  • 1. Data: 2003-01-08 10:08:20
    Temat: Reklamacja - zwrot pieniedzy
    Od: "Marcin W." <v...@N...poczta.onet.pl>

    witam,

    Mam taki problem: produkt, ktory kupilem okazal sie wadliwy i
    chce go zareklamowac, jednak nie chce wymiany na nowy, tylko
    zwrot pieniedzy. Wyczytalem w "Rozporzadzeniu Rady Ministrow w
    sprawie szczegolowych warunkow zawierania umow sprzedazy rzeczy
    ruchomych z udzialem konsumentow" z roku 1995 (par. 20), ze moge
    zazadac zwrotu pieniedzy.

    Czy to sie zgadza, czy to rozporzadzenie jest aktualne, czy moze
    sa jeszcze jakies poprawki do niego?

    innymi slowy: czy moge sie na to powolac przy reklamowaniu
    sprzetu i zazadac zwrotu pieniedzy?

    dziekuje za wszelkie informacje

    --
    Marcin W. aka kermeet-------------------------------------
    | gg: 1639577 | icq: 161834429 | vrplus at poczta.onet.pl |

  • 2. Data: 2003-01-08 12:38:02
    Temat: Re: Reklamacja - zwrot pieniedzy
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <v...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sa jeszcze jakies poprawki do niego?
    >
    > innymi slowy: czy moge sie na to powolac przy reklamowaniu

    O ile umowa była konsumencka i zawarta oraz towar wydano przed 1.07.2002r.
    to tak,

    O ile umowa była konsumencka i zawarta oraz towar wydano od 1.07.2002r. do
    31.12.2002r, włacznie to przepisy rozporządzenia RM z 25 czerwca 2002r.
    (Dz.U. z 2002r, Nr 96, poz. 851),

    wreszcie
    O ile umowa była konsumencka i zawarta oraz towar wydano od 1.01.2003r to
    przepisy ustwawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego1.07.2002r. (Dz.U. z 2002r, Nr
    141, poz. 1176).

    w tym ostatnim wypadku nie ma pojąecia wady, jest tylko niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową. Poszukaj w grupie. w kilku wątkach była rtreść
    ustawy

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2003-01-08 15:28:06
    Od: "Marcin W." <v...@N...poczta.onet.pl>

    "lidmar" <l...@g...pl> napisal (-a):

    Dzieki za wszysktie informacje

    > O ile umowa była konsumencka i zawarta oraz towar wydano od
    > 1.07.2002r. do 31.12.2002r, włacznie to przepisy
    > rozporządzenia RM z 25 czerwca 2002r. (Dz.U. z 2002r, Nr
    > 96, poz. 851),

    sprzet byl kupiony 17.12.2002, czyli wynika z tego, ze stosuje
    sie te powyzsza ustawe, tak? Czy to znaczy, ze ta z 1995r nie ma
    mocy prawnej w tym przypadku?

    W tamtej ustawie wyczytalem, ze moge zazadac zwrotu pieniedzy w
    przypadku reklamacji, czy moge to zrobic, jesli towar byl
    zakupiony 17.12.2002?

    jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-01-09 14:09:21
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    > sprzet byl kupiony 17.12.2002, czyli wynika z tego, ze stosuje
    > sie te powyzsza ustawe, tak? Czy to znaczy, ze ta z 1995r nie ma
    > mocy prawnej w tym przypadku?

    nie ustawę, a ustawę (k.c.) wraz z rozporządzeniem , ale zgadza się :-)

    > W tamtej ustawie wyczytalem, ze moge zazadac zwrotu pieniedzy w
    > przypadku reklamacji, czy moge to zrobic, jesli towar byl
    > zakupiony 17.12.2002?

    oczywiście w tej sytuacji można odstąpić od umowy

    pzdr

    marek