-
1. Data: 2010-02-13 14:57:36
Temat: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: BoB77 <t...@g...com>
Witam,
Chcialbym sie poradzic w nastepujacej kwestii. Otoz 3 miesiace temu
kupilem telewizor LCD 40" w sklepie Electro World. Po 2 miesiacach
telewizor sie zepsul i oddalem go do serwisu producenta celem
wykonania naprawy gwarancyjnej.
Mimo, iz serwis usunal reklamowana usterke to jednak po naprawie
telewizor nie dzialal juz tak samo (gorszy obraz) a po tygodniu
pojawila sie inna usterka (przestala dzialac dosc istotna funkcja
regulacji kolorow).
Poirytowany brakiem profesjonalizmu serwisu postanowilem wykorzystac
te nowa usterke jako niezgodnosc towaru z umowa i powolujac sie na
ustawe zlozylem na pismie reklamacje u sprzedawcy, zadajac wymiany
telewizora na nowy. Oczywiscie w pismie do sprzedawcy nie wspominalem
o wczesniejszej wizycie sprzetu w serwisie z powodu innej wady (z
reszta naprawa serwisowa chyba nie dyskwalifikuje skorzystania z
reklamacji w przypadku innych wad). W pismie wskazalem rowniez adres
gdzie znajduje sie telewizor, jednak nikt nie kontaktowal sie ze mna
aby go odebrac.
Po 10 dniach sprzedawca przyslal mi listem poleconym odpowiedz, w
ktorej uznaje moje roszczenia za bezpodstawne, poniewaz jak
argumentuje jest to pierwsza reklamacja sprzetu z tytulu niezgodnosci
z umowa i w takim wypadku proponuje mi jego nieodplatna naprawe.
Odpisalem sprzedawcy powolujac sie na Art. 8 ust.1 "Ustawy o
szczegolnych..." oraz Art. 365 Kodeksu Cywilnego, z ktorych wynika, ze
to do Konsumenta nalezy wybor sposobu usuniecia niezgodnosci towaru z
umowa bez wzgledu na ilosc zglaszanych wczesniej reklamacji.
Zagrozilem rowniez, iz brak mozliwosci spelnienia moich roszczen
poskutkuje odstapieniem od umowy i zadaniem zwrotu zaplaconej gotowki.
Poniewaz wydaje mi sie ze sprzedawca zupelnie nie zna przepisow i nie
zadal sobie nawet trudu przeczytania ustawy spodziewam sie, ze moje
drugie pismo spotka sie rowniez z negatywna odpowiedzia. Co w takiej
sytuacji moge zrobic, zeby sklonic sprzedawce do wymiany sprzetu? Czy
pozostaje mi tylko sad? Czy w pozwie mialbym sie domagac zwrotu
pieniedzy czy nadal wymiany telewizora? No i jak uzasadnic ewentualny
pozew?
-
2. Data: 2010-02-13 15:23:39
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>
Uzytkownik "BoB77" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
news:18fa0228-9949-4209-a065-8223b2bf288a@v25g2000yq
k.googlegroups.com...
> Poniewaz wydaje mi sie ze sprzedawca zupelnie nie zna przepisow i nie
> zadal sobie nawet trudu przeczytania ustawy spodziewam sie, ze moje
> drugie pismo spotka sie rowniez z negatywna odpowiedzia.
Szczerze mówiac to obawiam sie ze jednak zna i tak naprawde to mozesz mu
skoczyc.
Konrad
-
3. Data: 2010-02-13 15:26:16
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
BoB77 pisze:
a naprawa serwisowa chyba nie dyskwalifikuje skorzystania z
> reklamacji w przypadku innych wad). W pismie wskazalem rowniez adres
> gdzie znajduje sie telewizor, jednak nikt nie kontaktowal sie ze mna
> aby go odebrac.
Najpierw może poprawnie złóż reklamację (czyli dostarcz telewizor do
sprzedawcy).
--
Liwiusz
-
4. Data: 2010-02-13 16:22:13
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem>
W dniu 2010-02-13 16:26, Liwiusz pisze:
>
> Najpierw może poprawnie złóż reklamację (czyli dostarcz telewizor do
> sprzedawcy).
>
Kiedyś było tak, że jeśli waga sprzętu przekraczała ileś tam kg to
serwis musiał zabrać sprzęt od klienta. Nie wiem czy tak jest nadal.
-
5. Data: 2010-02-13 18:53:51
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: BoB77 <t...@g...com>
> Najpierw może poprawnie złóż reklamację (czyli dostarcz telewizor do
> sprzedawcy).
>
Zlozylem poprawnie - telewizor jest duzy i wazy ponad 15kg wiec nie
mam obowiazku dostarczac go samodzielnie. W pismie wskazalem miejsce,
w ktorym sie znajduje i poprosilem o kontakt celem ustalenia daty
odbioru lub innego sposobu jego przekazania.
Dostalem odmowe wymiany, a jednoczesnie propozycje naprawy. Czy przy
okazji nie oznacza to, ze sprzedawca uznal moja reklamacje
stwierdzajac wadliwosc towaru (no bo przeciez sprawnego sprzetu sie
nie naprawia) na podstawie mojego opisu?
Z interpretacji przepisow zawartej czesci II punkcie 7 niniejszego
poradnika - http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradn
ik-konsumenta.html#post258216
wynikaloby, ze racja w tym sporze jest po mojej stronie.
Licze na porady osob znajacych sie przepisach prawa konsumenckiego.
Prosze oszczedzic sobie uwag typu, ze moge sprzedawcy skoczyc, bo on
zna przepisy lepiej.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za merytoryczna pomoc.
TB
-
6. Data: 2010-02-13 21:06:35
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
BoB77 pisze:
> Zlozylem poprawnie - telewizor jest duzy i wazy ponad 15kg wiec nie
> mam obowiazku dostarczac go samodzielnie.
Nie masz obowiazku? A jaki przepis z niego zwalnia?
--
Pozdrawiam
Jacek Kustra
-
7. Data: 2010-02-13 21:14:09
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: Arturo <a...@g...com>
> Z interpretacji przepisow zawartej czesci II punkcie 7 niniejszego
> poradnika -http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-porad
nik-konsumenta.htm...
> wynikaloby, ze racja w tym sporze jest po mojej stronie.
>
> Licze na porady osob znajacych sie przepisach prawa konsumenckiego.
> Prosze oszczedzic sobie uwag typu, ze moge sprzedawcy skoczyc, bo on
> zna przepisy lepiej.
>
> Pozdrawiam i z gory dziekuje za merytoryczna pomoc.
> TB
Jakies 2 lata temu reklamowalem buty z tytulu niezgodnosci towaru z
umowa. Firma mnie olala. Sprawe przekazalem do Miejskiego Rzecznika
Konsumentow; napisal kilka pism do tej firmy ale nic nie wskoral.
Podczas konsultacji z Rzecznikiem zostalem uswiadomiony ze tryb
zalatwiania reklamacji z tyulu niezgodnsci towaru z umowa jest
następujacy: naprawa / wymiana / zwrot pieniedzy. Praktycznie nie ma
mozliwosci wyrwania kasy kiedy sa jeszcze dwa inne tryby zalatwienia
reklamacji.
Poniewaz negocjacje z firma zakonczyly sie fiaskiem - Rzecznik napisal
mi pozew ktory zlozylem sa sadu grodzkiego. Sedzina uznala ze firma
powinna mi wymienic buty pomimo ze wpisana byla opcja wymiany/zwrotu
kasy. Po otrzymaniu prawomocnego wyroku, odzyskanie nowego obuwia
zlecilem komornikowi.
Wszystkie kroki i aspekty prawne zwiazane z reklamacja towaru z tyt.
niezg. z umowa reguluje ustawa w ktorej wszystko jest zapisane.
Ustawa nie naklada obowiazku odbioru TV z domu klienta przez
sprzedawce. Za ewentualny transport TV do sklepu wzialbym fakture itp.
Po uznaniu reklamacji i odbiorze TV zwrocilbym sie do sprzedawcy o
zwrot kosztow. Pamietaj jednak ze jak bedziesz fikac to sprzedawca w
bardzo prosty sposob moze Cie sprowadzic na ziemie.
Najlepiej bedzie jak po prostu przeczytasz ustawe od deski do deski
nie sugerujac sie wpisami dostepnymi na forach. Najwazniejsza jest
ustawa a nie interpretacje.
Niestety ludziska dalej tkwia w przeszlosci myslac ze obowiazuja
przepisy pozwalajace na zwrot towaru do 7 dni itp itd.
Powinienes zrobic tak: dostarczyc TV do sklepu i czekac na odpowiedz.
Pamietaj ze w ciagu 14 dni sprzedawca odpowie ze uznaje reklamacja i
naprawi TV. W ustawie nie jest napisane ile ma na to czasu. Moze
trzymac TV i kilka miesiecy...wiec zastanow sie czy warto fikac.
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
wymiana są niemożliwe.. wiec jaki zwrot kasy??
Pozdrowienia
-
8. Data: 2010-02-13 21:27:53
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: BoB77 <t...@g...com>
> Nie masz obowiazku? A jaki przepis z niego zwalnia?
"Konsument nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru: o wadze
powyżej10 kg, o dużych rozmiarach (np. dywanu o powierzchni ponad 3
m2, mebli), urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub
zainstalowanych na stale. W takim przypadku konsument powinien wskazać
miejsce. w którym towar się znajduje, a przyjmujący reklamację
powinien ustalić z konsumentem termin oględzin lub odbioru towaru
przez sprzedawcę, nie dłuższy niż 7 dni."
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r.
(Dz.U. Nr 64, poz. 328) w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów.
-
9. Data: 2010-02-13 21:28:03
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: BoB77 <t...@g...com>
On 13 Lut, 22:14, Arturo <a...@g...com> wrote:
> wiec jaki zwrot kasy??
Nigdzie nie domagalem sie od sprzedawcy zwrotu kasy tylko wymiany
sprzetu. Ustawe czytalem - wg niej przysluguje mi w pierwszej
kolejnosci wymiana albo nieodplatna naprawa. Albo, albo... Sprzedawca
probuje ograniczyc moje prawo narzucajac mi wygodny dla niego sposob
zalatwienia reklamacji.
-
10. Data: 2010-02-13 21:49:04
Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
BoB77 pisze:
> Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r.
> (Dz.U. Nr 64, poz. 328) w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
> wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów.
Data uchylenia: 2002-07-02, szukaj dalej.
--
Pozdrawiam
Jacek Kustra