  • 31. Data: 2022-09-05 12:59:48
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Mnie by wystarczyło, bym mógł zagłosować - jak w wyborach samorządowych
    > - na określoną osobę.

    Ale teraz też głosujesz na określoną osobę na konkretnej liście. Jeśli
    lista przekroczy próg, to Twój głos na określoną osobę ma znaczenie, bo
    z listy dostają się osoby, które uzyskały najwięcej głosów.

    Problem gdy lista nie przekroczy progu, wtedy ci co głosowali na liste i
    osobę z tej listy ... można uznać, że przegrali, bo nikogo z tej listy
    nie ma w Sejmie. A mogłoby być tak, że z wszystkich przegranych list
    wchodzi tylko 10 pierwszych osób z każdej przegranej listy, z największą
    liczbą głosów.
    np. jest zarejestrowanych 78 list
    5 list wygrało, przekroczyli próg i wchodzą do sejmu osoby wg Metody
    D'Hondta
    72 listy nie przekroczyły progu, więc bierzemy 10 list, które otrzymały
    najwięcej głosów i z tych list wchodzi 10 najlepszych osób

  • 32. Data: 2022-09-05 13:04:39
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Powinna być demokraacja 3.0 taka aby można było posła odwołać przez
    > internet i aby za złamanie obietnic dostawał paragraf KK. Kiedyś musi
    > się to zmienić w tym kierunku.

    Powinno być tak, że bez zgody wyborców poseł nie może zmienić klubu
    sejmowego.

    Tak, poseł w kampanii wyborczej powinien składać obietnice i wszystkie
    składane przez posła obietnice powinny być procedowane w sejmie i
    powinien tracić mandat poselski, jesli zagłosuje inaczej niż obiecywał.

    Jest kilkanaście tematów, na których zależy wyborcom, które mielą się w
    kolejnych kadencjach raz w te, raz we wte.

  • 33. Data: 2022-09-05 13:10:42
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Krzysztof kw1618 w

> [...]
    > liczbą głosów.
    > np. jest zarejestrowanych 78 list
    > 5 list wygrało, przekroczyli próg i wchodzą do sejmu osoby wg Metody

    Saldo się nie zgadza ;P

    --
    Tomasz

  • 34. Data: 2022-09-05 14:36:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 5 Sep 2022 12:45:28 +0200, Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > Wszyscy w studio reparacje by oczywiście chcieli, nie mają nic
    > przeciwko, ale tylko jeden polityk widzi szanse, że jest to możliwe, że
    > Niemcy zapłacą.

    Nie oglądałem, ale kobieca intuicja podpowiada mi, że ten optymista był z
    PiS.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 35. Data: 2022-09-05 14:38:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Sep 2022 15:54:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem
    > problemem jest to, że nie ma na kogo zagłosować. Na chwilę obecną nie
    > widzę takiej partii, na którą bym chciał zagłosować.

    Nie załamuj rąk.
    Władza ludowa dba o swój elektorat i na pewno będą przed wyborami będą
    podwyżki dla mundurowych, więc znowu polecisz do urny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 36. Data: 2022-09-05 15:49:14
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 05.09.2022 o 13:10, Tomasz pisze:
    > Krzysztof kw1618 w

    > Saldo się nie zgadza ;P

    Jeśli by tak było, to wtedy z list które wygrały wybierałoby się 449 posłów
    1 poseł z mniejszości niemieckiej
    i 10 pierwszych posłów z 10 przegranych list

  • 37. Data: 2022-09-06 18:43:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 15:54:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Wydaje mi się, że tu akurat PiS to dobrze rozegrał. Moim zdaniem
    > problemem jest to, że nie ma na kogo zagłosować. Na chwilę obecną nie
    > widzę takiej partii, na którą bym chciał zagłosować.

    Ja tak mam od ~30 lat, z jednym wyjatkiem - kiedys mi sie PO podobala.

    A poza tym - nie chcem, ale muszem :-(

    J.

  • 38. Data: 2022-09-06 18:44:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 18:43:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Mnie by wystarczyło, bym mógł zagłosować - jak w wyborach samorządowych
    > - na określoną osobę.

    Masz na mysli wojtow/burmistrzow/prezydentow?

    Bo JOW zmienią tylko tyle, ze bedziesz mial dwie opcje i trzeciej nie.

    J.

  • 39. Data: 2022-09-06 18:53:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Sep 2022 14:16:16 +0200, KIKI wrote:

    > W sumie masz rację ale z drugiej strony anonimowe wybory powodują, że
    > wygrywają niewłaściwi ludzie. Właśnie prędzej faszysta może wygrać w
    > tajnych niż jawnych.

    A gdzie tam. Wygra raz w jawnych (Hitler raz wygral), zacznie zwalczac
    przeciwnikow i wiecej nie przegra.

    > Polityk powinien wykonywać polecenia wyborców tych, którzy na niego
    > głosowali. Z automatu powinni być przypisani do niego i powinni mu
    > nakazać to czy tamto.

    I co - takie "wewnetrzne referendum" przed kazdym glosowaniem w
    Sejmie? Bo jaka np predkosc dopuszczalna w terenie zabudowanym
    proponujesz - 40, 50 czy 60?

    A co z kompromisami politycznymi? Brak?

    Obawiam sie, ze albo nic bysmy nie uchwalili, albo podobnie jak dzis
    - akcyjnie, kto tam akurat ma wiekszosc.

    > W sumie w niektórych sprawach to w ogóle posłów nie potrzeba. Wystarczy
    > referendum internetowe w blockchainie.

    Czyli we wszystkich sprawach?
    Ale kto ma prawo projekty zglaszac?

    A internetowe ... troche sie boję, ze ktos to zmanipuluje ... albo nie
    bedzie tajnosci ...

    J.

  • 40. Data: 2022-09-07 07:48:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.09.2022 o 18:44, J.F napisał:

    > Masz na mysli wojtow/burmistrzow/prezydentow?
    >
    > Bo JOW zmienią tylko tyle, ze bedziesz mial dwie opcje i trzeciej nie.

    JOW, czy jakikolwiek inny system większościowy zmusi partie do zmiany od
    wewnątrz. Co jest najważniejsze, to ile i jakie partie będą, to zawsze
    jest bardziej lokalny problem - istotne jest jak te partie działają i
    kto ma w nich coś do powiedzenia.