  • 51. Data: 2013-08-31 16:22:30
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z desk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:kvst5o$mub$2@node1.news.atman.pl...

    > A jak zamochod na skrzyzowaniu wjedzie w samochod z deską, dlatego, ze
    > ten z deska a nie osnakowal b wykonal manwer (i np. deska nagle pojawila
    > sie na drugim pasie, po ktorym jechal pojazd pierwszy) to czyja wina?

    Masz dwa wykroczenia. nieoznakowanie deski i kolizję. Z tym, ze przepisy
    wymagają oznakowania ładunku ponadgabarytowego w pojeździe, a od pieszych
    nie.

  • 52. Data: 2013-08-31 17:31:45
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 31.08.2013 16:20, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:kvst7t$mub$3@node1.news.atman.pl...

    > Sugeruję, ze to w tym wypadku bez większego znaczenia.

    No nie, najechac "w deche" to co innego niz "dostac z dechy w plery".

    W drugim przypadku absolutnie nie mozna mowic o "najechaniu na pieszego".

    zen.aspx

  • 53. Data: 2013-08-31 19:46:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No nie, najechac "w deche" to co innego niz "dostac z dechy w plery".
    >
    > W drugim przypadku absolutnie nie mozna mowic o "najechaniu na pieszego".

    Nawet odpowiedni fragment mojej wypowiedzi zacytowałeś, a nie przeczytałeś
    go. Napisałem: "O ile nie zostanie udowodnione, że pieszy celowo uderzył
    rowerzystkę deską, to wina rowerzystki jest oczywista i niezaprzeczalna.".

  • 54. Data: 2013-08-31 19:47:13
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sorry, ale to juz sa jakies brenie, celowosc lub niecelowosc dzialania
    > nie zmiania faktu kto w kogo wjechal lub kto kogo uderzyl.
    >
    > Uderzenie deska jest faktem.
    >
    > Deską, ktora nie powinna sie znajdowac na drodze poruszajacego sie
    > pojazdu.
    > deska.

    Znasz przepis zabraniający chodzenia z deską po chodniku? Bo ja zakazujący
    jeżdżenie rowerem tak.

  • 55. Data: 2013-08-31 19:48:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Niezupelna. Wszystko zalezy. Nie wiemy jaki to byl chodnik i czy rower
    > tam mogl czy nie mogl byc.
    >
    > Skoro byl - zakladamy, ze mogl byc w kwestii uproszczenia.

    > Od dzis bede wozil szeoka deske na rowerze, jadac po DDR! o!

    I co to - wg Ciebie - zmieni?

  • 56. Data: 2013-08-31 20:08:04
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 31.08.2013 19:47, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:kvstgi$gq6$1@node2.news.atman.pl...

    > Znasz przepis zabraniający chodzenia z deską po chodniku? Bo ja
    > zakazujący jeżdżenie rowerem tak.

    Znam przepis zabraniajacy atakowania deskami innych ludzi.

    zen.aspx

  • 57. Data: 2013-08-31 20:09:43
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 31.08.2013 19:48, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:kvstlv$gu4$1@node2.news.atman.pl...

    > I co to - wg Ciebie - zmieni?

    No bede jechal DDRem i jak zaczepie pieszego to bedzie jego wina.

    Znaczy, zamiast inikac kolizji bede pierdolil to, bo przeciez nie mam
    obowiazku ustepowac pieszemu, nawet przypadkowemu.

    To dzieki tej grupie ucze sie o obowiazkach i nie obowiazkach.

    I o tym, ze zamiast postepowac z zasada "nie szkodzic" to moge szkodzic
    ile wlezie, byle zalapac sie na cos "nie mialem obowiazku".

    zen.aspx

  • 58. Data: 2013-08-31 21:44:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No bede jechal DDRem i jak zaczepie pieszego to bedzie jego wina.

    Nie, chyba, ze wtargnie nagle na tę drogę. Nawet jeśli pieszy nie powinien
    chodzić po drodze dla rowerów, to nei znaczy, że jak tam sie znajdzie, to
    można go najechać.

    > Znaczy, zamiast inikac kolizji bede pierdolil to, bo przeciez nie mam
    > obowiazku ustepowac pieszemu, nawet przypadkowemu.

    Poczytaj przepisy proszę, zanim siądziesz kolejny raz na rower.

  • 59. Data: 2013-08-31 21:51:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Aug 2013, Chocobo wrote:

    > Tylko w przypadku braku chodnika lub pobocza. Nie spotkałem w przyrodzie
    > takiej sytuacji.

    No ja taką właśnie mam pod ręką.
    Śmieszka, z legalnymi pieszymi (choć DDR).

    > Co oczywiście nie znaczy, że takowa nie występuje, niemniej
    > jednak jest to sytuacji którą raczej można pominąć w dyskusji.

    Nie można pominąć faktu, że piszesz iż nie spotkałeś ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2013-08-31 21:54:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Aug 2013, hikikomorisan wrote:

    > Uderzenie w plecy i pete, sugeruje, ze nie najechala pieszego, bo wtedy
    > dostalaby w czolo lub kolano.

    Ale pieszy wcale nie musi zostać NAJECHANY.
    Przepis jest wyraźny - rowerzysta na chodniku ma ustąpić MIEJSCA.
    Nie tylko pierwszeństwa.

    > Sugerujesz, ze za wolno przyspieszyla i nie uciekla przed deska i to jest
    > potracenie pieszego z deska?

    To jest "nieustąpienie miejsca przedłużeniu pieszego w postaci deski" :)

    pzdr, Gotfryd