  • 1. Data: 2011-08-06 15:52:34
    Temat: Rok odsiadki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Ponoć są takie sytuacje, że człowieka sadzają na jeden rok do pudła.

    Jak w tym układzie postrzegane są lata przestępne? -- Jeśli w czasie
    odbywania takiego wyroku pojawia się dzień 29 lutego, wyrok jest
    stosownie korygowany (skracany) czy nie jest?

    Podobnie z odsiadkami letnimi czy zimowymi -- dwa miesiące letnie
    (lipiec i sierpień) oraz dwa miesiące zimowe (grudzień i styczeń)
    to zdecydowanie więcej niż dwa miesiące, w których występuje luty.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2011-08-06 16:25:10
    Temat: Re: Rok odsiadki...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/6/2011 10:52 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > (lipiec i sierpień) oraz dwa miesiące zimowe (grudzień i styczeń)
    > to zdecydowanie więcej niż dwa miesiące, w których występuje luty.

    rok to rok.od pierwszego do pierwszego.

    tak samo jak miesiac, czasmi 28 dni czasami 31

    chyba, ze wyrok okreslono w dniach.

  • 3. Data: 2011-08-06 17:07:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" j1jq6b$s73$1...@i...gazeta.pl

    > rok to rok.od pierwszego do pierwszego.

    > tak samo jak miesiac, czasmi 28 dni czasami 31

    Czyli przestępca ma wybierać, kiedy warto a kiedy nie? ;)

    > chyba, ze wyrok okreslono w dniach.

    I zazwyczaj wyroki są w dniach, czy w latach bądź w miesiącach?
    Jeśli w latach -- jest dokładne określenie liczby dni, czy nie ma?
    Rozumiem, że nie ma.

    [pytam, bo chcę wiedzieć, jak długo będą siedzieli w więzieniu ci,
    którzy podczytują moje myśli -- czyli to, co zapisuję w nawiasach
    kwadratowych a co nie jest przeznaczone do czytania dla nikogo
    poza mną]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-08-06 17:27:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > chyba, ze wyrok okreslono w dniach.

    Doba tez ma czasem 23, czasem 24 a czasem 25 godzin.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-08-06 17:31:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Doba tez ma czasem 23, czasem 24 a czasem 25 godzin.

    Malo tego - godzina czasem ma 3600 sekund a czasem 3601 sekund.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-08-06 17:36:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Malo tego - godzina czasem ma 3600 sekund a czasem 3601 sekund.

    Tak wiec rok moze miec rozna ilosc sekund, i dob.
    Tylko czlowiek ma jedna wlasna dupe, ktora niestety, ale zawsze jest z
    tyłu...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-08-06 20:55:17
    Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org>

    sobota, 6 sierpnia 2011 18:25. carbon entity 'witek'
    <w...@g...pl.invalid>
    contaminated pl.soc.prawo with the following letter:

    > rok to rok.od pierwszego do pierwszego.
    >
    > tak samo jak miesiac, czasmi 28 dni czasami 31
    >
    > chyba, ze wyrok okreslono w dniach.

    Szanowni panowie. W dawnej Polsce kara _wieży_ wynosiła jeden rok, jeden
    miesiąc i jeden dzień. W wikt, opierunek i opał skazany musiał się
    zatroszczyć bez wyjątku na koszt własny.

    http://lordwinterisle.blogspot.com/

  • 8. Data: 2011-08-07 09:25:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> napisał w
    wiadomości news:j1k9nl$8hr$1@news.onet.pl...

    > Szanowni panowie. W dawnej Polsce kara _wieży_ wynosiła jeden rok, jeden
    > miesiąc i jeden dzień. W wikt, opierunek i opał skazany musiał się
    > zatroszczyć bez wyjątku na koszt własny.

    Nie twierdzę, że było to dobre bądź złe rozwiązanie, ale twierdza nie
    przysługiwała każdemu skazanemu i nie za każde przewinienie.
    Była karą o dość wąskim przedmiotowo-podmiotowym zakresie.

    Pozdrawiam
    SDD