  • 91. Data: 2013-09-01 09:09:00
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > A jak to był wrotkarz?

    Tak samo. Chodnik to miejsce dla pieszych i należy się spodziewać, że
    ktoś może nagle rozłożyć ręce, zatrzymać się "w miejscu" czy dać
    gwałtownie krok w bok.

  • 92. Data: 2013-09-01 09:15:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-01 09:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak samo. Chodnik to miejsce dla pieszych i należy się spodziewać, że
    > ktoś może nagle rozłożyć ręce, zatrzymać się "w miejscu" czy dać
    > gwałtownie krok w bok.

    Rolkarz to też pieszy, więc facet z deską "powinien się spodziewać, że
    ktoś będzie jechał na rolkach" (że sobie tak pozwolę sparafrazować).

    Ponadto pieszy musi też się spodziewać, że będzie ktoś jechał na
    rowerze, bo jest to możliwe na każdym chodniku.

    "Deskacz" nie może zatem twierdzić "nie mogłem się tam spodziewać roweru".

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2013-09-01 10:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > to niektórzy "pedalarze" mają w głowie nieźle
    > nasrane - np. dziś... no ściśle wczoraj jadę sobie al. Ujazdowskimi obok
    > Łazienek - gdzie jest piękna, równa ścieżka - a jakieś pedalarskie głąby
    > jadą sobie jezdnią i mają pretensje za zwrócenie uwagi, że jest ścieżka.

    Zgadza sie, zarówno wsród rowerzystów jak i kierowcow, jak starszych pan
    jak i ksiezy jak i (itd) znajdziesz przykład idiotów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 94. Data: 2013-09-01 10:29:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:31082013.46CD2EC6@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > Wtedy widoczny przekrój jest stosunkowo niewielki i mógłby zostac
    > niezauważony.
    >
    > Moim zdaniem w całej sytuacji ważnych jest jeszcze pare innych kwestii:
    > - czy rowerzysta jechał za pieszym czy na przeciwko
    > - jezeli na przeciwko to z jaka predkoscia sie poruszał
    > - wreszcie (ktos tu poruszął te kwestie) czy rowerzysta wjechał w deske,
    > czy tez deska wjechała rowerzyscie w plecy.
    >
    > Czy dobrze mysle, ze niektore odpiowiedzi na te pytania mogłyby sugerować
    > conajmniej niechec pieszego do unikniecia ryzyka?

    Pieszego rónież obowiazuje zasada ograniczonego zaufania i jeśli widział
    nadjeżdżającą rowerzystkę (nie ważne, czy miała prawo tam jechać, czy nie),
    to nie powinien jej zastawiać deską drogi.

  • 95. Data: 2013-09-01 10:34:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Umyslne? Wioze deske, na DDR ma nie byc pieszych. Jak ktos wszedl to nie
    > mam obowiazku ustapic, zwlaszcza, ze jadac szybko moge nie wyhamowac.
    > Choc bardzo, bardzo wysaki sadzie sie staralem, sa nawet slady
    > hamowania...

    Rozumujący w ten sposób kierujący są przyczyną większości zdarzeń
    drogowych. Miałem zielone światło, więc co mnie obchodzi, że on jedzie! Mam
    pierwszeństwo na drodze, to co mnie obchodzi, że tam pieszy idzie. I
    później się dziwią, że uznawani są za winnych. Winnych z uwagi na
    niezastosowanie zasady ograniczonego zaufania.

    > Czy jak wyrzucę za siebie, nie patrzac, pusta butelke. A ta butelka
    > rozbije komus glowe, to moge sie tlumaczyc, ze przeciez nie chcialem
    > nikomu zrobic ziaziu, a pech chcial, ze tam gdzie rzucilem, nie patrzac
    > ktos byl i dostal w leb?

    Możesz się tak tłumaczyć. Tylko że powinieneś przewidzieć, że butelka może
    na kogoś opaść. W wypadku pieszego z deską, normalnym następstwem skręcenia
    nie jest trafienie rowerzystki, której teoretycznie nie powinno tam być,.

  • 96. Data: 2013-09-01 11:25:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-01 10:34, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > może na kogoś opaść. W wypadku pieszego z deską, normalnym następstwem
    > skręcenia nie jest trafienie rowerzystki, której teoretycznie nie

    W tym sęk, że teoretycznie może być. Na każdym chodniku może legalnie
    znaleźć się ktoś jadący na rowerze. Z tego względu wnioskowanie oparte
    "że pieszy mógł się nie spodziewać rowerzysty" jest z gruntu błędne.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2013-09-01 11:52:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > może na kogoś opaść. W wypadku pieszego z deską, normalnym następstwem
    > skręcenia nie jest trafienie rowerzystki, której teoretycznie nie

    Czyli niosąc deskę mogę spokojnie obracać sie z nią na lewo i prawo nie
    rozgladając sie czy kogoś uderze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 98. Data: 2013-09-01 12:11:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.09.2013 10:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Zgadza sie, zarówno wsród rowerzystów jak i kierowcow, jak starszych pan
    > jak i ksiezy jak i (itd) znajdziesz przykład idiotów.

    Księża zawodowo sprzedają ludziom niewidzialny towar, więc jak dla mnie
    z definicji są to ludzie niewiarygodni - na poziomie różnego rodzaju MLM.

    Co do reszty istnienie idiotów mnie nie dziwi, ale przynajmniej
    większość ma jakiś krótkowzroczne, pozorne uzasadnienie. Co dolegało tym
    idiotom? Nie mam pomysłu...

  • 99. Data: 2013-09-01 12:37:40
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 01.09.2013 01:44, Andrzej Lawa wrote:

    > Do momentu kiedy zatrzymywany wyrazi chęć przedstawienia się dokumentem
    > tożsamości.
    >
    > Swoją droga jak zwykle popieram rowery jako środek transportu i nawet w
    > przypadku pustych lub prawie pustych chodników i braku ścieżek zachęcam
    > do jazdy chodnikiem, to niektórzy "pedalarze" mają w głowie nieźle
    > nasrane - np. dziś... no ściśle wczoraj jadę sobie al. Ujazdowskimi obok
    > Łazienek - gdzie jest piękna, równa ścieżka - a jakieś pedalarskie głąby
    > jadą sobie jezdnią i mają pretensje za zwrócenie uwagi, że jest ścieżka.

    Pytanie, czy ta sciezka ma wiecej niz 300 metrow i czy jest na nia wjazd
    stamtad skad jechali.

    Bo ja tez nie wjezdzam na takie sciezki. Zwlaszcza jak nie ma jak
    wjechac lub pozniej z niej zjechac.

    zen.aspx

  • 100. Data: 2013-09-01 12:40:00
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 01.09.2013 08:34, WOJO wrote:
    > Jak walczyć z pieszymi na jezdni ?
    JAk walczyc z kierowcami zastawiajacymi chodniki i sciezki rowerowe "bo
    on musi wyladowac towar"

    zen.aspx