  • 181. Data: 2013-09-05 09:22:42
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 09:13, Liwiusz pisze:

    > Nie wiem, może na wsi chodzicie i omijacie się różnymi drogami, ale w
    > mieście naturalne jest, że ludzie chodzą w swoim bezpośrednim otoczeniu.
    > Pojedź czasem do NY, czy choć do Warszawy, to może trochę realizmu
    > nabierzesz.

    Chłopie, jak jest intensywny ruch na chodniku tak, że ludzie ciągle są
    obok innych ludzi, to gdzie ty jeszcze chcesz tam rowerem jeździć?!

    > Art. 415kc.

    A teraz pokaż mi orzecznictwo świadczące o tym, że wjechanie przez
    rowerzystę na chodniku w rękę pieszego pokazującego "taaaaaaaaaaką rybę"
    jest przez kogokolwiek poza tobą uznawane za winę tegoż pieszego.

  • 182. Data: 2013-09-05 09:24:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Sep 2013, Liwiusz wrote:

    > google: "nie posiadają cech konstytutywnych pojazdu"

    Thx.
    IMVHO ustawodawca mógłby te cechy ująć w listę i już, oraz
    ewentualnie zdecydować co zrobić z "urządzeniami nie będącymi
    pojazdami".

    pzdr, Gotfryd

  • 183. Data: 2013-09-05 09:29:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-05 09:22, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > rowerzystę na chodniku w rękę pieszego pokazującego "taaaaaaaaaaką rybę"
    > jest przez kogokolwiek poza tobą uznawane za winę tegoż pieszego.

    Powymachuj sobie rękami, to zobaczysz. Najlepiej w Pruszkowie.

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2013-09-05 09:31:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 09:29, Liwiusz pisze:

    > Powymachuj sobie rękami, to zobaczysz. Najlepiej w Pruszkowie.

    I znowu robisz uniki. Czyli pieprzysz głupoty i tyle.

  • 185. Data: 2013-09-05 09:33:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Nie mogl. :)
    >
    > Inaczej wszystkie pojazdy powinny sie zatrzymac. Bo skoro mogą z łatwością
    > przewidzieć...

    No i w tych rzadkich przypadkach, kiedy dotyczy ich nakaz ustąpienia
    miejsca, dokładnie tak powinny robić.
    Coś Cię dziwi? ;)

    W "normalnych miejskich" warunkach dotyczy to w zasadzie wyłącznie
    torowiska i chodnika - widzisz torowisko, masz obowiązek ocenić
    czy nie "zajmiesz miejsca" tramwajowi, skoro WIESZ że teleportować
    się nie umiesz.
    Jednoślad jest uprzywilejowany, bo na ogół da rady gdzieś się
    schować, szczególnie w korku ;>

    > Tak jak ten, w którego wpierdolil sie smigajacy waleska...

    Nie, to był przypadek najzwyczajnieszego w świecie ustąpienia
    pierwszeństwa. Zwyczajnego pierwszeństwa, a nie miejsca.
    Już pisałem - znam całe trzy (z czego na jeden zwróciłem
    uwagę po wytknieciu na grupie ;>) przypadki obowiązku
    "ustąpienia miejsca", jak znasz jeszcze to dorzuć :)

    > i utracic leb ;)

    To już jest strzał właściwy ;) - bo to była ironia odnośnie
    porównania z bronią, skoro tak porównywać, to potrzebny jest
    przepis odpowiedni do "prawa użycia broni" :)

    > No ja wlasnie staram sie zeby inna byla, a ty mi nie dajesz ;)

    Sąd będzie Ci utrudniał na podobnej zasadzie ;)

    > Czaje sie pedzac z decha? ;) E co ty :)

    Niedawno był taki filmik - "pierwszenstwowy" przyspieszał
    i na tym polegało jego "czajenie się" :]

    > Moge jeszcze uzywac sygnalow swietlno (migajaca lampka) dzwiekowych
    > (terkoczacy dzwonek).

    Skoro jest niebezpieczeństwo... kiedyś tak zgodziłem się z TIRmanem
    odnośnie wyprzedzania jadących nie-po-DDR: jeśli trąbi *PRZED*
    wyprzedzeniem celem ostrzeżenia, to mu się chwali, co innego
    jak trąbi PODCZAS :> :P

    pzdr, Gotfryd

  • 186. Data: 2013-09-05 09:34:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > No ale za 5-latkiem porusza sie opiekun, na rowerze, bo moze, albo pieszo, bo
    > i tak nadaza...

    Jeszcze dla porządku (sekwencyjnie czytam i dopiero dotarłem),
    o ile zgoda że dziecko to pieszy i obowiązku "ustąpienia miejsca"
    nie ma, to opiekun na rowerze już ma (bo pieszym nie jest,
    lecz legalnie jadącym rowerzystą).

    pzdr, Gotfryd

  • 187. Data: 2013-09-05 09:40:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Sam napisałeś, żeby tak o tobie pisać.

    Nie, napisałem, ze nie moge ci zabronic pisania co tylko chcesz.
    To ze oceniam to w odpowiedni sposób to jest inna inszość.

    > No może twój gatunek ma możliwość obrócenia głowy o 180 bez obracania
    > ramion, ale homo sapiens nie posiada takiego talentu.

    Ale homo sapiens posiada mozliwosc podniesienia deski do pozycji pionowej,
    jezeli wie, ze musi sie obrócic dalej niz mozliwy obrót głowy i wie, ze
    obracanie sie z deska bez upewnienia sie, ze kogos uderzy jest
    nieporządane. Reasumuj - homo sapiens ma umiejetnosc przewidywania.
    Teoretycznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 188. Data: 2013-09-05 09:49:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 09:40, Budzik pisze:

    > Ale homo sapiens posiada mozliwosc podniesienia deski do pozycji pionowej,

    ...i gwizdnięcia w głowę idącego za nim dziecka lub urwania czyjegoś szyldu.

  • 189. Data: 2013-09-05 09:49:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie, napisałem, ze nie moge ci zabronic pisania co tylko chcesz.
    > To ze oceniam to w odpowiedni sposób to jest inna inszość.

    A ja ciebie oceniam w taki równie odpowiedni sposób.

  • 191. Data: 2013-09-05 12:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A ja ciebie oceniam w taki równie odpowiedni sposób.

    Jeszcze raz powtórze: gadaj sobie co chcesz.
    Możesz nawet twierdzic, ze ziemia jest płaska.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.