eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamuje trefny skaner - pomozcie.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2002-01-07 00:53:25
    Temat: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: ":: SLEjO ::" <s...@g...univ.gda.pl>

    20 stycznia 2001 kupilem w jednym z gdanskich hipermarketow skaner.

    Skaner okazal sie bublem - uklad optyczny rozregulowywal sie non-stop.

    24 maja 2001 - pierwszy raz oddalem go dla sprzedawcy w ramach gwarancji

    oddano mi go 7 czerwca 2001

    na poczatku dobrze skanowal ale potem wady sie powtarzaly
    kolejne reklamacje tej samej wady:

    13.09.2001 - oddano 8.10.2001
    7.12.2001 - oddano 3.01.2002

    ostatecznie po trzech naprawach oddano mi go bez opinii serwisowej
    w nastepny dzien nioslem skaner do sklepu poniewaz wada sie ujawnila po raz
    czwarty

    tak wiec od 4 stycznia skaner jest "w drodze do kolejnej naprawy"

    mam juz dosc noszenia skanera... i tu jawi sie problem. dowiedzialem sie w
    sieci , ze moge powolac sie na rekojmie i oddac towar za gotówke. Jak wiec
    mam skorzystac z rekojmii, jesli skaner oddadza za 3 tygodnie (rekojmia trwa
    rok, a za 3 tygodnie bedzie juz o 5 dni za pozno)


    Z góry dzieki za pomoc,

    Krzysztof Szyszkowski
    s...@g...univ.gda.pl








  • 2. Data: 2002-01-07 15:50:35
    Temat: Re: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: "DSP" <b...@a...pl>


    Użytkownik ":: SLEjO ::" <s...@g...univ.gda.pl> napisał w wiadomości
    news:a1aref$rnb$1@korweta.task.gda.pl...
    > 20 stycznia 2001 kupilem w jednym z gdanskich hipermarketow skaner.
    >
    > Skaner okazal sie bublem - uklad optyczny rozregulowywal sie non-stop.
    >
    > 24 maja 2001 - pierwszy raz oddalem go dla sprzedawcy w ramach gwarancji
    >
    > oddano mi go 7 czerwca 2001
    >
    > na poczatku dobrze skanowal ale potem wady sie powtarzaly
    > kolejne reklamacje tej samej wady:
    >
    > 13.09.2001 - oddano 8.10.2001
    > 7.12.2001 - oddano 3.01.2002
    >
    > ostatecznie po trzech naprawach oddano mi go bez opinii serwisowej
    > w nastepny dzien nioslem skaner do sklepu poniewaz wada sie ujawnila po
    raz
    > czwarty
    >
    > tak wiec od 4 stycznia skaner jest "w drodze do kolejnej naprawy"
    >
    > mam juz dosc noszenia skanera... i tu jawi sie problem. dowiedzialem sie w
    > sieci , ze moge powolac sie na rekojmie i oddac towar za gotówke. Jak wiec
    > mam skorzystac z rekojmii, jesli skaner oddadza za 3 tygodnie (rekojmia
    trwa
    > rok, a za 3 tygodnie bedzie juz o 5 dni za pozno)


    Czas trwania gwarancji przedłuża się o czas pobytu sprzętu w serwisie.
    Innymi słowy - gwarancja płynie tylko wtedy gdy skaner masz u siebie, więc
    nie powinno być za późno. NIe chce mi sie liczyc tych dni, ale na oko masz
    jeszcze 2 miesiące gwarancji plus czas, jaki skaner będzie w serwisie (od 4
    styczna) - doczytaj warunki gwarancji.

    pzdr
    Damian



  • 3. Data: 2002-01-08 00:14:48
    Temat: Odp: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: ":: SLEjO ::" <s...@g...univ.gda.pl>

    > styczna) - doczytaj warunki gwarancji.

    no tak, ale ja chce zrezygnowac z warunkow gwarancyjnych i chce by
    sprzedawca zwrocil mi gotowke za sprzet w ramach rekojmii, nie gwarancji

    bo co mi z gwarancji, jesli producent przysyla skaner a on psuje sie na
    nowo... tu sie zaczyna bledne kolo, sprzedawca wysyla - producent "naprawia"
    i odsyla a ja bede tak chodzil i chodzil...

    pozdrawiam,
    slejo






  • 4. Data: 2002-01-08 13:16:27
    Temat: Re: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: "Marcus" <m...@p...com>


    Użytkownik :: SLEjO :: <s...@g...univ.gda.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1ddhv$ls0$...@k...task.gda.pl...
    > > styczna) - doczytaj warunki gwarancji.
    >
    > no tak, ale ja chce zrezygnowac z warunkow gwarancyjnych i chce by
    > sprzedawca zwrocil mi gotowke za sprzet w ramach rekojmii, nie gwarancji


    A czy w karcie gwarancyjnej nie ma informacji o tym, że po iluś-tam
    naprawach dostajesz nowy sprzęt albo zwrot gotówki?

    Niestety, ale sprzętu komputerowego nie kupuje się w supermarkecie.

    Marcus



  • 5. Data: 2002-01-08 18:20:11
    Temat: Odp: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: ":: SLEjO ::" <s...@g...univ.gda.pl>

    > A czy w karcie gwarancyjnej nie ma informacji o tym, że po iluś-tam
    > naprawach dostajesz nowy sprzęt albo zwrot gotówki?

    nie ma zadnej informacji

    > Niestety, ale sprzętu komputerowego nie kupuje się w supermarkecie.

    a jeśli jest to Media Markt?

    pozdrawiam,
    slejo




  • 6. Data: 2002-01-08 20:30:05
    Temat: Re: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: "Marcus" <m...@p...com>


    Użytkownik :: SLEjO :: <s...@g...univ.gda.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1fd51$bo6$...@k...task.gda.pl...
    > > A czy w karcie gwarancyjnej nie ma informacji o tym, że po iluś-tam
    > > naprawach dostajesz nowy sprzęt albo zwrot gotówki?
    >
    > nie ma zadnej informacji

    Kiedyś przerabiałem zwroty po kilku naprawach, niestety nie pamietam czy
    wynikały one z umowy gwarancyjnej czy z kodeksu...


    > > Niestety, ale sprzętu komputerowego nie kupuje się w supermarkecie.
    >
    > a jeśli jest to Media Markt?

    Też odradzam. To są dobre miejsca do kupowania gier, płyt CDR, głośników,
    czy nowej myszy, ale komputer najlepiej kupić w firmie która się w tym
    specjalizuje. Tam Ci doradzą, wycenią, przytną "na miarę" w zal. od potrzeb
    i w razie problemów powinni służyć pomocą. Jak wyglada serwis w
    hipermarkecie - sam widzisz...

    Marcus



  • 7. Data: 2002-01-10 12:17:29
    Temat: Re: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: <m...@p...com>

    > 20 stycznia 2001 kupilem w jednym z gdanskich hipermarketow skaner.
    >
    > Skaner okazal sie bublem - uklad optyczny rozregulowywal sie non-stop.
    >
    > 24 maja 2001 -  pierwszy raz oddalem go dla sprzedawcy w ramach gwarancji
    >
    > oddano mi go 7 czerwca 2001
    >
    > na poczatku dobrze skanowal ale potem wady sie powtarzaly
    > kolejne reklamacje tej samej wady:
    >
    > 13.09.2001 - oddano 8.10.2001
    > 7.12.2001 - oddano 3.01.2002
    >
    > ostatecznie po trzech naprawach oddano mi go bez opinii serwisowej
    > w nastepny dzien nioslem skaner do sklepu poniewaz wada sie ujawnila po raz
    > czwarty
    >
    > tak wiec od 4 stycznia skaner jest "w drodze do kolejnej naprawy"
    >
    > mam juz dosc noszenia skanera... i tu jawi sie problem. dowiedzialem sie w
    > sieci , ze moge powolac sie na rekojmie i oddac towar za gotówke. Jak wiec
    > mam skorzystac z rekojmii, jesli skaner oddadza za 3 tygodnie (rekojmia trwa
    > rok, a za 3 tygodnie bedzie juz o 5 dni za pozno)
    >
    >
    > Z góry dzieki za pomoc,
    >
    > Krzysztof Szyszkowski
    > s...@g...univ.gda.pl
    >
    Spróbuj następujacego manewru;
    o ile karta gwarancyjan nie zawiera zapisu o 3 tygodniowej naprawie, to przed
    20.01 ( aformalnie nawet do 21.01., bo 20 to niedziela) póx do sklepu i wręcz
    pismo - reklamacyjne, w którym zawaiadamiasz, że przechodzisz z gwarancji na
    rękojmię, a to z przyczyny nienależytego wykonania umowy przez gwaranta
    (mozliwość taką dopuszcza doktryna prawa cywilnego). W REKLAMACJI WSKAŻ NA WADY
    FIZYCZNE I NAPISZ, ZE ODSTĘPUJESZ OD UMOWY.
    Może ci sie uda. Oczywiście nie zapomnij zabrać potwierdzeni, że pismo
    złożyłeś. w razie kłopotów wzwróc się do Miejskiego Rzecznika konsumentów.
    Gorzej, jeżeli gwarancja zawierał zapis o 3 tygodniowej naprawie, to może nie
    przejść tak łatwo, w szczególnosci przed sądem.


    pzdr
    marek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 8. Data: 2002-01-10 16:29:42
    Temat: Odp: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: ":: SLEjO ::" <s...@g...univ.gda.pl>

    > Gorzej, jeżeli gwarancja zawierał zapis o 3 tygodniowej naprawie, to może
    nie

    tu jest problem... o ile w gwarancji nie zaznaczono 3 tygodni o tyle w
    papierku wydanym mi w mediamarkcie jest napisane "(...)z wagi na koniecznosc
    dostarczenia sprzetu do autoryzowanego serwisu aprawa zostanie dokonana w
    terminie nie przekraczajacym 21 dni liczac od daty przyjecia sprzetu do
    naprawy. Termin ten moze ulec wydluzeniu w przypadkach przewidzianych w
    karcie gwarancyjnej"

    sprytnie co?
    ...
    a czy teraz nie moge powolac sie na przepis o rekojmii? czy musze czekac na
    oddanie skanera?

    pozdrawiam,
    slejo




  • 9. Data: 2002-01-11 14:49:13
    Temat: Re: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: <m...@p...com>

    > > Gorzej, jeżeli gwarancja zawierał zapis o 3 tygodniowej naprawie, to może
    > nie
    >
    > tu jest problem... o ile w gwarancji nie zaznaczono 3 tygodni o tyle w
    > papierku wydanym mi w mediamarkcie jest napisane "(...)z wagi na koniecznosc
    > dostarczenia sprzetu do autoryzowanego serwisu aprawa zostanie dokonana w
    > terminie nie przekraczajacym 21 dni liczac od daty przyjecia sprzetu do
    > naprawy. Termin ten moze ulec wydluzeniu w przypadkach przewidzianych w
    > karcie gwarancyjnej"
    >
    > sprytnie co?
    > ...
    > a czy teraz nie moge powolac sie na przepis o rekojmii? czy musze czekac na
    > oddanie skanera?
    >
    > pozdrawiam,
    > slejo
    >
    >
    >
    Spróbuj powołac się teraz, przytaczajac cała historią niesprawnych i
    nieskutecznych napraw , które to fakty śwaidczą, że gwarant nie wypełnia
    swojego zobowiazania. I tak w ostateczności o tym czy miałes racje zadecyduje
    sąd :-)


    pzdr

    marek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 10. Data: 2002-01-11 17:25:00
    Temat: Odp: Reklamuje trefny skaner - pomozcie.
    Od: ":: SLEjO ::" <s...@g...univ.gda.pl>

    a co myslisz, ze trzeba bedzie sprawe do sadu podawac?
    do polubownego, normalnego? nie wiesz jak to jest?

    bo nie chcialbym sie az tak klocic o ten skaner




    ---------------------

    "A Balrog" muttered Gandalf."Now I understand."
    He faltered and leaned heavily on his staff.
    "What an evil fortune! And I am already weary."

    Tolkien's LOTR

    ---------------------
    Krzysztof Szyszkowski
    s...@g...univ.gda.pl
    ---------------------


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1