  • 141. Data: 2013-09-03 00:37:17
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Sąd wykaże się "doświadczeniem życiowym", każe harfę przytargać
    > i zaproponuje zagranie lotu motyla. Albo sonaty księżycowej.
    > ;)

    ale ucze sie dopiero wysoki sącie ;)

    zen.aspx

  • 142. Data: 2013-09-03 00:41:00
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Owszem, ale pisałeś o przypadku kiedy widoczny pieszy idzie
    > ruchem jednostajnym.

    NAdinterpretacja. Niewidoczny staje sie widoczny ruchem zaskakującym :XD

    > Jeszcze raz: wykroczenie nie implikuje wprost winy za wypadek.
    > I co najmniej dwie kategorie, czyli umyślność i niemożność
    > zapobieżenia mogą stanowić powód orzeczenia o winie wcale
    > nie tego, kto byłby winien jakby tych elementów nie było.
    > To NIE POWODUJE uchylenia odpowiedzialności za wykroczenia
    > rzecz jasna, ale co innego za wypadek.

    Rowerzysta jak i samochod nie ma jak sie teleportowac ani zatrzymac w
    miejscu. Jesli wykaze, ze nei moja wina bo zachowalem maksimum
    ostroznosci... ;)

    > Na własne potrzeby nazywam to "syndromem trawniczka".
    > Nazwa stąd, że taki sposób rozumowania widziałem po raz pierwszy
    > na .samochody, z uzasadnieniem, że skoro PoRD (uprzednio KD) nie
    > przewiduje zakazu parkowania na trawniku, to można na trawniku
    > parkować bez ryzyka mandatu.
    > Następnym krokiem jest teza, że można podczas jazdy zastrzelić
    > kogoś, też bezkarnie, bo przecież w PoRD nic nie ma na temat
    > strzelania ;)

    A zadechować? D:

    > Sprawa jest prosta: obowiązek ustąpienia nie powoduje
    > uchylenia odpowiedzialności za czyn umyślny.

    Ale ja ciagle nieumyslnie, tak samo jak ten pieszy z decha co
    przypierdolil rowerzystce :)

    zen.aspx

  • 143. Data: 2013-09-03 00:42:11
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 02.09.2013 22:45, Liwiusz wrote:

    > 5-latek też? :)

    Pieciolatek na rowerze to pieszy :D

    zen.aspx

  • 144. Data: 2013-09-03 06:24:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-03 00:42, hikikomorisan pisze:

    > Pieciolatek na rowerze to pieszy :D

    Ja to wiem. Gotfryd tylko sugeruje, że pieszy nie musi przewidywać
    obecności 5-letniego rowerzysty na chodniku.

    --
    Liwiusz

  • 145. Data: 2013-09-03 07:03:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Możesz jeszcze raz przeczytać i rozważyć wniosek?

    No mówisz, że powszechnie stosowaną metodą jest niedoprowadzenie do
    wylegitymowania, czego nie zrozumiałem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 146. Data: 2013-09-03 07:11:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Wózek inwalidzki nie "przekwalifikuje" prowadzącego na kierującego.
    > Poruszający się wózkiem jest pieszym, podobnie jak osoba prowadząca
    > rower.

    No ale skąd pomysł, że gość co ma na butach kółka i porusza się
    machając nogami to już pojazd niedopuszczony do ruchu?

    > Z tym, że jest to JEDYNY wyjątek traktowania dorosłej osoby "jadącej"
    > jako pieszego (drugim i ostatnim jest dziecko do lat 10 na rowerze).

    No właśnie zastanawiam się na czym się opierasz. Np. pan Dworak (wiem,
    wiem, to żaden autorytet, bo gość ma czasami tak szalone pomysły, że
    fstyt paczyć) nieraz głosił tezę, że rolkarz, wrotkarz itp. to zwykły
    pieszy.

    > Nim wyskoczysz z kolejnym pomysłem (bo coś tak czuję), to ostrzegam,
    > że akcie prawnym jak niżej jest wyraźne zastrzeżenie graniczne
    > dla pojazdu *silnikowego* (coś podobnie jak dla roweru, tylko
    > limit inny).

    Sorry, ale nie zrozumiałem tego zdania ;(

    > A gdzieżby miała być?
    > W ustawie PoRD.
    > Może byś ją kiedyś przeczytał?
    > Tak na początek art.1 i art.2, "na początek" wystarczy, no powiedzmy
    > na potrzeby ww problemu.

    No dobrze, ale jeżeli pijesz do

    18) pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na
    niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego
    uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, moto-
    rower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poru-
    szającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą
    rowerem pod opieką osoby dorosłej;

    gdzie owszem, wózek inwalidzki jest, to zważ, że pierwsze to jest:
    ,,najdującą się poza pojazdem''. Czy wrotki są pojazdem, skoro to buty z
    kółkami. Ślizgi też są pojazdem? Biegówki też?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 147. Data: 2013-09-03 18:58:51
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    > Można :)

    No rzeczywiście ładne. Tylko potwierdza bezmyślność naszych władz.
    Choć na upartego po drugiej stronie jest coś co można nazwać poboczem ;)

    > Jak tam wjechać?

    A takie coś jak najbardziej pozwala (czy wręcz nakazuje) moim zdaniem
    dalszą jazdę jezdnią.

    Marcin

  • 148. Data: 2013-09-03 19:20:22
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    > Z p. widzenia spowodowania wypadku lepiej komuś "wyjechać"
    > samemu będąc z prawej przez znak "zakaz wjazdu" niż "ustąp pierwszeństwa".

    Dlaczego?

    > No i właśnie jest rygor - obustronny, w przypadku jazdy po
    > chodniku, i jest to rygor ogólny.
    > Nieważne czy legalnie czy nielegalnie, rowerzysta jadący
    > po chodniku ma "ustępować miejsca", czyli również przewidywać
    > ruchy pieszych.

    > Co nie zmienia faktu, że trafienie było w rowerzystę.

    Moim zdaniem w kogo było trafienie nic nie zmienia. Ponieważ przyczyną
    było zachowanie osoby z deską, a nie potencjalnej ofiary.

    > Już pisałem - rozważ sobie przypadek skrzyżowania, na którym
    > jest torowisko po którym da się jechać również samochodem,
    > i taki układ, że tramwaj ma pierwszeństwo a samochód nie.

    Tu nie do końca chodzi o kwestię pierwszeństwa. Czy jeżeli na tym
    skrzyżowaniu kierowca się 'zablokuje' i zatrzyma na torach, to czy
    tramwajarzowi wolno bezkarnie go rozjechać, bo kierowcy tam nie powinno
    być? Bo sobie patrzył gdzieś tam i przecież nie spodziewał się, że jakiś
    debil zaparkuje na torach?:)

    > JAKBY szedł drugi pieszy, to pieszy z deską mógłby być
    > (z wysokim prawdopodobieństwem) winien niezachowania ostrożności.
    > Ale pieszy nie szedł, jechała rowerzystka która ma nakaz
    > "ustąpienia miejsca".

    Jw, sytuacja imo zupełnie niezależna od tego kto był ofiarą.

    Marcin

  • 149. Data: 2013-09-04 15:12:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2013 11:52, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Czyli niosąc deskę mogę spokojnie obracać sie z nią na lewo i prawo nie
    > rozgladając sie czy kogoś uderze?

    Jakbyś przestał przez chwilę myśleć o molestowaniu dzieci, to byś
    zauważył że niosąc deskę nie da się rozejrzeć zupełnie bez obracania się.

  • 150. Data: 2013-09-04 20:41:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Pieciolatek na rowerze to pieszy :D