  • 11. Data: 2008-06-13 11:53:33
    Temat: Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
    Od: Friedrich <c...@p...onet.pl>

    szmalec pisze:
    > Użytkownik "gasper" napisał

    > ... gdyż minęło więcej niż 6 miesięcy od zakupu :(
    > Niestety, nie udowodnię. Muszę skorzystać z gwarancji w takim razie, dzięki.

    Ale dlaczego? Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z
    umową trwa 2 lata i przez te dwa lata jeśli wystąpi wada można produkt
    reklamować. Z tym że istotnie - zakłada się w ustawie iż w przypadku
    wystąpienia wady w terminie do 6 mcy od zakupu to produkt posiadał wadę
    już w momencie zakupu. Ale te 6mcy odnosi się tylko do tego.

    Tak więc - reklamować u sprzedawcy można.

    Pytanie rzecz jasna inne - czy z punktu widzenia konsumenta szybszą
    drogą w tym wypadku nie będzie gwarancja.

  • 12. Data: 2008-06-13 12:15:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.06.2008 Friedrich <c...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > wystąpienia wady w terminie do 6 mcy od zakupu to produkt posiadał wadę
    > już w momencie zakupu. Ale te 6mcy odnosi się tylko do tego.

    No ale to jakby rzecz podstawowa i myślę, że nie ma co liczyć na to, że
    sprzedawca nie poprosi o wykazanie, że wada istniała w momencie zakupu.
    Już prędzej spodziewałbym, że natnie się na termin 14to dniowy....

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2008-06-13 16:40:54
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "szmalec" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, na początek opis sytuacji:
    > [ciach]

    A ja bym na Twoim miejscu udal sie do MM i zapytał tych gosci, ktorzy siedzą
    w dziale reklamacji co lepiej zrobic.
    Moja babcia miala TV kupiony wlasnie w MM Krakow i w momencie kiedy do konca
    gwarancji brakowal jej tydzien w telewizorze cos nawalilo.
    Pudelka oczywiscie nie mielismy, nawet gwarancja nie była podbita.
    A mimo wszystko goscie przyjeli od nas telewizor, poprosili zeby wpisac
    niezgodnosc towaru z umową (jaka niezgodnosc? TV nie dziala:) ) i po okolo
    dwoch tygodniach babcia dostala naprawiony TV. Do tej pory wszystko dziala
    juz w nim dobrze.

    Tak wiec mysle, ze to moze byc kwestia podejscia obslugi w danym sklepie.

    Ja ostatnio kupowalem tam PSP i 3 razy wymieniałem - przy trzecim razie
    patrzyli na mnie dziwnie, ale wymienili.:)
    Konsolka miala badpiksele. Stąd też wlasnie wymiany.

    Idz i sie zapytaj. Tam tez pracują ludzie:) Moze trafisz na kogos milego.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera

  • 14. Data: 2008-06-14 14:20:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Gabriel pisze:
> [...]
    > goscie przyjeli od nas telewizor, poprosili zeby wpisac
    > niezgodnosc towaru z umową (jaka niezgodnosc? TV nie dziala:) )

    Powinien działać a nie działa. Niezgodność z umową.

  • 15. Data: 2008-06-14 15:42:18
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Powinien działać a nie działa. Niezgodność z umową.

    No przeciez tak napisalem...
    Kazali w pole "jaka niezgodnosc" wpisac "nie dziala".

    Ogolnie jest tak, ze po 6 miesiacach to niby konsument ma udowodnic te
    niezgodnosc.
    I pewnie jesli w sklepie pracowali by czepialscy pracownicy, to caly proces
    nie przebiegl by tak gladko.

  • 16. Data: 2008-06-14 19:56:47
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Gabriel pisze:

    > No przeciez tak napisalem...
    > Kazali w pole "jaka niezgodnosc" wpisac "nie dziala".

    ups. Wybacz :D Opacznie zrozumiałem, że pytasz się "Jaka to była
    niezgodność?" :)

    pozdrawiam.
    PlaMa