-
1. Data: 2002-10-08 19:02:22
Temat: Rękojmia - zmiany
Od: "Mabu" <m...@k...chip.pl>
Witam serdecznie !!!
Podobno od 25 września uległy zmianie przepisy dotyczące rękojmi.
Wiecie coś na ten temat !!!
Dokładnie w Media Markt powiedzieli mi, że z tytułu rękojmi mają 21 dni
kalendarzowych na ekspertyzę, anie jak dotychczas 14.
--
Pozdrawiam,
Mariusz Buchliński
www.infogsm.pl
-
2. Data: 2002-10-09 06:24:25
Temat: Re: Rękojmia - zmiany
Od: "lidmar" <l...@g...pl>
> Witam serdecznie !!!
> Podobno od 25 września uległy zmianie przepisy dotyczące rękojmi.
> Wiecie coś na ten temat !!!
> Dokładnie w Media Markt powiedzieli mi, że z tytułu rękojmi mają 21 dni
> kalendarzowych na ekspertyzę, anie jak dotychczas 14.
>
>
dokładnie 1 lipca weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami.
rzeczywiście, zgodnie z treścią przepisu par. 19 ust. 4 jeżeli załatwienie
reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub badania w miejscu używania
towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań, sprzedawca powinien
reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania opinii, przeprowadzenia
badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony nie postanowiły
inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni kalendarzowych od dnia
dostarczenia towaru.
pzdr
marek
> --
> Pozdrawiam,
> Mariusz Buchliński
> www.infogsm.pl
>
>
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2002-10-11 20:17:50
Temat: Re: Rękojmia - zmiany
Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)
"lidmar" <l...@g...pl> napisał:
>> Podobno od 25 września uległy zmianie przepisy dotyczące rękojmi.
>jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy
Sęk w tym, ze rekojmia to nie to samo co gwarancja i zazwyczaj dotyczy
odrebnych podmiotow (producent lub sprzedawca)
Artur Golański
-
4. Data: 2002-10-14 06:38:18
Temat: Re: Rękojmia - zmiany
Od: "lidmar" <l...@g...pl>
> >> Podobno od 25 września uległy zmianie przepisy dotyczące rękojmi.
>
> >jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy
> Sęk w tym, ze rekojmia to nie to samo co gwarancja i zazwyczaj dotyczy
> odrebnych podmiotow (producent lub sprzedawca)
>
> Artur Golański
Rozporządzenie z 25 czerwca dotyczy sprzedaży konsumenckiej i reklamacji w
ramach rękojmi, a nie gwarancji. Do tych ostatnich reklamacji odnoszą się
przepisy k.c. i zapisy w kartach gwarancyjnych.
pzdr
marek
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/