-
51. Data: 2016-07-01 15:25:44
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu piątek, 1 lipca 2016 10:20:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Kiedy w zasadzie ma racje.
> (p)oslowie w swej madrosci nie raczyli sie wypowiedziec co w przypadku
> awarii sprzetu.
Teraz to już bez znaczenia- nie ustosunkowali się do reklamacji w terminie 14dni
znaczy uznali.
Aczkolwiek pytanie z pierwszego posta ciągle bez odpowiedzi- zarówno konsument jak i
sklep maja po dwa komplety kwitów(z gwarancji, z niezgodności)
Które ważniejsze?
-
52. Data: 2016-07-01 15:42:36
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:c780403d-ff58-4d1b-8d06-16ce69d7a411@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 1 lipca 2016 10:20:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> Kiedy w zasadzie ma racje.
>> (p)oslowie w swej madrosci nie raczyli sie wypowiedziec co w
>> przypadku
>> awarii sprzetu.
>Teraz to już bez znaczenia- nie ustosunkowali się do reklamacji w
>terminie 14dni znaczy uznali.
>Aczkolwiek pytanie z pierwszego posta ciągle bez odpowiedzi- zarówno
>konsument jak i sklep maja po dwa komplety kwitów(z gwarancji, z
>niezgodności)
>Które ważniejsze?
Bez znaczenia ?
Uznali ... gwarant naprawia i jak naprawi, to sprzet odesla.
Zauwaz, ze ustawa nie mowi, ze maja w terminie 14 dni sprzet
naprawic - tylko ustosunkowac :-)
Gorzej, jak gwarant stwierdzi, ze sprzet jednak zalany byl i naprawy
odmawia - tzn dla klienta lepiej, pieniadze do zwrotu.
No chyba, ze jednak nie, bo rozne cuda nasze sady potrafily orzec :-)
J.
-
53. Data: 2016-07-01 15:48:29
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnnnchk2.2r46.wojciech.bancer@pl-test
.org...
On 2016-07-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> No generalnie producent sprzętu może podawać MTBF.
>> Kiepska miara, bo jak Ci padnie, to miesci sie w M czy zwrot
>> pieniedzy
>> ?
>No jest to jednak jakaś miara. Lepsza niż żadna. :)
Jak sie kupilo 100 sztuk, czy chocby 10, i polowa padla, to jest to
jakas podstawa do dochodzenia swego.
Jak kupujesz jeden i padl ... o co chodzi, panu padl, innym nie,
sprzet naprawde ma 100 tys h MTBF ..
>> Poza tym ten sprzet nienaprawialny, to BF niezbyt pasuje :-)
>Zazwyczaj naprawialny. :) Myślę, że najczęściej padają kondensatory,
>te się da nawet lutownicą wymienić. :)
Z duzym trudem. A producent takiej naprawy nie przewiduje, tylko caly
sprzet wymieni.
I w tym momencie BF troche przestaje pasowac ... choc jesli po
wymianie gwarancja biegnie na nowo, to pasuje calkiem dobrze.
Ale gwarancja to nie rekojmia ...
J.
-
54. Data: 2016-07-01 16:32:50
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu piątek, 1 lipca 2016 15:42:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
?
>
> Bez znaczenia ?
Bez znaczenia
> Uznali ... gwarant naprawia i jak naprawi, to sprzet odesla.
> Zauwaz, ze ustawa nie mowi, ze maja w terminie 14 dni sprzet
> naprawic - tylko ustosunkowac :-)
Jeśli w terminie 14 dni nie ustosunkują się to uznali żądanie. Żądaniem był zwrot
gotówki
A wg ich strony sprzęt "w autoryzowanym serwisie, proszę oczekiwać na zakończenie
czynności serwisowych"
>
> Gorzej, jak gwarant stwierdzi, ze sprzet jednak zalany byl i naprawy
> odmawia - tzn dla klienta lepiej, pieniadze do zwrotu.
Z gwarantem nie zamierzam podejmować dyskusji.
>
> No chyba, ze jednak nie, bo rozne cuda nasze sady potrafily orzec :-)
Decathlon nie tak dawno 15 dnia odpisał że "uszkodzenie mechaniczne z winy
użytkownika(moim zdane to dyskusyjne było)ale dla dobrej dalszej współpracy....
naprawią na swój koszt"
Odpisałem że w terminie 14dni nie ustosunkowali się więc uznali żądanie- zwrot kasy
lub nowy rower. I nie był to rower za 500zl tylko sporo sporo droższy
Na drugi dzień info że mam się zgłosić po kasę. Oczywiście u nich kupiłem kolejny
rower;)
-
55. Data: 2016-07-01 16:52:04
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:386855dd-3fbb-472c-af7b-4f538eb329f3@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 1 lipca 2016 15:42:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> Bez znaczenia ?
>Bez znaczenia
>> Uznali ... gwarant naprawia i jak naprawi, to sprzet odesla.
>> Zauwaz, ze ustawa nie mowi, ze maja w terminie 14 dni sprzet
>> naprawic - tylko ustosunkowac :-)
>Jeśli w terminie 14 dni nie ustosunkują się to uznali żądanie.
>Żądaniem był zwrot gotówki
>A wg ich strony sprzęt "w autoryzowanym serwisie, proszę oczekiwać na
>zakończenie czynności serwisowych"
I nawet napisali to na pismie ... to na moj gust ustosunkowali sie
juz dwa tygodnie temu :-)
>> Gorzej, jak gwarant stwierdzi, ze sprzet jednak zalany byl i
>> naprawy
>> odmawia - tzn dla klienta lepiej, pieniadze do zwrotu.
>Z gwarantem nie zamierzam podejmować dyskusji.
Ja rozumiem, ale jak gwarant naprawi, to dostaniesz sprzet sprawny i
sprawa jest zalatwiona, chocby nawet naprawa trwala miesiac.
Jak gwarant po tych 2 tygodniach dojdzie do wniosku, ze to jednak z
winy klienta usterka, to sklep ma kiepsko.
>> No chyba, ze jednak nie, bo rozne cuda nasze sady potrafily orzec
>> :-)
>Decathlon nie tak dawno 15 dnia odpisał że "uszkodzenie mechaniczne z
>winy użytkownika(moim zdane to dyskusyjne było)ale dla dobrej dalszej
>współpracy.... naprawią na swój koszt"
>Odpisałem że w terminie 14dni nie ustosunkowali się więc uznali
>żądanie- zwrot kasy lub nowy rower. I nie był to rower za 500zl tylko
>sporo sporo droższy
>Na drugi dzień info że mam się zgłosić po kasę. Oczywiście u nich
>kupiłem kolejny rower;)
Co nie znaczy, ze kazdy cie tak potraktuje.
J.
-
56. Data: 2016-07-01 17:02:50
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu piątek, 1 lipca 2016 16:52:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> I nawet napisali to na pismie ... to na moj gust ustosunkowali sie
> juz dwa tygodnie temu :-)
A no tym tokiem myślenia to 5min po moim wyjściu ze sklepu się ustosunkowali-"sprzęt
zostanie wysłany do serwisu- zamówiony kurier"
>.
> Ja rozumiem, ale jak gwarant naprawi, to dostaniesz sprzet sprawny i
> sprawa jest zalatwiona, chocby nawet naprawa trwala miesiac.
Domagałem się zwrotu kasy- nie ustosunkowali się w terminie 14dni znaczy żadane
uznali.
Tak samo w banku reklamacje złożysz bo 1grosz za mało odsetek bank aluczył i będziesz
domagał się 100000zl- bank w terminie 30dni nie rozpatrzy- znaczy uznał żądanie.
Status w systemie transakcyjnym banku- "reklamacja w teakcie rozpatrywana" nie jest
równoznaczny z ustosunkowaniem się
> Jak gwarant po tych 2 tygodniach dojdzie do wniosku, ze to jednak z
> winy klienta usterka, to sklep ma kiepsko.
A to już mnie mało obchodzi.
> Co nie znaczy, ze kazdy cie tak potraktuje.
Są jeszcze PRPK czy sądy chociażby.
-
57. Data: 2016-07-04 11:22:57
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:f2a50581-7ec8-47f1-96c6-7b6af45ec6b5@go
oglegroups.com...
>W dniu piątek, 1 lipca 2016 16:52:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> I nawet napisali to na pismie ... to na moj gust ustosunkowali sie
>> juz dwa tygodnie temu :-)
>A no tym tokiem myślenia to 5min po moim wyjściu ze sklepu się
>ustosunkowali-"sprzęt zostanie wysłany do serwisu- zamówiony kurier"
Innymi slowy "sprzet zostanie naprawiony" :-)
>> Ja rozumiem, ale jak gwarant naprawi, to dostaniesz sprzet sprawny
>> i
>> sprawa jest zalatwiona, chocby nawet naprawa trwala miesiac.
>Domagałem się zwrotu kasy- nie ustosunkowali się w terminie 14dni
>znaczy żadane uznali.
>Tak samo w banku reklamacje złożysz bo 1grosz za mało odsetek bank
>aluczył i będziesz domagał się 100000zl- bank w terminie 30dni nie
>rozpatrzy- znaczy uznał żądanie.
>Status w systemie transakcyjnym banku- "reklamacja w teakcie
>rozpatrywana" nie jest równoznaczny z ustosunkowaniem się
No coz, daj znac, jak wyszlo.
Odwiedziny u RPK tez moga pomoc.
>>> Jak gwarant po tych 2 tygodniach dojdzie do wniosku, ze to jednak
>>> z
>> winy klienta usterka, to sklep ma kiepsko.
>A to już mnie mało obchodzi.
Ciebie oczywiscie malo, ale sprzedawca w tym momencie traci, a placil
bedzie niechetnie.
Chyba, ze doswiadczony i sad mu juz raz wytlumaczyl ... zakladajac, ze
na odpowiedniego sedziego trafil :-)
J.
-
58. Data: 2016-07-04 18:23:37
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Kris napisał(a) :
> Sprawa o tyle istotna że dzisiaj mija 14 dzień i jeśli dzisiaj sprzedawca nie da
odpowiedzi to zgodnie z przepisami odnośnie niezgodności uznał zadanie. Co do
gwarancji chyba tak sztywnych terminów niem.
Którymi przepisami?
W grudniu 2014 zmieniły się na niekorzyść. Jak nie napiszesz w jakim
terminie żądasz odpowiedzi, to mogą ją dać kiedy zechcą.
Na razie tylko przeglądnąłem na szybko stronę:
https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-prz
ez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-
co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1
-
59. Data: 2016-07-04 18:42:44
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 18:24:46 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
> Kris napisał(a) :
> > Sprawa o tyle istotna że dzisiaj mija 14 dzień i jeśli dzisiaj sprzedawca nie da
odpowiedzi to zgodnie z przepisami odnośnie niezgodności uznał zadanie. Co do
gwarancji chyba tak sztywnych terminów niem.
>
>
> Którymi przepisami?
> W grudniu 2014 zmieniły się na niekorzyść. Jak nie napiszesz w jakim
> terminie żądasz odpowiedzi, to mogą ją dać kiedy zechcą.
> Na razie tylko przeglądnąłem na szybko stronę:
> https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-prz
ez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-
co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/
https://prokonsumencki.pl/blog/masz-14-dni-na-ustosu
nkowanie-do-reklamacji-klienta-i-ani-dnia-wiecej/
-
60. Data: 2016-07-07 10:15:32
Temat: Re: Reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności?
Od: "rg" <n...@o...pl>
Fri, 1 Jul 2016 11:37:09 +0200, w <nl5dk4$k7h$3@gioia.aioe.org>, LeonKame
<k...@l...com> napisał(-a):
> Wiekszosc tzw kupcow z bagdadu nie wie co to jest niezgodnosc towaru z
> umowa, a gwarancja jest jej czescia wiec zgodnie z umowa towar w
> prtzypadku uszkodzenia podlega gwarancji.
Nie pij!