  • 121. Data: 2013-09-02 11:38:54
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Co jest tym niby "umyslnym trafieniem" - jazda DDR-em?

    Nie.
    Fakt, że widzisz iż pieszy idzie lub stoi, wiesz że
    w danym miejscu się znajdzie i go trafiasz.

    > Poczekam na takiego co "wtargnie" :]

    Wtedy tak.

    > A do tego calkiem niemozliwe bylo, zebym wyhamowal.

    Oczywiście.

    > Prosto pod kola nie znaczy wzdloz DDR ;P

    Tos ie zgadza :)

    > Czytam, choc nie wszystkie pojmuje. Wyglada na to, ze lepiej by wyszla
    > dostajac z piąchy od pieszego. Bo trudno sie w sadzie tlumaczyc "ja ta piesc
    > w pysk cyklistki przypadkiem i niechcacy".

    :)

    > No chyba, ze byl monitoring i jest film jak koles z deska czai sie na
    > cyklistke :D

    Zgoda :)
    Nawet świadkowie mogliby pomóc.
    Ale omawiamy konkretny "niepodejrzewany" przypadek.

    pzdr, Gotfryd

  • 122. Data: 2013-09-02 11:40:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A jak znany?

    No to nie działa.

    > Rowerzysta się przedstawi/wylegitymuje i już jest znany.
    > I go przetrzymać nie wolno. No nie?

    Oczywiscie.
    Powszechnie stosowaną metodą jest niedoprowadzanie sprawcy
    do takiego pomysłu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 123. Data: 2013-09-02 11:43:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Do momentu kiedy zatrzymywany wyrazi chęć przedstawienia się dokumentem
    > tożsamości.

    No przecież, wyraźnie napisałem "nieznany".
    Przestał być nieznany, trudno.

    > Swoją droga jak zwykle popieram rowery jako środek transportu i nawet w
    > przypadku pustych lub prawie pustych chodników i braku ścieżek zachęcam do
    > jazdy chodnikiem

    Tia...
    A jeździj sobie chodnikami do upojenia.
    (żeby nie było - w skrajnie trudnych warunkach owszem, jadę chodnikiem)
    Ja tam wolę pewną DDRkę objechać nadkładając 1,5 km (no chyba żeby
    zamienili DDR z jezdnią i to na jezdni porobili skoki w bok)

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2013-09-02 11:45:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, Liwiusz wrote:

    > Gdyby dziecko wybiło piłą szybę w samochodzie, to też dziecko byłoby winne,
    > nawet jeśli samochód byłby zaparkowany w miejscu niedozwolonym.

    Ale jakby samochód był w ruchu, utrzymać tę wersję byłoby
    trudniej, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2013-09-02 11:49:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Albowiem?

    Albowiem trzeba czytać przepisy.

    > To, że znajdowała się na chodniku to tylko dla niej mandat.

    To jest drugorzędne.
    Ważniejsze jest, że rowerzysta ma pieszemu na chodniku
    ustąpić MIEJSCA a nie pierwszeństwa.

    > To tak
    > samo jak jedziesz i zmieniasz pas, a tym pasem nadciąga ktoś, kto nie miał
    > prawa nim jechać i ci przygrzmocił. On winien wypadku czy ty?

    Ty.

    > Gotfryd kiedyś
    > mocno bojował za tym, że jednak ty, bo zmieniasz pas ruchu i g. cię obchodzi
    > że tamten znalazł się tam nieprzepisowo. Ty mu zajechałeś drogę.

    Oczywiście.
    Cały pic w tym, że do porównania z pojazdem na jezdni potrzebujesz
    TRAMWAJU. Bo tylko w tym przypadku istnieje adekwatny przepis
    o obowiązku "ustąpienia miejsca" (a nie pierwszeństwa!)

    > Jakby rowerzystka była na wrotkach, to by wina była chłopa z deską,

    Właśnie "nie wiadomo" :)
    Bo wrotki to chyba "pojazd nie dopuszczony do ruchu drogowego" :)

    > a jak na
    > rowerze, to już jej? Myślę, że wina chłopa z deską jest taka sama w obu
    > przypadkach.

    A ja nie.
    Oczywiście listę zastrzeżeń już wymieniono i ze sporą cześcią wypada
    się zgodzić (jak np. poruszali się naprzeciw i pieszy widział
    ten rower).

    pzdr, Gotfryd

  • 126. Data: 2013-09-02 11:51:44
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z desk
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Znaczy jak ci star z dechami zajedzie drogę, to jesteś ty winny, bo nie
    > uskoczyłeś ?

    Tramwaj z dechami. Inny przepis.

    pzdr, Gotfryd

  • 127. Data: 2013-09-02 12:00:04
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > JAk walczyc z kierowcami zastawiajacymi chodniki i sciezki rowerowe "bo on
    > musi wyladowac towar"
    Tak samo? Deską? :)
    WOJO

  • 128. Data: 2013-09-02 12:15:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale jakby samochód był w ruchu, utrzymać tę wersję byłoby
    > trudniej, prawda?

    Tylko przy założeniu, że grający w piłkę rzeczywiście mógł nie
    przewidywać obecności samochodu tamże.

    A, jak już zostało ustalone ;), pieszy ma obowiązek spodziewać się
    roweru na każdym chodniku.

    --
    Liwiusz

  • 129. Data: 2013-09-02 13:27:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości
    Karol Misiukiewicz wrote:
    > Tak, widziałem dzisiaj, szedł facet z deską i chciał skręcić więc
    > obrócił
    > się i jadąca obok niego rowerzystka została uderzona tą deską, ze
    > wywróciła
    > się i nieźle poturbowała.
    > Wszystko działo sie na chodniku dla pieszych.

    >rowerzystka dostanie mandat za jazde po chodniku.
    >a odszkodowanie za dostanie deską bedzie sobie mogla od faceta
    >dochodzic juz cywilnie.
    >tak wiem, zaraz bedzie wielki flejm.

    Niekoniecznie flejm. A gdyby tam pieszy byl ? albo nieprzepisowo
    zaparkowany samochod ?
    Wiec delikwent slusznie skazany bedzie za niezachowanie ostroznosci i
    doprowadzenie do wypadku.

    J.

  • 130. Data: 2013-09-02 14:10:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No przecież, wyraźnie napisałem "nieznany".

    No ale pytanie było:

    ,,
    Jak sobie wyobrażasz, że jakiś Nowak przytrzymuje Kowalskiego wbrew
    jego woli?
    ''
    Czyli jak Nowak wie, że Kowalski, to już sorry, nie przetrzymuje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek