  • 1. Data: 2008-09-18 18:50:43
    Temat: Rekwirowanie kamery!
    Od: "adam" <r...@p...onet.pl>

    Bylem przesluchiwany na policji, bo jakis czas temu zrobilem
    nagranie filmowe i zdjeciowe ruchu ciezkich tirow na moscie o malej nosnosci i
    przekazalem to nagranie policji.
    Podczas przesluchania policjant oswiadczyl mi, ze policja chce zabrac mi kamere
    i nosnik (karte elektroniczna) do ekspertyzy celem ustalenia, czy nagranie nie
    zostalo zmanipulowane.
    Jak poinformaowal mnie policjant, taka ekspertyza trwalaby kilka miesiecy
    (kamera kosztuje ok. 2000 zl).
    Gdybym sie nie zgodzil oddac kamery do ekspertyzy, to wowczas moge dostac nakaz
    sadowy do jej oddania.

    Prosze o porade, czy takie rekwirowanie kamery jest zgodne z prawem. Czy nie
    wystarczy zbadac plytki CD, ktora przekazalem policji z nagranym filmem i zdjeciami?

  • 2. Data: 2008-09-18 19:08:18
    Temat: Re: Rekwirowanie kamery!
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-18 20:50 adam napisał/a:
> [...]
    > (kamera kosztuje ok. 2000 zl).
    > Gdybym sie nie zgodzil oddac kamery do ekspertyzy, to wowczas moge dostac nakaz

    No i takie mamy prawo :-( Za to, że zwróciłeś policji na coś uwagę to
    jeszcze chcą Cię za to ukarać (można powiedzieć nawet,że okraść,
    tymczasowo niby, ale to jest już zabór), bo im roboty "dodałeś".

    --
    animka

  • 3. Data: 2008-09-18 19:12:49
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Podczas przesluchania policjant oswiadczyl mi, ze policja chce zabrac mi kamere
    > i nosnik (karte elektroniczna) do ekspertyzy celem ustalenia, czy nagranie nie
    > zostalo zmanipulowane.

    Ale to mogą stwierdzić posiadając bezpośrednią kopię na DVD, bo co do rzeczy ma karta
    w tym wypadku. Postaw się, a skopiuj nagranie na DVD, zapełnij kartę ze 2x i
    formatnij ją z 5x. Odwalą się i zadowolą kopią.

    *piotr'ek*

  • 4. Data: 2008-09-18 19:36:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "adam" <r...@p...onet.pl> wrote
    > Prosze o porade, czy takie rekwirowanie kamery jest zgodne z prawem.

    Jest. Aczkoliwiek nie wiem czy absolutnie konieczne dla ekspertyzy. Ale np.
    Ziobro też musiał oddać dyktafon do analizy, którym nagrywał.

  • 5. Data: 2008-09-18 19:36:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kamere
    > i nosnik (karte elektroniczna) do ekspertyzy celem ustalenia, czy

    Możesz to oddać dobrowolnie, albo odmówić. Wówczas policjant będzie musiał
    uzyskać postanowienie o żądaniu wydania rzeczy od prokuratora lub sądu, na
    które możesz się zażalić.

    > Jak poinformaowal mnie policjant, taka ekspertyza trwalaby kilka miesiecy
    > (kamera kosztuje ok. 2000 zl).

    Koszt, to już nie twoja sprawa. A co do czasu trwania ekspertyzy - zresztą
    nie wiem komu i na co potrzebnej - to same czynności do których niezbędna
    była by kamera pewnie będą chwilę trwały. Jak się zobowiążesz kamerę
    biegłemu dostarczyć w odpowiednim momencie, to nie będzie podstaw do
    zabierania Ci jej juz na pewno.

    > Gdybym sie nie zgodzil oddac kamery do ekspertyzy, to wowczas moge dostac
    > nakaz
    > sadowy do jej oddania.

    Tak.

> [...]
    > nie
    > wystarczy zbadac plytki CD, ktora przekazalem policji z nagranym filmem i

    Zgodne z prawem teoretycznie jest. Tylko, ze ja na twoim miejscu żaliłbym
    się na takie postanowienie,. Przedmiotem postępowania jest przejeżdżanie
    przez TIR-y przez most, a nie legalność Twoje nagrania. gdyby w trakcie
    postępowania ktoś podniósł zarzut, ze zmanipulowałeś nagranie, to była by
    podstawa do zabezpieczenia kamery i nośnika.

  • 6. Data: 2008-09-18 20:30:39
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-18 21:36 Piotr [trzykoty] napisał/a:
    > "adam" <r...@p...onet.pl> wrote
    >
    > Jest. Aczkoliwiek nie wiem czy absolutnie konieczne dla ekspertyzy. Ale np.
    > Ziobro też musiał oddać dyktafon do analizy, którym nagrywał.

    Bo to był służbowy dyktafon. Laptopa, też służbowego to połamał jesli
    się nie myle.

    --
    animka

  • 7. Data: 2008-09-18 20:34:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Prosze o porade, czy takie rekwirowanie kamery jest zgodne z prawem.
    > Czy nie wystarczy zbadac plytki CD, ktora przekazalem policji z
    > nagranym filmem i zdjeciami?

    tak z ciekawosci: jestes pewien ze jeszcze tejkamery nie sprzedałes? Ze nie
    wymieniłes karty? Ze nie pozyczyłes jej znajomemu który pojechał zwiedzac
    afryke? ;-)

  • 8. Data: 2008-09-18 20:48:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote
    >Bo to był służbowy dyktafon.

    Ale to prokuratura zarekwirowała jako dowód. Dla niej nie jest ważne czy
    prywatne czy służbowe. Rzecz jako dowód.

  • 9. Data: 2008-09-18 21:28:08
    Od: "staszek" <d...@o...dfe>

> [...]
    > nie
    > wystarczy zbadac plytki CD, ktora przekazalem policji z nagranym filmem i

    powiedz ze jej nie masz. podaj debilom model niech sobie zapierdola w media
    markt.

  • 10. Data: 2008-09-18 21:56:01
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    adam wrote:
    > Bylem przesluchiwany na policji, bo jakis czas temu zrobilem
    > nagranie filmowe i zdjeciowe ruchu ciezkich tirow na moscie o malej
    > nosnosci i przekazalem to nagranie policji.

    chora ta policja...

    ps

    Jak ktos napisze "kapus" to niech sie zastanowi za kogo kase bedzie ten most
    remontowany pozniej. Podpowiem ze nie za kase Kulczyka i Billa Gates.

    Ja tez mam jeden mostek na oku, goscie z betoniarni robia sobie objazd (raptem
    2km krocej maja). Sa zakazy dla pojazdow ciezszych niz 8t.

    Ile wazy standardowa, pelna betonu gruszka? 8ton czy mniej? Ten most juz raz
    byl remontowany, kto wie czy to przez tych pajacow nie bylo.