  • 11. Data: 2013-08-30 22:51:49
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 30.08.2013 21:30, witek wrote:

    > rowerzystka dostanie mandat za jazde po chodniku.

    To ze cos wyglada jak chodnik nie znaczy, ze nie moze tam jechac rower.

    Reszte sobie sprawdz.

    zen.aspx

  • 12. Data: 2013-08-30 23:06:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > To ze cos wyglada jak chodnik nie znaczy, ze nie moze tam jechac rower.
    >
    > Reszte sobie sprawdz.

    Tu ni ma co sprawdzać. Nawet, jeśli tam była dozwolona jazda na rowerze, to
    rowerzystka nie może wjeżdżać w pieszych. To jest normalne, zwykłe
    potrącenie pieszego, a to, czy on niesie deskę,c zy nie nie ma żadnego
    znaczenia prawnego.

  • 13. Data: 2013-08-30 23:07:16
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.08.2013 22:06, Karol Misiukiewicz pisze:

> [...]
    > Pawła II i chodnikach przy innych ulicach w Warszawie proponują wyłapać
    > rowerzystów (aż sobie zapisałem) w trybie art. 45 paragraf 2 Kodeksu
    > postępowania w sprawach o wykroczenia.
    > Troche czasu, przytrzymać jednego z drugim rowerzystów, poczekają sobie pół
    > godziny na Policję, zapłacą więcej za wypożyczenie roweru, zapłacą 50zł za
    > jazdę po chodniku, zapłacą 350 zł za kolizję z pieszym na chodniku, troche
    > rozgłosu w TV i skończy sie jeżdżenie po chodnku na rowerze lub
    > przynajmniej mocno sie ograniczy to zjawisko, ktore zagraża zdrowiu a nawet

    Możesz zacytować jakieś statystyki dotyczące tego życia przechodniów?

    Bo o ile sobie przypominam statystyki policyjne które gdzieś tam kiedyś
    dorwałem w sieci, to rocznie ginie ok. 50 rowerzystów w starciu z
    samochodem, zaś pieszych w starciu z rowerem - 0.

    p. m.

  • 14. Data: 2013-08-30 23:08:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:14i5sxyzysqi3.6x18owgvpnuk.dlg@40tude.net...
> [...]
    > kto jest winien ?
    > Gdyby tam był policjant kto by dostał mandat ? i z jakich artykułów ?

    Potrącenie pieszego. To, że z desk nie ma znaczenia. Jeśli rowerzystka
    dozna obrażeń powyżej 7 dni, to będzie to wypadek statystycznie, ale ona
    zostanie ukarana, jak za kolizję :-)

  • 15. Data: 2013-08-30 23:12:37
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.08.2013 23:06, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Tu ni ma co sprawdzać. Nawet, jeśli tam była dozwolona jazda na rowerze,
    > to rowerzystka nie może wjeżdżać w pieszych. To jest normalne, zwykłe

    A skąd Ci się wzięło wjeżdżanie w pieszych?

    p. m.

  • 16. Data: 2013-08-30 23:14:04
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-08-30 23:06, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > to rowerzystka nie może wjeżdżać w pieszych. To jest normalne, zwykłe
    > potrącenie pieszego, a to, czy on niesie deskę,c zy nie nie ma żadnego

    Ale ona nawet nie dotknęła pieszego. Pieszy uderzył ją deską.

    Marcin

  • 17. Data: 2013-08-30 23:15:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A skąd Ci się wzięło wjeżdżanie w pieszych?

    Z opisu. Pieszy z deską, to nadal jednak pieszy i nic tego nie zmieni.

  • 18. Data: 2013-08-30 23:16:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Chocobo" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ale ona nawet nie dotknęła pieszego. Pieszy uderzył ją deską.

    Na pieszego składa się pieszy właściwy oraz niesienia przez niego deska.

  • 19. Data: 2013-08-30 23:17:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > to rowerzystka nie może wjeżdżać w pieszych. To jest normalne, zwykłe
    > potrącenie pieszego, a to, czy on niesie deskę,c zy nie nie ma żadnego

    jedziesz sobie na rowerze a tu cie jakis gosciu przez leb z deski.
    to jest wjechanie w pieszego?

  • 20. Data: 2013-08-30 23:21:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Aug 2013, witek wrote:

    > rowerzystka dostanie mandat za jazde po chodniku.

    Prawda.

    > a odszkodowanie za dostanie deską bedzie sobie mogla od faceta dochodzic juz
    > cywilnie.

    IMO nie wchodzi w rachubę.

    > tak wiem, zaraz bedzie wielki flejm.

    Obstawiam że nie.
    Działanie pieszego nie było umyślne, nie zadziała więc wyjątek z tego
    tytułu.

    Przepisy są jasne i proste: mi są znane (i to po oberwaniu od kogoś
    maczugą za przeoczenie ;)) całe trzy przypadki, kiedy na drodze
    (nie mylić z jezdnią) obowiązuje nie "zwykłe" ustąpienie pierwszeństwa,
    lecz SZERSZE "ustąpienia miejsca".
    Są to:
    - rowerzysta na chodniku pieszemu
    - pieszy na DDR rowerzyście
    - inne pojazdy tramwajom na torowisku

    W opisanym przypadku rowerzysta nie "ustąpił miejsca".

    Pieszy nie ma obowiązku sprawdzać czy komuś nie "zajdzie drogi",
    podobnie, jak rowerzysta na DDR nie ma obowiązku sprawdzać
    czy nie zajedzie drogi pieszemu (wcale nie mam na mysli przejścia
    dla pieszych na DDR, do czego oczywiście jest wyjątek, ale
    legalne lub nielegalne chodzenie pieszych po DDR).
    Zaznaczyłem wyżej, ale dla porządku - umyślność oraz spowodowanie
    "niemożliwości" są wyjątkami nadrzędnymi, ale tu to miejsca
    nie miało.

    pzdr, Gotfryd