  • 81. Data: 2006-01-11 23:37:40
    Temat: Re: Renoma - kontrola w KM
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:

> [...]
    nie
    > świadczy o tym, że dowód osobisty nie jest rzeczą w cywilnoprawnym
    > rozumieniu tego pojęcia. A w odniesieniu do takiego pojęcia, a nie
    > pojęcia rzeczy ruchomej z kk, można oceniać kwestie własności. Bo
    jeśli
    > nie jest rzeczą, to czym jest? Kartka papieru bezspornie jest
    rzeczą,
    > naniesienie na nią określonej treści i powstanie dokumentu nie
    powoduje
    > przecież że przestaje to być rzecz. Określenie że coś jest

    Nie jest rzeczą, jest dokumentem. Różnica polega na tym, że w wypadku
    dokumentu główną jego w wartością jest treść. jest to wartość
    niematerialna. W wypadku rzeczy główną wartością jest wartość
    materialna. Przykładowo rzeczą będzie niewypełniony blankiet weksla.
    można go sprzedać po cenie papieru i druku. (pomijam opłatę skarbową,
    bo przecież tę można uiścić w znaczkach naklejonych na blankiecie).

    > Co do innych dokumentów - jak najbardziej mogą być przedmiotem
    obrotu,
    > dziedziczenia. Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że spadkobierca
    powinien
    > zniszczyć wszystkie dokumenty jakie pozostaną po spadkodawcy :)

    Nie. To nie dokumenty są przedmiotem obrotu, a wynikające z nich
    prawa. Jak sprzedajesz komuś weksel, to pod uwagę przecież nie
    bierzesz ceny papieru i farby drukarskiej, ale wartość prawa
    majątkowego, które opiewa ten dokument.

    > Ależ jest. Choć nie w rozumieniu kodeksu karnego (chodzi o dowód
    > osobisty, bo już inne, wskazane dokumenty są rzeczami).

    Uważam, że nie.

  • 82. Data: 2006-01-11 23:39:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    > To nie od demokracji, lecz od bezstresowego wychowania.

    Bezstresowego? Pomyśl, jakie om męki musi przeżywać, jak musi w
    sklepie zapłacić za bułki. To dopiero przymus. A Konstytucja mówi, że
    mu się wolność należy. Czemu nie może wejść za ladę i sam sobie wziąć?
    :-)

  • 83. Data: 2006-01-12 00:10:35
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Wyraziłem tylko to, że piszesz głupoty (teraz zresztą też), ale zapewne
    > i tak cię nie przekonam, więc sobie daruje.

    Jak na razie to nawet nie spróbowałeś mnie przekonać.
    Gdzie niby piszę głupoty? Bo jak na razie to Ty wypisujesz
    głupoty (i to nie tylko w tym wątku - tę grupę przeglądam
    dość regularnie).

    Piotr

  • 84. Data: 2006-01-12 01:38:04
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 09.01.2006 Konfabulator <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisa?/a:

    > Sytuacja analogicza: bandyta w?amuje si? do domu i kradnie przedmioty.
    > W?a?ciciel ?apie go na gor?cym uczynku i zatrzymuje. Dzwoni po koleg? i
    > dzielnicowego. A z?odziej ma jeszcze pretensj?, ?e kto? go szarpa?!

    Kiepska analogia. To jest zatrzymanie obywatelskie i jest zgodne z
    prawem. Jazda bez waznego biletu nie jest ani przestepstwem, ani
    wykroczeniem, wiec nie ma podstawy do zatrzymania sila.

    > Pozostaje tylko ?a?owaae, ?e nie obili ci mordy i nie spu?cili ci na prawde
    > porz?dnego lania. Z?odziejstwo trzeba t?piae jak si? tylko da.

    Wyborne metody, skad je wziales? Z ZOMO?

    --
    Tomasz Trystula

  • 85. Data: 2006-01-12 01:54:55
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Trystula" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    Kodowanie!!!

    --
    Piotr

  • 86. Data: 2006-01-12 08:39:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie jest rzeczą, jest dokumentem.

    Jest rzeczą, której cechą jest to, że jest dokumentem. W którym momencie
    kartka papieru miałaby przestać być rzeczą?

> [...]
    > można go sprzedać po cenie papieru i druku. (pomijam opłatę skarbową,
    > bo przecież tę można uiścić w znaczkach naklejonych na blankiecie).

    rzecz nie musi mieć wartości materialnej

> [...]
    > prawa. Jak sprzedajesz komuś weksel, to pod uwagę przecież nie
    > bierzesz ceny papieru i farby drukarskiej, ale wartość prawa

    a co jeśli z dokumentu nie wynika żadne prawo dla spadkobiercy?
    dziedziczy taką kartkę czy nie?

    KG

  • 87. Data: 2006-01-12 09:44:04
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    ObywatelX <o...@a...email> napisali:

    > Ładną postawiłeś tezę, a teraz poprosiłbym o arguemnty, albo... Głośne
    > odszczekiwanie tego co napisałeś. (obraza)

    Co tu jest do argumentowania? Sam napisales jak bylo.
    Zachowywales sie jak szczeniak i tak zostales potraktowany.
    Jesli uwazasz, ze kontroler popelnil przestepstwo, to zrob jak Robert
    radzi i zglos to na policje.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 88. Data: 2006-01-12 12:38:47
    Od: ObywatelX <o...@a...email>

    Dnia Thu, 12 Jan 2006 09:44:04 +0000 (UTC), Jacek Krzyzanowski
    napisał(a):

> [...]
    > Zachowywales sie jak szczeniak i tak zostales potraktowany.
    > Jesli uwazasz, ze kontroler popelnil przestepstwo, to zrob jak Robert

    Jak wyżej. Argumenty, labo odszczekujesz co napisałeś.
    I przy okazji - nie próbuj obrażać i nie obrażaj.

    OX.

  • 89. Data: 2006-01-12 19:40:33
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > To nie od demokracji, lecz od bezstresowego wychowania.

    Też racja.

    pdr
    Olo

  • 90. Data: 2006-01-12 21:52:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:

    Uważam nadal, że nie masz racji. Przyjęcie, że przykładowy w tej
    sprawie dowód osobisty jest rzeczą spowodowało by różne śmieszne
    konsekwencje. Przykładowo prawo ścigania urzędnika za uszkodzenie
    mienia polegające na skasowaniu dowodu osobistego zmarłej osoby. Albo
    prawo ścigania za naruszenie ochrony posiadania przez policjanta,
    który zatrzymując osobę zatrzymuje jej dowód osobisty.

    Uważam, że dochodzenie kwoty koniecznej do uzyskania nowego dowodu
    osobistego jest możliwe na zasadzie odszkodowania w procesie cywilnym.
    Ale nie będzie to w żadnym wypadku wartość utraconej rzeczy.