  • 31. Data: 2008-05-11 10:02:54
    Temat: Re: Robienie zdjęcia człowiekowi na jego posesji w celach dowodowych
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Nie jest. Jeśli PAP coś sobie napisze i roześle do redakcji, ale żadna
    > tego nie puści to nikomu nic się nie stanie. (Celowo mówię o 'napisaniu',
    > żeby pokazać, że mechanizm przy rozpowszechnianiu jest ten sam.)

    I tu Cie mam rybko, wzielas haczyk ;-)

    > No to jest rozpowszechnianie.

    Zawislas rybko na haczyku! Jazda na brzeg do wiaderka...

    A jezeli kazdy z tych znajomych to redaktor jakiejs gazety? ;-P

    I jestesmy w punkcie wyjscia, z tym, ze agencja ma gorzej, bo na tym
    zarabiala, a ja dawalbym ze szczerego zyczliwego serca ;-)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 32. Data: 2008-05-11 11:23:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    [...]

    > A jezeli kazdy z tych znajomych to redaktor jakiejs gazety? ;-P
    >
    > I jestesmy w punkcie wyjscia, z tym, ze agencja ma gorzej, bo na tym
    > zarabiala, a ja dawalbym ze szczerego zyczliwego serca ;-)

    Różnica polega na tym, że agencję z redakcją wiąże umowa, gdzie m.in.
    jest określony zakres dystrybucji, odpowiedzialności itp. itd. A Twoch
    redaktorów (tak BTW: redaktor to funkcja techniczna, nie twórcza) z Tobą
    wiąże stosunek towarzyski.

    M.

  • 33. Data: 2008-05-11 11:52:46
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Czy sa jakieś przeciwskazania prawne co do zrobienia zdjęcia, filmu
    > gościowi na jego prywatnej posesji w celu udowodnienia mu wyłudzania
    > chorobowego? Mam jednego sasiada. Siedzi już 3 miesiące na chorobowym,
    > leczy się na uraz barku. Jednoczesnie gościu normalnie funckjonuje. Rąbie
    > siekierą drewno do kominka - ma jezscze sporą kupke do porąbania.
    > Zapytacie: co mnie to obchodzi? Ano są 2 powody: 1. Gosciu mnię ciąga po
    > sądach że mu wykręciłem ten bark i dlatego siedzi na tym chorobowym 2.
    > Mówiąc oględnie gościu kradnie nasze podatki

    daj komus kamere, niech ktos filmuje cie jak stoisz przy plocie czytajac
    dzisiejsza gazete a w tle gosciu rabie sobie drewno, bo sie przypadkiem
    zalapal :)

  • 34. Data: 2008-05-11 13:24:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 11 May 2008 10:02:54 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Zawislas rybko na haczyku! Jazda na brzeg do wiaderka...
    > A jezeli kazdy z tych znajomych to redaktor jakiejs gazety? ;-P

    No i co z tego? Jestem redaktorem naczelnym i wydawcą mojego własnego
    czasopisma. Uważasz, że pisząc coś do mnie -- rozpowszechniasz to??

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 35. Data: 2008-05-11 13:36:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > No i co z tego? Jestem redaktorem naczelnym i wydawcą mojego własnego
    > czasopisma. Uważasz, że pisząc coś do mnie -- rozpowszechniasz to??

    A jeśli robi to na zamówienie do artykułu?

  • 36. Data: 2008-05-11 14:12:33
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > No i co z tego? Jestem redaktorem naczelnym i wydawcą mojego własnego
    > czasopisma. Uważasz, że pisząc coś do mnie -- rozpowszechniasz to??

    Do kazdego z osobna - nie. Ale jesli takich ktosiow mam klkudziesieciu
    i z kazdym wiaze mnie - jak to mowisz - 'stosunek towarzyski', to co?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 37. Data: 2008-05-11 14:44:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 11 May 2008 15:36:47 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A jeśli robi to na zamówienie do artykułu?

    Nie, odpowiedzialność za naruszenie poprzez rozpowszechnianie *zawsze*
    ponosi ten, kto podejmuje decyzję o rozpowszechnieniu.
    Zatem nawet jeśli mi coś przyślesz i napiszesz 'wrzuć to', to *za
    rozpowszechnienie* beknę ja. Natomiast *za naruszenie dóbr* możemy beknąć
    obaj.

  • 38. Data: 2008-05-11 14:47:34
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 11 May 2008 14:12:33 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Do kazdego z osobna - nie. Ale jesli takich ktosiow mam klkudziesieciu i
    > z kazdym wiaze mnie - jak to mowisz - 'stosunek towarzyski', to co?

    Stosunek raczej do tego nic nie ma -- stosunkowi podlegają rzeczy już
    rozpowszechnione, a rozważamy model, w którym agencja jest pierwotnym
    rozpowszechniającym, więc nie może rozpowszechniać niczego na zasadzie
    dozwolonego użytku.

    Co do zasady -- tak, na tym opierają się np. biuletyny, które są
    adresowane do (nie)ograniczonej liczby odbiorców, to niewątpliwie będzie
    rozpowszechnianie.

    Zobaczymy, może o sprawie da się coś jeszcze poczytać. Postaram się mieć
    rękę na pulsie.

  • 39. Data: 2008-07-04 16:16:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Niedługo na chorobowym nie bedzie wolno w piecu napalić.
    JaC

    -----

  • 40. Data: 2008-07-04 17:05:29
    Od: Rentier <r...@i...pl>

    Ano są 2 powody: 1. Gosciu mnię ciąga po sądach że mu wykręciłem
    > ten bark i dlatego siedzi na tym chorobowym 2. Mówiąc oględnie gościu
    > kradnie nasze podatki

    Poza fotograficznie:
    Daj cynk do ZUSU, skontrolują prawidłowość wykorzystywania zwolnienia.
    R.