  • 1. Data: 2009-05-19 12:25:48
    Temat: Remont, wojt nie chce dac zgody
    Od: "Michal" <m...@g...pl>

    Jestem właścicielem działki o powierzchni ponad 3 ha ze starym drewnianym domem,
    który chcę wyremontować, lub na jego miejscu wybudować nowy, bo teraz nie da się w
    nim mieszkać. Wójt powiedział, że nie uzyskam zgody na remont, dopóki nie będę miał
    dostępu do drogi gminnej. Czy ma racje?

  • 2. Data: 2009-05-19 14:06:12
    Temat: Re: Remont, wojt nie chce dac zgody
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Michal pisze:
> [...]
    > nim mieszkać. Wójt powiedział, że nie uzyskam zgody na remont, dopóki nie będę miał

    ma
    tomasz

  • 3. Data: 2009-05-19 16:14:50
    Od: <d...@g...pl>

    A to Wójt musi/może wydawać zgodę na remont?

  • 4. Data: 2009-05-20 09:04:04
    Od: "Michal" <m...@g...pl>

    A można prosic o jakas podstawe prawna?

  • 5. Data: 2009-05-20 09:46:03
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Michal pisze:
    > A można prosic o jakas podstawe prawna?

    generalnie chodzi o drogę pożarową

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w
    sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie. (Dz. U. Nr 75, poz. 690)

    Przytoczę część
    ,,Rozdział 2 - Dojścia i dojazdy
    § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi
    związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do
    drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania
    oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w
    przepisach odrębnych. Szerokość jezdni nie może być mniejsza niż 3 m.
    2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w
    postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie
    mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów.
    3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów,
    funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie
    będzie mniejsza niż 4,5 m. ''

    Tomasz

  • 6. Data: 2009-05-20 12:14:42
    Od: " " <l...@W...gazeta.pl>

    <d...@g...pl> napisał(a):

    > A to Wójt musi/może wydawać zgodę na remont?

    akurat ani wójt ani słotys nie ma tu N I C do gadania
    to lezy w gestii starostwa powiatowego