  • 231. Data: 2019-07-19 11:11:25
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie.
    Lepiej jak wyciągi bank wyśle do Twojej babci na wsi, gdzie się urodziłeś i poczytasz
    w wakacje, zamiast do Twoich kolejnych
    wynajmujących.
    A jak masz rachunki w szesnastu bankach z szesnastoma różnymi adresami?
    Który adres będzie bardziej bankniejszy?
    No i zawsze ode mnie żądano dokumentu z adresem lub nie starszego niż 3 miechy
    zaświadczenia o zameldowaniu (przy paszporcie), ale
    jakiś czas nowych kont nie otwierałem.
    BTW ostatnio poruszyłem pół kierownictwa zusu, żeby zmienić (a może wpisać) w ich
    systemie mój adres do doręczeń.
    Bo o adres do zusu wystepują dziwne instytucje i tak dowiedziałem się o egzekucji
    (oczywiście bezzasadnej) z zajęcia, bo organ
    egzekucyjny ustalił mój rzekomy adres wg danych srus.
    Według biurestwa Srusu Twój adres w systemie może zmienić jedynie Twój pracodawca (a
    konkretnie płatnik), a nie Ty osobiście.
    Rób szesnaście umów zleceń i tam szesnaście panienek no bo tak zleci zmianę Twojego
    adresu, omyłkowo lub może i świadomie wpisując
    głupoty - w sumie to recepta na przekręt.
    Pół srusowskiego kierownictwa po mojej groźbie przypięcia się łańcuchem w siedzibie
    srusowskiego oddziału (groźba była mocna bo
    przed samym zamknięciem, a biurestwo głodne chciało na obiady do domków) uczyniło
    konsylium i wymyśliło, że jak złożę im pismo
    (zajebista konstrukcja prawna: odręcznie ale na ich druku ;)), to oni wyślą emaila do
    mojego płatnika, żeby ten płatnik zmienił mój
    adres w srustemie.
    No qrwa genialna srusowska zmiana, mówisz kaczor i masz!!!

    -----

  • 232. Data: 2019-07-19 11:36:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 11:04, J.F. pisze:

    > Ale czy nie chodzi o druga strone - zeby  to dluznicy mieli blisko do
    > komornika ?

    Przecież mają.

    --
    Liwiusz

  • 233. Data: 2019-07-19 11:38:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 11:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale mialo byc lepiej ?

    Co miało być lepiej? Podanie adresu pozwanego to zadanie powoda i to się
    nie zmienia. Zmienia się katalog narzędzi, dzięki którym pozwany może
    ten adres lepiej ustalić, a sąd - upewnić się, że doręcza prawidłowo.

    > Zaraz - komornik ma stwierdzic, ze pod adresem zamelodwania nie mieszka ...
    >
    > A kurator co ... powinien chyba  napisac protest od nakazu ? :-)

    Reprezentować interesy pozwanego. I starać się go odszukać :)

    > Dlaczego tam ?
    > Powinien wyslac do komornika z tamtego rewiru, w celu doreczenia.

    A po co doręczać przez komornika, skoro można przez pocztę?

    > Bo i skad nasz pierwszy komornik ma wiedziec, ze to adres
    > prawdziwy/aktualny ?

    Się pomyśli, jak list przyjdzie nieodebrany.

    --
    Liwiusz

  • 234. Data: 2019-07-19 11:40:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 11:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > No właśnie.
    > Lepiej jak wyciągi bank wyśle do Twojej babci na wsi, gdzie się
    > urodziłeś i poczytasz w wakacje, zamiast do Twoich kolejnych wynajmujących.

    Nie, zakładanie, że się jakąś korespondencję będzie odbierać raz w roku
    to nigdy nie jest dobry pomysł.

    > A jak masz rachunki w szesnastu bankach z szesnastoma różnymi adresami?

    To sobie szkodzę.

    > Który adres będzie bardziej bankniejszy?
    > No i zawsze ode mnie żądano dokumentu z adresem lub nie starszego niż 3

    Nie ma już dowodów z adresem.

    > miechy zaświadczenia o zameldowaniu (przy paszporcie), ale jakiś czas
    > nowych kont nie otwierałem.

    Może tak było w latach 90. Od dawna to już nieaktualne problemy.

    --
    Liwiusz

  • 235. Data: 2019-07-19 11:47:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I tu jest czarna dziura, co powinien kurator wyznaczony do doręczeń.

    -----

  • 236. Data: 2019-07-19 12:33:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >się nie zmienia. Zmienia się katalog narzędzi, dzięki którym pozwany
    >może ten adres lepiej ustalić, a sąd - upewnić się, że doręcza

    Taa, i skad ten obywatel ma znac adres powoda, szczegolnie w swietle
    RODO...

    >Reprezentować interesy pozwanego. I starać się go odszukać :)

    Czyli
    a) napisac do sadu prosbe/protest o wstrzymanie celem odszukania,
    b) przejrzec pozew i w imieniu pozwanego wypunktowac wszystkie slabe
    punkty :-)

    Taki adwokat z urzedu

    >A po co doręczać przez komornika, skoro można przez pocztę?

    Przez poczte bylo do tej pory i widac zawodziło zbyt czesto :-)

    >Się pomyśli, jak list przyjdzie nieodebrany.

    To juz tak na oko z pol roku.
    Nie prosciej bylo wezwac pozwanego na rozprawe, po czym powodowi
    odpowiedziec, ze pozew jest odrzucony z powodu nieprawidlowego adresu
    ? :-P

    J.

  • 237. Data: 2019-07-19 12:33:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Przecież mają.

    Maja, chyba, ze ktorys lamie ustawe :-)

    J.

  • 238. Data: 2019-07-19 12:42:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 12:33, J.F. pisze:

    > Taa, i skad ten obywatel ma znac adres powoda, szczegolnie w swietle
    > RODO...

    Zauważyłem, że RODO pojawia się wówczas, jak się nic sensownego nie ma
    do napisania :)

    > Przez poczte bylo do tej pory i widac zawodziło zbyt czesto :-)

    Ale nie było na nowo ustalony adres.

    > To juz tak na oko z pol roku.
    > Nie prosciej bylo wezwac pozwanego na rozprawe, po czym powodowi
    > odpowiedziec, ze pozew jest odrzucony z powodu nieprawidlowego adresu ? :-P

    Nieprawidłowy adres nie może być powodem odrzucenia pozwu.

    --
    Liwiusz

  • 239. Data: 2019-07-19 12:49:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    wynajmujących.
    >A jak masz rachunki w szesnastu bankach z szesnastoma różnymi

    No i dlatego Liwiusz swoje adresy aktualizuje.

    Tylko ze wyciagi .. banki juz koniecznie chca wysylac elektronicznie,
    poczta za droga.

    >Który adres będzie bardziej bankniejszy?

    a) ostatni,
    b) ten na ktory wyslano ostatnio karte. Ha, ha - do pracy zamowilem
    :-)

    >No i zawsze ode mnie żądano dokumentu z adresem lub nie starszego niż
    >3 miechy zaświadczenia o zameldowaniu (przy paszporcie),

    Tzn gdy sie legitymowales paszportem, ktory nie mial adresu ?

    Teraz juz zaden dokument nie ma adresu ... tzn dowod osobisty nie ma.

> [...]
    >Według biurestwa Srusu Twój adres w systemie może zmienić jedynie
    >Twój pracodawca (a konkretnie płatnik), a nie Ty osobiście.

    A jak sam sobie jestes platnikiem ?

> [...]
    >srustemie.
    >No qrwa genialna srusowska zmiana, mówisz kaczor i masz!!!

    Ale przynajmniej gdybys sie podszywal, to byloby wykryte, bo w pracy
    cie chyba znaja :-)

    A wystarczy sie zatrudnic byle gdzie na falszywe dokumenty :-)

    J.

  • 240. Data: 2019-07-19 12:54:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Zauważyłem, że RODO pojawia się wówczas, jak się nic sensownego nie
    >ma do napisania :)

    A to nie jest tak, ze ktokolwiek inny niz PESEL poda pozywajacemu twoj
    adres, ten przestepstwo popelnia ?

    >Nieprawidłowy adres nie może być powodem odrzucenia pozwu.

    No to zwrotu pozwu .. na jedno wychodzi.

    Chyba, ze zle zrozumialem twoje poprzednie wypowiedzi :-)

    J.