  • 1. Data: 2002-08-06 06:54:13
    Temat: Rękojmia
    Od: "lucas" <x...@g...pl>

    Mam pytanko otoz zamierzam skorzystac z R i wymienic moj wadliwy telefon w
    Ideii (n8210). Pytanie w zwiazku z tym jest takie jaki jest czas realizacji
    mojego zgloszenia ? Chce wiedziec czy sprzedawca bedzie mowil prawde gdyz
    wiem iz bardzo niechetnie wymieniaja telefony wola je naprawiac.

    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2002-08-06 09:30:38
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "marlid" <m...@p...com>

> [...]
    >mojego zgloszenia ? Chce wiedziec czy sprzedawca bedzie mowil prawde gdyz
    >wiem iz bardzo niechetnie wymieniaja telefony wola je naprawiac.

    maksymalnie 21 dni kalendarzowych,

    Dz.U.02.96.851
    ROZPORZĄDZENIE
    RADY MINISTRÓW
    z dnia 25 czerwca 2002 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży
    między przedsiębiorcami a konsumentami.

    § 19. 1. Jeżeli strony nie postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas
    niezbędny do prawidłowego załatwienia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4, nie
    może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub od dnia
    dokonania oględzin.
    2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 sprzedawca nie ustosunkuje się do
    zgłoszonej reklamacji, uważa się, że reklamację uznał z obowiązkiem
    załatwienia zgodnie z żądaniem konsumenta.
    3. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie
    zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony
    towar.
    4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub
    badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań,
    sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania
    opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony
    nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru.
    5. Reklamacje dotyczące wad artykułów żywnościowych oraz niebudzące
    wątpliwości reklamacje wad artykułów nieżywnościowych, w wyniku których
    następuje obniżenie ceny, zwrot ceny albo wymiana towaru na znajdujący się w
    punkcie sprzedaży towar wolny od wad - powinny być załatwiane niezwłocznie.

    pzdr

    marek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-08-06 14:07:27
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...pl>

    "marlid" <m...@p...com> wrote in message

> [...]
    > RADY MINISTRÓW
    > z dnia 25 czerwca 2002 r.
    > w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży

    Cytowane ustepy dotycza reklamacji. O ile pamietam jesli chodzi o rekojmie,
    to w ustawie jest zapisane 'niezwlocznie' (naprawic, wymienic, oddac
    pieniadze... ).
    Niezwlocznie oczywiscie nic konkretnego nie mowi, ale (rowniez o ile dobrze
    pamietam)
    orzecznictwo sadowe najczesciej wskazywalo w takich sprawach (rekojmi)
    na nie wiecej niz 14 dni.

    MZ

  • 4. Data: 2002-08-07 06:54:49
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    dobrze
    > pamietam)
    > orzecznictwo sadowe najczesciej wskazywalo w takich sprawach (rekojmi)

    A mi sie wydaje ze jak bezzwlocznie to bez zbednej zwloki .. a co jak czesc
    potrzebna do telefonu nie ejst dostepna w kraju i beda musieli sciagac .. no
    i ta niezbedna zwloka to 5 miesiecy?

    I jeszcze zapytam skoro mowa o rekojmi co jest podstawa do zarzadania
    zwrotu pieniedzy przy rekojmi a co do wydania nowego przedmiotu sporu w
    oparciu o rekojmie?

    AJA