  • 41. Data: 2013-08-31 14:04:25
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z desk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5221da42$0$1453$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nawet jak np. dostała w plecy?

    Nawet, jak dostanie w piętę.

  • 42. Data: 2013-08-31 15:43:49
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-08-30 22:06, Karol Misiukiewicz pisze:

    > przytrzymać jednego z drugim rowerzystów

    Jak sobie wyobrażasz, że jakiś Nowak przytrzymuje Kowalskiego wbrew jego
    woli ?

  • 43. Data: 2013-08-31 15:44:22
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-08-30 23:07, m pisze:

    > Bo o ile sobie przypominam statystyki policyjne które gdzieś tam kiedyś
    > dorwałem w sieci, to rocznie ginie ok. 50 rowerzystów w starciu z
    > samochodem, zaś pieszych w starciu z rowerem - 0.

    a o potrąceniach i ranach była w nich mowa?

  • 44. Data: 2013-08-31 16:02:41
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 31.08.2013 01:19, RadoslawF wrote:

    > A deska niesiona przez pieszego to jeszcze deska czy już pieszy ?

    I czy pieszy poruszajac sie po drodze, gdzie dozwolony jest ruch
    rowerowy odpowiednio oznaczyl deske, ktora macha?

    zen.aspx

  • 45. Data: 2013-08-31 16:04:40
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 31.08.2013 13:21, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wystającym drzewem uderzy inny pojazd na skrzyżowaniu, to uznasz, ze to
    > kolizja z samochodem przewożącym drzewo, czy kolizja z leżącym na jezdni

    A jak zamochod na skrzyzowaniu wjedzie w samochod z deską, dlatego, ze
    ten z deska a nie osnakowal b wykonal manwer (i np. deska nagle pojawila
    sie na drugim pasie, po ktorym jechal pojazd pierwszy) to czyja wina?

> [...]
    > potrąciła przechodnia idącego z deską chodnikiem i tyle. Sam często
    > jeżdżę rowerem po chodnikach, bo tak bezpieczniej. Ale tam, gdzie w
    > terenach po miejskich chodniki są praktycznie puste i nie powoduje to
    > jakiegokolwiek zagrożenia. Nigdy nie jeżdżę po chodnikach, po których
    > chodzą piesi, bo po prostu oni są nieprzewidywalni i trzeba bardzo
    > uważać. Już nie chodzi o spacerowiczów z deskami (bo to po prostu
    > przypadek), ale choćby o wychodzących z Bram czy furtek. Dzieci. Ale i
    > nawet dorosłych, którzy na chodniku czują się bezpiecznie i mogą zrobić

    zen.aspx

  • 46. Data: 2013-08-31 16:05:49
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 31.08.2013 14:04, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nawet, jak dostanie w piętę.

    Uderzenie w plecy i pete, sugeruje, ze nie najechala pieszego, bo wtedy
    dostalaby w czolo lub kolano.

    Sugerujesz, ze za wolno przyspieszyla i nie uciekla przed deska i to
    jest potracenie pieszego z deska?

    zen.aspx

  • 47. Data: 2013-08-31 16:07:16
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 30.08.2013 23:32, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jakby weszła w idącego pieszego bez deski?

    Ale nie weszla.

    Pomijam juz, ze mozna juz wejsc w pieszego, gdy sie idzie a pieszy nagle
    zrobi nagly skok w bok.

    zen.aspx

  • 48. Data: 2013-08-31 16:10:25
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 30.08.2013 23:28, Robert Tomasik wrote:

    > Cóż, jeśli nie udowodnisz, ze pieszy celowo to zrobił, to tak.

    Sorry, ale to juz sa jakies brenie, celowosc lub niecelowosc dzialania
    nie zmiania faktu kto w kogo wjechal lub kto kogo uderzyl.

    Uderzenie deska jest faktem.

    Deską, ktora nie powinna sie znajdowac na drodze poruszajacego sie pojazdu.

    Ba, nie znajdowala sie, pojawila sie nagle bo tak zadecydowal pieszy z
    deska.

    zen.aspx

  • 49. Data: 2013-08-31 16:13:18
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Prawda.

    Niezupelna. Wszystko zalezy. Nie wiemy jaki to byl chodnik i czy rower
    tam mogl czy nie mogl byc.

    Skoro byl - zakladamy, ze mogl byc w kwestii uproszczenia.

    > W opisanym przypadku rowerzysta nie "ustąpił miejsca".
    >
    > Pieszy nie ma obowiązku sprawdzać czy komuś nie "zajdzie drogi",
    > podobnie, jak rowerzysta na DDR nie ma obowiązku sprawdzać
    > czy nie zajedzie drogi pieszemu (wcale nie mam na mysli przejścia
    > dla pieszych na DDR, do czego oczywiście jest wyjątek, ale
    > legalne lub nielegalne chodzenie pieszych po DDR).
    > Zaznaczyłem wyżej, ale dla porządku - umyślność oraz spowodowanie
    > "niemożliwości" są wyjątkami nadrzędnymi, ale tu to miejsca
    > nie miało.

    Od dzis bede wozil szeoka deske na rowerze, jadac po DDR! o!

    zen.aspx

  • 50. Data: 2013-08-31 16:20:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Uderzenie w plecy i pete, sugeruje, ze nie najechala pieszego, bo wtedy
    > dostalaby w czolo lub kolano.
    >
    > Sugerujesz, ze za wolno przyspieszyla i nie uciekla przed deska i to jest
    > potracenie pieszego z deska?

    Sugeruję, ze to w tym wypadku bez większego znaczenia.