  • 11. Data: 2004-08-13 16:06:58
    Temat: Re: Rewizja policji o nielegalne oprogramowanie
    Od: "..::SebOLO::.." <mrolo(wywal nawias)@poczta.onet.pl>

    > Koniec końców
    > kupując windows od pirata za 10zl osiagasz korzyść materialna bo zostaje
    Ci
    > w kieszeni pare setek [ roznica w cenie sklepowej a pirackiej]. To tak
    > jakbys na parkingu znalazl otwarty samochod, odjechal nim i tlumaczył się
    > pózniej ze przeciez jezdzileś nim tylko dla celów prywatnych:-))

    Bardzo ładne porównanie...:)

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedzieć, że się wie, co się wie i wiedzieć, \o o/

  • 12. Data: 2004-08-13 16:13:38
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Po to żebym go pozniej na aukcji policyjnej mogł kupic za tanioche:)

    heh dobre :)

    P.

  • 13. Data: 2004-08-13 17:34:15
    Od: "juras" <p...@g...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cfihpl$hhh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    ]. To tak
    > jakbys na parkingu znalazl otwarty samochod, odjechal nim i tlumaczył się
    > pózniej ze przeciez jezdzileś nim tylko dla celów prywatnych:-))

    Niezbyt szczesliwe porownanie ,ostatnio policja zlapala zlodzieja samochodu
    i bylo to wszystko sfilmowane i prokurator zwolnil zlodzieja bo sie
    wytlumaczyl ze chcial sie przejechac
    juras

  • 14. Data: 2004-08-13 18:04:58
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    samochodu
    > i bylo to wszystko sfilmowane i prokurator zwolnil zlodzieja bo sie

    to nadal mozna sie w ten sposob tlumaczyc? Heh..

    Ja bym inaczej to zrobil, widizalem otwarty samochod na parkingu i chcialem
    pojechac nim na posterunek, (jako "prawy" obywatel)
    wielka stratą by byla przeciez gdyby ktos go ukradl..

    P.

  • 15. Data: 2004-08-13 18:59:06
    Od: "krzysiek" <i...@a...com>

    Miesiac temu znajomy mial rewizje w firmie
    i zainstalowane 2 programy pirackie.
    Dysk zostal przez policje wykrecony i zarekwirowany.

  • 16. Data: 2004-08-13 20:16:26
    Od: "KC6" <k...@y...de>

    posiadam bardzo bogate zbiory albumow muzycznych i dyskografi artystow w
    formacie mp3, czy w przypadku problemow z prawem mam rozumiec ze policja
    stwierdzi przepadek mienia (dysku twardego) cyz tez po dokonaniu stosownych
    ekspertyz zwroci mi dysk twardy wraz z nienaruszona zawartoscia?

  • 17. Data: 2004-08-14 09:20:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A skąd ten pomysł, że tylko twardy dysk ??

    jedynym powowdem moim zdaniem kiedy zabiora caly komputer (bez monitora
    oczywiscie!)
    to wtedy gdy posiadamy gwarancje i mamy zalozone plomby na kompie, a
    wlasciciel nie zgadza sie
    na otwarcie.

    P.

  • 18. Data: 2004-08-14 09:37:33
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 sie o godzinie 16:02, na pl.soc.prawo, HaNkA ReDhUnTeR
    napisał(a):

    > Koniec końców kupując windows od pirata za 10zl osiagasz korzyść materialna
    > bo zostaje Ci w kieszeni pare setek [ roznica w cenie sklepowej a pirackiej].

    No właśnie - cena sklepowa wcale nie oznacza _wartości_ danej rzeczy. Ceny
    oprogramowania w RP są trzeba przyznać dosyć paskarskie, wogóle nie
    przystające do naszych realiów.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 19. Data: 2004-08-14 15:35:45
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:
    > Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > To dość kontrowersyjna i jednostkowa interpretacja owych przepisów i
    > niespecjalnie radziłabym ją, jako linię obrony w sądzie. Koniec końców
    > kupując windows od pirata za 10zl osiagasz korzyść materialna bo zostaje Ci
    > w kieszeni pare setek [ roznica w cenie sklepowej a pirackiej].

    A po czym sie poznaje pirata? (zakladam, ze sprzedawca nie ma
    na czole napisu "sprzedaje kradzione - jestem piratem")
    Jakie instrumenty (prawne) ma klient by sprawdzic legalnosc
    pochodzenia produktu?
    Jak powinno wygladac kupno produktu? Czy klient przed zakupem
    powinien sprawdzic faktury zakupu sklepu, nastepnie faktury
    dostawcy do sklepu itd?

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 20. Data: 2004-08-15 02:45:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WOJSAL wrote:

    > Jak powinno wygladac kupno produktu? Czy klient przed zakupem
    > powinien sprawdzic faktury zakupu sklepu, nastepnie faktury
    > dostawcy do sklepu itd?

    Dobre :) W końcu kupujący nie ma obowiązku znać wszystkich
    oznakowań/zabezpieczeń oprogramowania. Ani też cen rynkowych - a te
    przecież wahają się od ceny czasopisma (np. gazetka z dystrybucją
    Linuxa) do wielu setek złotych (jakaś inna dystrybucja linuxa). Więc
    skąd jakiś biedny żuczek lamer może wiedzieć, czy np. cena 20 zł za
    Windows 98 (czy jakie tam ostatnio jest modne - zdaje się XP) to dużo,
    mało, czy akurat :) A jeśli płytka ładnie wygląda i jeszcze ma ładne
    tekturowe pudełko...