-
1. Data: 2014-01-29 08:13:12
Temat: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru
Od: "mz" <l...@w...pl>
Witam
Proszę o informację jak jest to teraz z reklamacją z tytułu niezgodności
towaru z umową ?
Zakupiłem towar przez Allegro od firmy i towar okazał się od samego początku
niesprawny. Chcę go wysłać do naprawy/wymiany na sprawny. Kto w takim
wypadku opłaca koszty przesyłki ?
1 Ja w obie strony ?
2. Sprzedawca w obie strony ?
3. Ja do sprzedawcy i sprzedawca do mnie ?
Proszę o informację i podanie jeśli to możliwe jakiś paragrafów na to ?
-
2. Data: 2014-01-29 10:53:25
Temat: Re: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 29 Jan 2014, mz wrote:
> Witam
> Proszę o informację jak jest to teraz z reklamacją z tytułu niezgodności
> towaru z umową ?
Nic AFAIK się nie zmieniło.
> Zakupiłem towar przez Allegro od firmy i towar okazał się od samego początku
> niesprawny. Chcę go wysłać do naprawy/wymiany na sprawny. Kto w takim wypadku
> opłaca koszty przesyłki ?
> 1 Ja w obie strony ?
> 2. Sprzedawca w obie strony ?
"2. Nieodpłatnoć naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza,
że sprzedawca ma również obowišzek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupujšcego, w szczególnoci kosztów demontażu, dostarczenia[...]"
> 3. Ja do sprzedawcy i sprzedawca do mnie ?
Primo, sam fakt złożenia reklamacji nie dowodzi, że sprzedawca reklamację
uzna. Twoje przekonanie o "niesprawności" może i jest dla Ciebie uzasadnione,
ale zważ, że obiektywnie rzecz biorąc, może być tak, że np. przeoczyłeś
jakąś czynność z instrukcji obsługi (dajmy na to, wymontowanie mechanicznej
blokady bębna z pralki).
Secundo, natychmiast pojawi się sprawa sporna, jak poślesz np. kartę SD
kurierem, a sprzedawca na to, że spokojnie wystarczyła polecona pocztą
i więcej nie zapłaci. Skądinąd słusznie.
Nadto, sekwencją "chcę wysłać [...] płaci sprzedawca" może sugerować
zamiar wysyłki za pobraniem, a to ma spore szanse skończyć się odesłaniem
(przez sprzedawcę) na drzewo. Co bardziej doświadczeni sprzedawcy na
allegro to wyraźnie zastrzegają, ale tak to wygląda i bez zastrzeżenia:
wg przepisu sprzedawa "ma obowiązek zwrotu".
Sprzedawca, *po uznaniu reklamacji*, ma obowiązek zwrócić koszt wysyłki
i potem odesłać na własny koszt. Ale IMO nie ma podstaw aby nadinter-
pretować jego obowiązki :)
> Proszę o informację i podanie jeśli to możliwe jakiś paragrafów na to ?
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/160753-ustaw
a-o-szczegolnych-warunkach-sprzedazy-konsumenckiej-o
raz-o-zmianie-kodeks-cywilny.html
pzdr, Gotfryd