eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 21. Data: 2012-04-05 13:24:41
    Temat: Re: Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
    Od: "Adam Z." <m...@g...com>

    Tak naprawdę to ta ustawa się sprawdza dopiero przed sądem chyba.

    Wg ustawy to klient decyduje o sposobie załatwienia reklamacji
    (naprawa/wymiana), więc spokojnie możesz zaznaczyć w reklamacji, że
    nie życzysz sobie naprawy tylko wymiany na nowy. Ale raczej nie możesz
    tak od strzała domagać się zwrotu kasy.
    Tak naprawdę często polityka sklepów jest taka, że reklamacje z tytułu
    niezgodności odrzucają od razu licząc na to, że 99% klientów nie
    pójdzie do sądu i w zamian proponują serwis producenta.
    Przy czym skorzystanie z gwarancji producenta nie oznacza, że tracisz
    prawa wynikające z ustawy. Czyli jak serwis "naprawi", a Ty
    twierdzisz, że dalej nie działa to możesz drugi raz reklamować już z
    tytułu niezgodności.

    Zabawa w kotka i myszkę może trwać miesiącami jeśli sklep się uprze,
    że wymiana powoduje nadmierne koszty (ten punkt nadmiernych kosztów w
    ustawie to jest w ogóle jakieś nieporozumienie bo przecież jest to
    subiektywne stanowisko sklepu).
    Myślę, że dopiero przed sądem ustawa zaczyna tak naprawdę działać na
    korzyść klienta.

    Zawsze można się udać do Rzecznika Praw Konsumenta. Z tego co ludzie
    piszą często są w stanie pomóc.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1