-
1. Data: 2004-09-02 08:26:58
Temat: Reklamacja w go-sport.
Od: "pawelek 220v" <p...@f...invalid>
W sklepie go-sport (bynajmniej to nie reklama) zakupilem w pazdzierniku
ubieglego roku obuwie, jako potwierdzenie dokonania zakupu i jednoczesnie
gwarancje otrzymalem wylacznie _PARAGON_ z kasy fiskalnej.
Po pewnym okresie uzytkowania (ok styczen / luty) w przedniej czesci butow
zaczela pekac skora, buty odlozylem i o nich zapomnialem.. a kupilem sobie
nowe. Ostatnio zanioslem je do reklamacji, jednak zostala ona odrzucona
m.in. z powodu takiego, ze: uszkodzenie powstalo dawno i co za tym idzie
reklamacja nie moze byc uznana i drugi z najistotniejszych powodow to taki,
ze buty byly uzytkowane niezgodnie z zaleceniami.... wiec mam pytanie...
czy takie podejscie jest zgodne z prawem konsumenta?
czy nie powinienem przy zakupie dostac informacji nt.prawidlowego
uzytkowania wspomnianych butow?
czy skoro nie dostalem informacji nt. uzytkowania wspomnianego towaru to czy
w takim wypadku go-sport ma prawo odmowic naprawy, badz wymiany towaru na
nowy?
czy takie uszkodzenie jak popekana skora w butach na zgieciu w przedniej ich
czesci moze byc traktowane jak wada ukryta?
Nie ukrywam jestem zielony w tym temacie bo rzadko cokolwiek reklamuje
dlatego ze zazwyczaj jestem zadowolony z zakupionego towaru.
Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc.
p.
-
2. Data: 2004-09-02 08:42:25
Temat: Re: Reklamacja w go-sport.
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <ch6lh0$mna$1@atlantis.news.tpi.pl>, pawelek 220v wrote:
> gwarancje otrzymalem wylacznie _PARAGON_ z kasy fiskalnej.
> Po pewnym okresie uzytkowania (ok styczen / luty) w przedniej czesci butow
> zaczela pekac skora, buty odlozylem i o nich zapomnialem.. a kupilem sobie
> nowe. Ostatnio zanioslem je do reklamacji, jednak zostala ona odrzucona
> m.in. z powodu takiego, ze: uszkodzenie powstalo dawno i co za tym idzie
> reklamacja nie moze byc uznana i drugi z najistotniejszych powodow to taki,
> ze buty byly uzytkowane niezgodnie z zaleceniami.... wiec mam pytanie...
> czy takie podejscie jest zgodne z prawem konsumenta?
W świetle obowiązujących przepisów oświadczenie które nie definiuje
obowiązków gwaranta nie jest gwarancją. Natomiast ochrona ustawowa z tyt.
niezgodności z umową faktycznie mówi o tym, że masz dwa miesiące na
powiadomienie sprzedawcy od momentu stwierdzenia usterki. Mogłeś ją co
prawda dostrzec dopiero ostatnio, ale jakby doszło do rozprawy to różnie
pewnie może ztym być.
> czy nie powinienem przy zakupie dostac informacji nt.prawidlowego
> uzytkowania wspomnianych butow?
A na czym polegało owe nieprawidłowe uzytkowanie?
--
Marcin
-
3. Data: 2004-09-02 13:40:03
Temat: Re: Reklamacja w go-sport.
Od: "pawelek 220v" <p...@a...dot-pl>
> W świetle obowiązujących przepisów oświadczenie które nie definiuje
> obowiązków gwaranta nie jest gwarancją. Natomiast ochrona ustawowa z tyt.
> niezgodności z umową faktycznie mówi o tym, że masz dwa miesiące na
> powiadomienie sprzedawcy od momentu stwierdzenia usterki. Mogłeś ją co
> prawda dostrzec dopiero ostatnio, ale jakby doszło do rozprawy to różnie
> pewnie może ztym być.
Moge zlozyc ponowna reklamacje z pismem przewodnim? Oni daja jakis swój
formularz w ktorym zawiera sie najistotniejsze informacje, ale jak widac
jest niewystarczajacy.
Jezeli moge, to prosze (bede wdzieczny) o udzielenie informacji na podstawie
jakich paragrafow z jakich ustaw moge ich meczyc i dreczyc. Dziekuje.
>
> > czy nie powinienem przy zakupie dostac informacji nt.prawidlowego
> > uzytkowania wspomnianych butow?
>
> A na czym polegało owe nieprawidłowe uzytkowanie?
>
Wg. rzeczoznawcy z firmy Go-Sport na braku sznurowania obuwia - co w
rzeczywistosci nie mialo miejsca, a rzeczoznawca chyba nie ma podstaw na
jakich moze to stwierdzic...
> --
> Marcin
Dzieki, p.
-
4. Data: 2004-09-02 16:02:18
Temat: Re: Reklamacja w go-sport.
Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
> >
> Wg. rzeczoznawcy z firmy Go-Sport na braku sznurowania obuwia - co w
> rzeczywistosci nie mialo miejsca, a rzeczoznawca chyba nie ma podstaw na
> jakich moze to stwierdzic...
czy byla dolaczona instruckja w ktorej bylo napisane ze trzeba i jak trzeba
wizac?
P.
-
5. Data: 2004-09-03 01:23:33
Temat: Re: Reklamacja w go-sport.
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <ch77r3$6th$1@atlantis.news.tpi.pl>, pawelek 220v wrote:
> Moge zlozyc ponowna reklamacje z pismem przewodnim? Oni daja jakis swój
> formularz w ktorym zawiera sie najistotniejsze informacje, ale jak widac
> jest niewystarczajacy.
Zawsze możesz.
> Jezeli moge, to prosze (bede wdzieczny) o udzielenie informacji na podstawie
> jakich paragrafow z jakich ustaw moge ich meczyc i dreczyc. Dziekuje.
Na podstawie Dz. U. 141 poz. 1176, art. 8 u. 1 składam reklamację z tytułu
niezgodnosci towaru z umową. Stwierdzone usterki obejmują:
...
Występuję o doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę
towaru na nowy (mozesz jeszcze domagać sie naprawy).
Data, podpis, namiary na Ciebie.
Koniecznie niech potwierdzą przyjęcie reklamacji na kopii zgłoszenia. Jak
nie zechcą poslij im całość przesyłką za potwierdzeniem odbioru. Możesz
ich tez wstepnie postraszyć Inspekcją Handlową, co powinno ich skłonic do
potwierdzenie.
Jeśli nie dostaniesz odpowiedzi w ciągu 14 dni (16tu max w praktyce) to
uznali reklamację z mocy ustawy.
A w ogóle to bądź świadomym konsumentem! i poczytaj
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
Zresztą jak będziesz miał dalsze kłopoty to skontaktuj się z którymś z
oddziałów FK, maja zapewne takich spraw na pęczki więc i spore
doświadcznie. Działają Pro Bono Publico, czyli nieodpłatnie jakby co.
>> > czy nie powinienem przy zakupie dostac informacji nt.prawidlowego
>> > uzytkowania wspomnianych butow?
MZ nie o ile nie wykracza ono poza ten zakres ktory przyjmuje sie za
normalne uzytkowanie butów :)
>> A na czym polegało owe nieprawidłowe uzytkowanie?
> Wg. rzeczoznawcy z firmy Go-Sport na braku sznurowania obuwia - co w
> rzeczywistosci nie mialo miejsca, a rzeczoznawca chyba nie ma podstaw na
> jakich moze to stwierdzic...
No napisz tę reklamację jeszcze raz i niech się pogimnastykują.
--
Marcin
-
6. Data: 2004-09-03 21:32:32
Temat: Re: Reklamacja w go-sport.
Od: "pawelek 220v" <p...@f...invalid>
> > >
> > Wg. rzeczoznawcy z firmy Go-Sport na braku sznurowania obuwia - co w
> > rzeczywistosci nie mialo miejsca, a rzeczoznawca chyba nie ma podstaw na
> > jakich moze to stwierdzic...
>
> czy byla dolaczona instruckja w ktorej bylo napisane ze trzeba i jak
trzeba
> wizac?
>
wlasnie nie :)
p
-
7. Data: 2004-09-03 21:33:54
Temat: Re: Reklamacja w go-sport.
Od: "pawelek 220v" <p...@f...invalid>
>
> No napisz tę reklamację jeszcze raz i niech się pogimnastykują.
>
zapewne to zrobie wlasnie w tym celu pisalem na grupe.... dziekuje.
pozdrawiam,
p.