  • 21. Data: 2009-08-07 14:39:22
    Temat: Re: Reklamacja zarowek
    Od: "u" <...@w...yz>

    news:slrnh7obmv.5qs.joshua@tau.ceti.pl...

    > Za niecały miesiąc :) I warto podkreślić że będą "ekologiczne" a nie
    > ekologiczne :)
    > Ja tam z każdą wizytą w marketach robię zapasy...

    Ja też muszę dokupić zwyczajnych żarówek, potrzebny zapasik na wiele lat.
    W wielu miejscach zwykła żarówka jest optymalna.
    Z globalną ekologią świetlówki niewiele wspólnego mają.

  • 22. Data: 2009-08-07 14:46:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2009 16:39:22 +0200, u napisał(a):
    > Ja też muszę dokupić zwyczajnych żarówek, potrzebny zapasik na wiele lat.

    Najzabawniejsze, że ostatnio w OBI pani w kasie była mocno zdziwiona
    informacją o przymusowym wycofaniu większości żarówek za miesiąc...

    > W wielu miejscach zwykła żarówka jest optymalna.
    > Z globalną ekologią świetlówki niewiele wspólnego mają.

    Z ekologią w ogóle, bym rzekł ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 23. Data: 2009-08-07 15:40:40
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > 24h na dobe?

    Tak, to jest witryna sklepu i okolice - swieca sie 24h na dobe.

    --
    Jan-xx

  • 24. Data: 2009-08-07 16:17:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tak, to jest witryna sklepu i okolice - swieca sie 24h na dobe.

    no to reklamuj :)

    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 25. Data: 2009-08-07 22:50:36
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > Tutaj istotny jest sposób montażu oraz warunki pracy. Mała ilość tłuszczu,
    > np. z palców lub kurzu powoduje uszkodzenie tego rodzaju halogenu. Miałem
    > podobną zabawę - po montażu w czystych rękawiczkach halogenki wytrzymywały
    > rok, półtora. Jeżeli robiłem to gołymi rękami - miesiąc, dwa.
    >
    > Nie pytaj dlaczego...

    To akurat wiem :) . Nigdy nie dotykam palcami szkla takiej zarowki.

    --
    Jan-xx

  • 26. Data: 2009-08-08 10:54:54
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Jan-xx" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak, to jest witryna sklepu i okolice - swieca sie 24h na dobe.

    To zasilaj je ciut niższym napięciem, pożyją dłużej.
    Żywotność jest odwrotnie proporcjonalna do ~4 potęgi napięcia.
    Reklamować możesz, niemniej wątpię w długotrwałą skuteczność, a one się będą
    psuć.

  • 27. Data: 2009-08-10 12:14:01
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    cyklista pisze:

    > dlaczego nie sądzisz? w każdym momencie wyłączania następuje chwilowy
    > skok napięcia, i możesz nie sądzić ale nie jest to obojętne dla włókna

    Skoku napięcia żadnego nie ma, ale faktem jest że włączanie żarówki
    ogranicza jej żywotność. Dlaczego ? Otóż zimne włókno żarówki ma dużo
    mniejszy opór elektryczny niż gorące. Dlatego w chwili włączenia żarówka
    pobiera znacznie większą moc. Im zimniejsze jest włókno, tym stres
    większy. To właśnie dlatego w zimie żarówki w oświetleniu zewnętrznym
    padają jak muchy, to własnie dlatego żarówki najczęściej przepalają się
    w chwili włączenia a nie podczas pracy, to właśnie dlatego w
    sygnalizatorach ulicznych stosuje się płynne zapalanie świateł itd.

    Finalizując - ponieważ czynników środowiskowych mających wpływ na
    żywotność żarówki jest cała masa i nie można ich obiektywnie
    przedstawić, reklamacja żarówki raczej mija się z celem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio