
    i kazac firmie rozliczajacej dla spoldzielni uwzglednic to w obliczniach.
    I to jest jedyne wyjscie.

    W moim przypadku bylo podobnie, a spoldzielnia sama zadbala o poinformowanie
    firmy rozliczajacej jak wygladala sprawa wlasnosci.

    Steel