-
1. Data: 2002-08-07 09:56:18
Temat: Rekojmia czy gwarancja??? Pomocy!!!
Od: "Bombi" <b...@l...w.pl>
Witam!!!
Mam problem zakupilem wraz z aktywacja telefon 29.07.02
Bez sprawdzenia sprzetu przy zakupie, nienaladowana bateria!!!
2 dni pozniej po sformatowaniu baterii czyli 31.07.02 telefon uzywalem.
Po 2 polaczeniach przestal dzialac mikrofon.
Wiec 31.07.02 zwrucilem sie z telefonem do przedstawiciela (sprzedawcy)
Po tescie polegajacym na dzwonieniu i probach rozmowy, stwierdzono wade.
Tego samego dnia telefon trafil do serwisu.
Odebralem go 05.08.02 z nienaruszona Gwarancja i wydrukiem z testu, gdzie nie
stwierdzono jakichkolwiek wad telefonu.
Telefon wlaczylem sprawdzilem u dealera i dzialal, po kilku godzinach nastepne
polaczenie bylo jak przed zgloszeniem wady, ja slyszalem mnie nie.
Zglosilem ten fakt do sprzedawcy, ktory zaproponowal ponowne oddanie do
serwisu. Nie zgodzilem sie i zaczelem dzwonic do serwisow na wlasna reke.
Zadzwonilem rowniez do Przedstawicielstwa firmy produkujacej ten telefon i w
dziale reklamacji zostalem poinformowany ze na podstawie rekojmi mam prawo do
wymiany (nie naprawy!!!) na telefon wolny od wad i fabrycznie nowy!
Po rozmowie, juz na wyzszym szczeblu u dealera zostalem poproszony o fax z
opisem calego zamieszania i Nazwiskiem kobiety ktora poinformowala mnie o
mozliwosci wymiany. Taktez zrobilem. Po wyslaniu faxu zadzwonilem w celu
weryfikacji czytelnosci, zoatalem poinformowany ze fax jest czytelny i ze
nastepnego dnia czyli 07.08.02 mam sie zglosic w celu zdania sprzetu.
Dzis 07.08.02 poszedlem do sprzedawcy gdzie powiedziano mi ze telefon zostanie
zabrany do naprawy. Odmowilem zdania telefonu.
Czytalem troche informacji na temat rekojmi i gwarancji ale jakos nie jestem w
stanie wszystkiego zrozumiec.
Co mam zrobic w tym przypadku???
Pozdrawiam Michal Trabski
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
-
2. Data: 2002-08-07 11:42:25
Temat: Re: Rekojmia czy gwarancja??? Pomocy!!!
Od: <m...@w...pl>
> Witam!!!
>
> Mam problem ...
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli
sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo
niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz
była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są
nieistotne.
§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony
powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o
odstąpieniu od umowy wzajemnej.
§ 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej,
obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od
wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.
§ 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym
koszty, jakie poniósł kupujący.
orzeczenia sądów
tezy z piśmiennictwa
Art. 561. § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do
gatunku, kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych takiej samej
ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
§ 2. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz określona co do tożsamości, a
sprzedawcą jest wytwórca tej rzeczy, kupujący może żądać usunięcia wady,
wyznaczając w tym celu sprzedawcy odpowiedni termin z zagrożeniem, że po
bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu od umowy odstąpi. Sprzedawca może
odmówić usunięcia wady, gdyby wymagało ono nadmiernych kosztów.
§ 3. Przepisy powyższe nie wyłączają uprawnienia do odstąpienia od umowy lub do
żądania obniżenia ceny.
tyle kodeks cywilny. Oznacza to, że jeżeli wobec sprzedawcy (nie gwaranta
serwisanta) w ramach rękojmi (anie gwarancji) zażądano wymiany towaru na nowy
niewadliwy to spzedawca, o ile uznaje reklamację, nie może towaru naprawiać, a
jedynie wymieniać na nowy niewadliwy model. Naprawa wchodzi w grę, jeżeli
kupujący odstąpił od umowy sprzedaży w ramach rękojmi. Sprzedawca niezwłocznie
moze rzecz naprawić lub wymienić na nową, aczkolwiek wg części doktryny -
pogląd mniejszościowy - w przypadku towarów oznaczonych co do gatunku (a
komórkatakim towarem nie jest i nie wierz przypadkiem zapewnieniom sprzedawców,
że jest odmiennie, sam byłem tak zapewniany przez sprzedawcę ery w salonie na
Murawie w Poznaniu)sprzedawca może jedynie zrecz wymienić.
pzdr
marek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2002-08-07 12:00:33
Temat: Re: Rekojmia czy gwarancja??? Pomocy!!!
Od: "Marek Zachara" <m...@t...pl>
>
> Telefon wlaczylem sprawdzilem u dealera i dzialal, po kilku godzinach
nastepne
> polaczenie bylo jak przed zgloszeniem wady, ja slyszalem mnie nie.
>
Zdarzala mi sie czasem taka sytuacja w sieciach - raz na kilkadziesiat
rozmow laczy
mnie tak ze albo ja kogos nie slysze albo on mnie. Sprawdz wiec czy na pewno
mikrofon jest uszkodzony.
> Zadzwonilem rowniez do Przedstawicielstwa firmy produkujacej ten telefon i
w
> dziale reklamacji zostalem poinformowany ze na podstawie rekojmi mam prawo
do
> wymiany (nie naprawy!!!) na telefon wolny od wad i fabrycznie nowy!
>
To tylko pol prawdy. Mozna sie z tytulu rekojmi domagac od sprzedawcy
takiej wymiany lub zwrotu pieniedzy, ale sprzedawca ma prawo odmowic
pod warunkiem ze 'niezwlocznie usunie wade'. Orzecznictwo mowi
najczesciej ze 'niezwlocznie' oznacza do 14 dni, ale chcac tego dochodzic
i tak trzeba isc do sadu.
>
> Czytalem troche informacji na temat rekojmi i gwarancji ale jakos nie
jestem w
> stanie wszystkiego zrozumiec.
>
Rekojmia jest odpowiedzialnoscia sprzedawcy, natomiast gwarancja -
producenta.
Generalnie rekojmia oferuje na ogol (moim zdaniem) lepsze zabezpieczenie
interesow
konsumenta (chyba ze sa jakies super warunki gwarancji). Uwaga: nie mozna
korzystac
z obu! Jesli oddasz telofon do naprawy gwarancyjnej, rezygnujesz z rekojmi
(i na odwrot).
Przy zgloszeniu usterki nalezy tez wyraznie zaznaczyc z ktorej formy chce
sie skorzystac.
Marek Zachara
-
4. Data: 2002-08-07 12:42:54
Temat: Re: Rekojmia czy gwarancja??? Pomocy!!!
Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>
Dnia Wed, 07 Aug 2002 11:56:18 +0200, "Bombi" <b...@l...w.pl>
napisał(a):
>Zadzwonilem rowniez do Przedstawicielstwa firmy produkujacej ten telefon i w
>dziale reklamacji zostalem poinformowany ze na podstawie rekojmi mam prawo do
>wymiany (nie naprawy!!!) na telefon wolny od wad i fabrycznie nowy!
>Co mam zrobic w tym przypadku???
Jeśli raz już w ramach reklamacji ten telefon naprawiano i nadal ma tę
samą wadę uniemożliwiającą korzystanie z telefonu, to możesz w ramach
gwarancji zażądać tego, co sobie życzysz: naprawy, wymiany, obniżenia
ceny lub zwrotu gotówki. Ostatnie raczej nie będzie Cię interesowało,
gdyż najpewniej kupiłeś telefon w promocji i masz podpisaną
"intercyzę" :)
Pozdrawiam
TeDe
--
Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl
http://www.e-upr.org