  • 11. Data: 2009-07-15 11:39:55
    Temat: Re: Rękojmia a wykonawca naprawy
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia środa, 15 lipca 2009 13:37, człowiek imieniem jQ <j...@s...pl> zamieścił
    wiadomość <h3kf1p$8st$1@inews.gazeta.pl> o treści:

    Generalnie developer nie wypiera się tego, że coś jest nie tak, ale próbuje
    całą odpowiedzialność zwalić na podwykonawcę, coby naprawa ta nic go nie
    kosztowała. A podwykonawca robi jak robi, skoro robi za darmo. Choć w sumie
    to nie powinno mnie interesować, kto fizycznie wykonuje te prace - stroną
    umowy jest developer.

  • 12. Data: 2009-07-15 11:59:13
    Od: " " <r...@g...pl>

    jQ <j...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > to nie powinno mnie interesować, kto fizycznie wykonuje te prace - stroną

    Dokladnie.
    Developer jest stroną w umowie kupna-sprzedazy, on ponosi odpowiedzialność.
    Przysługuje mu jedynie regres w stosunku do podwykonawców, ale to juz nie Pana
    zmartwienie

  • 13. Data: 2009-07-15 12:05:14
    Od: " " <r...@g...pl>

    jQ <j...@s...pl> napisał(a):

    > Dnia środa, 15 lipca 2009 13:25, człowiek imieniem
    > <r...@g...pl> zamieścił wiadomość
    > <h3keb5$5ns$1@inews.gazeta.pl> o treści:

    > Ja bym raczej stawiał na brak odpowiedniego drenażu.

    To już musiałby ustalic biegły.

    > I co sąd może orzec, o czym może zadecydować?

    To zawsze jest tajmnica Sądu:) Pan moze wystąpić z powództwem o wady ukryte i
    żądać obniżenia ceny.
    Obowiązują tu jednak terminy. O wadzie trzeba zawiadomić pisemnie dev. w ciągu
    miesiąca od zauważenia daty. (rękojmia)

    Nie zgodnośc towaru zmową
    "- w sytuacji, gdy sprzedawca bezzasadnie odmawia przyjęcia lub uwzględnienia
    reklamacji lub gdy przyjmując ją nie zajmuje stanowiska w ustawowo określonym
    terminie 14 dni bądź zwleka z natychmiastowym wykonaniem usunięcia
    niezgodności towaru, konsument może żądać obniżenia ceny zakupionego towaru
    lub odstąpić od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy, jest ona uznana za
    niezawartą - oznacza to zwrot wszystkiego, co strony świadczyły w stanie
    niezmienionym tj. zwrot towaru dla sprzedawcy za zwrotem ceny nabytego towaru
    dla konsumenta. Jednakże odstąpienie od umowy jest możliwe jedynie, gdy
    niezgodność towaru z umową ma charakter istotny

    - niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy:

    > pozbawia kupioną rzecz użyteczności (np. urządzenie nie działa, zestaw jest
    niekompletny, itp.)

    > utrudnia korzystanie z rzeczy

    > zaburza zgodne z przeciętnymi doznania estetyczne kupującego

    > rzecz nie posiada cech uzgodnionych indywidualnie

    - obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy jest również możliwe, gdy
    doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową pociąga za sobą nadmierne
    koszta lub narażałoby konsumenta na znaczne niedogodności. Ponadto - gdy
    naprawa lub wymiana jest niemożliwa np. z technicznego punktu widzenia lub gdy
    naprawa lub wymiana nie usunęła niezgodności towaru z umową. Konsument nie
    musi się zgadzać na kilkakrotne naprawianie towaru wywołane przez tę samą
    niezgodność z umową "

  • 14. Data: 2009-07-15 12:06:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 13:39:55 +0200, jQ napisał(a):

    > Generalnie developer nie wypiera się tego, że coś jest nie tak, ale próbuje
    > całą odpowiedzialność zwalić na podwykonawcę,

    Ale to jego "broszka" - może i miec pretensje do wszsytkich świętych.

    > coby naprawa ta nic go nie kosztowała.

    Dla was stroną jest developer - w końcu z nim was łączy umowa a nie z
    jakimiś podwykonawcami. Dobór podwykonawców sam sobie ustalał developer.

    > A podwykonawca robi jak robi, skoro robi za darmo. Choć w sumie
    > to nie powinno mnie interesować, kto fizycznie wykonuje te prace - stroną
    > umowy jest developer.

    Otóż to :)

  • 15. Data: 2009-07-15 12:24:33
    Temat: Zastepcze usuniecie wad dziela.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    www.google.pl/search?hl=pl&q=zastępcze+usunięcie+wad
    +dzieła

  • 16. Data: 2009-07-15 12:58:02
    Temat: Re: Zastepcze usuniecie wad dziela.
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia środa, 15 lipca 2009 14:24, człowiek imieniem ąćęłńóśźż <u...@w...eu>
    zamieścił wiadomość <h3khoe$16f$1@news.wp.pl> o treści:

    > www.google.pl/search?hl=pl&q=zastępcze+usunięcie+wad
    +dzieła
    Dzięki, już czytam. Niemniej trafiłem właśnie na interpretację SN,

    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/uch
    wala;sn;izba;cywilna,ic,iii,czp,86,01,4923,orzeczeni
    e.html

    iż nie można zastosować art 480 KC, jeżeli dłużnik swoje zobowiązanie
    wykonał w terminie nawet, jeśli wykonał je nieprawidłowo. Jak to jest?

  • 17. Data: 2009-07-15 14:30:50
    Od: kuba <j...@g...com>

    jQ pisze:
> [...]
    >
    > iż nie można zastosować art 480 KC, jeżeli dłużnik swoje zobowiązanie
    > wykonał w terminie nawet, jeśli wykonał je nieprawidłowo. Jak to jest?

    To orzeczenie SN nie jest bezdyskusyjne. Możesz spróbować przekonać sąd
    do przeciwnego poglądu. Jeśli nie łyknie, to pozostają roszczenia
    przewidziane w art. 637.

    pozdrawiam
    kuba

  • 18. Data: 2009-07-15 14:31:11
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie musicie czekać tych 6 tygodni, to nie sąd, nawet złożenie pozwu nie uchyla samo w
    sobie uchwały.

    Tak przy okazji (jeśli cokolwiek zrozumiesz ;))
    www.ehipoteka.pl/corporate_site/content/download/111
    4/7741/file/III%20CZP%2048-04.pdf
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2009-07-15 14:49:32
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia środa, 15 lipca 2009 16:30, człowiek imieniem kuba
    <j...@g...com> zamieścił wiadomość <h3kp6s$2e7$1@inews.gazeta.pl>
    o treści:

    > To orzeczenie SN nie jest bezdyskusyjne. Możesz spróbować przekonać sąd
    > do przeciwnego poglądu. Jeśli nie łyknie, to pozostają roszczenia
    > przewidziane w art. 637.
    Te wady są, moim zdaniem, istotne. Art. 637 stwierdza, że w takim przypadku
    mogę jedynie zmusić wykonawcę do usunięcia wad, czyli jestem niejako
    skazany na niego, lub odstąpić od umowy.
    Co miałoby oznaczać w tym przypadku odstąpienie od umowy, jeśli mieszkanie
    odebrałem i zapłaciłem za nie, a sprawa się tyczy rękojmi? Obniżenie ceny
    mieszkania nie wchodzi w rachubę, gdyż wątpię, bym chcąc sprzedać to
    mieszkanie znalazł potencjalnego kupca, który zechce kupić mieszkanie w
    budynku z takimi wadami. A nie sądzę, by developer był skłonny odkupić je
    ode mnie po cenie rynkowej.

  • 20. Data: 2009-07-15 14:51:23
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia środa, 15 lipca 2009 16:31, człowiek imieniem ąćęłńóśźż <u...@w...eu>
    zamieścił wiadomość <h3kp28$503$1@news.wp.pl> o treści:

    > Nie musicie czekać tych 6 tygodni, to nie sąd, nawet złożenie pozwu nie
    > uchyla samo w sobie uchwały.

    Czyli uchwały nie wymagają uprawomocnienia się?
    A uchwała, która była protokołowana przez notariusza, gdyż dotyczyła zmiany
    sposobu zarządu wspólnotą, tj. wykreślenia z księgi wieczystej zapisu, że
    administruje firma wybrana przez developera?