-
1. Data: 2006-01-16 10:40:52
Temat: Rękojmia
Od: Juletta <j...@g...pl>
Mam problem z pękniętym brodzikiem prysznicowym. Czy w tym przypadku
obowiązuje rękojmia? Dodam, że brodzik został zakupiony w czerwcu 2005.
Przypuszczam, że musiał mieć jakąś ukrytą wadę skoro pękł już po pół
roku użytkowania. Sprzedawca nie wypowiedział się jeszcze na ten temat,
ale chciałabym wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej.
-
2. Data: 2006-01-16 16:53:50
Temat: Re: Rękojmia
Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>
Użytkownik "Juletta" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
news:43cb76ab$0$17944$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Mam problem z pękniętym brodzikiem prysznicowym. Czy w tym przypadku
> obowiązuje rękojmia? Dodam, że brodzik został zakupiony w czerwcu 2005.
> Przypuszczam, że musiał mieć jakąś ukrytą wadę skoro pękł już po pół
> roku użytkowania. Sprzedawca nie wypowiedział się jeszcze na ten temat,
> ale chciałabym wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej.
Od strony prawnej, to rękojmia istnieje jeszcze wyłącznie w transakcjach
pomiędzy podmiotami gospodarczymi.
W przypadku, gdy jesteś konsumentem, to obowiązuje dwuletnia
odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu zgodności z umową, która nie obejmuje
np. uszkodzeń mechanicznych zawinionych przez klienta.
Jest jednak w tej ustawie konsumenckiej zapis pozwalający sprzedawcy, po
upływie 6 miesięcy od zakupu, zepchnąć na kupującego ciężar udowodnienia, że
niezgodność ta tkwiła w towarze już w dniu zakupu - a jest to konieczna
przesłanka, by uznać reklamację za zasadną.
EWa
-
3. Data: 2006-01-16 21:39:32
Temat: Re: Rękojmia
Od: kam <#k...@w...pl#>
Ero Walensdorf napisał(a):
> Od strony prawnej, to rękojmia istnieje jeszcze wyłącznie w transakcjach
> pomiędzy podmiotami gospodarczymi.
nieprawda
KG
-
4. Data: 2006-01-16 23:15:50
Temat: Re: Rękojmia
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 16.01.2006 Ero Walensdorf <w...@w...pl> napisał/a:
>
> Użytkownik "Juletta" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:43cb76ab$0$17944$f69f905@mamut2.aster.pl...
>> Mam problem z pękniętym brodzikiem prysznicowym. Czy w tym przypadku
>> obowiązuje rękojmia? Dodam, że brodzik został zakupiony w czerwcu 2005.
>> Przypuszczam, że musiał mieć jakąś ukrytą wadę skoro pękł już po pół
>> roku użytkowania. Sprzedawca nie wypowiedział się jeszcze na ten temat,
>> ale chciałabym wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej.
>
> Od strony prawnej, to rękojmia istnieje jeszcze wyłącznie w transakcjach
> pomiędzy podmiotami gospodarczymi.
A jeśli ja coś kupię prywatnie od Ciebie to tez nie? :)
--
Marcin