eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja - polecony
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 1. Data: 2010-07-28 07:41:30
    Temat: Reklamacja - polecony
    Od: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>

    Witam,
    Czy wyslanie reklamacji poleconym jest równoznaczne ze zlozeniem tej
    reklamacji?
    Tzn czy sytuacja gdy sprzedawca/uslugodawca nie odbierze poleconego (bo nie
    chce) ma tu jakies znaczenie?




  • 2. Data: 2010-07-28 07:50:48
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Borzymir pisze:
    > Witam,
    > Czy wyslanie reklamacji poleconym jest równoznaczne ze zlozeniem tej
    > reklamacji?
    > Tzn czy sytuacja gdy sprzedawca/uslugodawca nie odbierze poleconego (bo nie
    > chce) ma tu jakies znaczenie?

    Reklamacja jest złożona w momencie, kiedy odbiorca mógł się z nią
    zapoznać. Czyli wówczas, kiedy list odebrał, albo - jeśli nie odebrał z
    własnej winy - ostatniego dnia awizowania.

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2010-07-28 11:35:30
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>

    dzieki




  • 4. Data: 2010-07-28 13:51:15
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Borzymir wrote:
    > Witam,
    > Czy wyslanie reklamacji poleconym jest równoznaczne ze zlozeniem tej
    > reklamacji?
    > Tzn czy sytuacja gdy sprzedawca/uslugodawca nie odbierze poleconego (bo nie
    > chce) ma tu jakies znaczenie?
    >
    >
    >
    Jego niechęć do czytania nie zmienia faktu, że miał taką możlwość.
    Zakłada się, że jak miał możliwość to przeczytał.


  • 5. Data: 2010-07-29 14:27:14
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: wilku <w...@g...pl>


    > Reklamacja jest złożona w momencie, kiedy odbiorca mógł się z nią
    > zapoznać. Czyli wówczas, kiedy list odebrał, albo - jeśli nie odebrał z
    > własnej winy - ostatniego dnia awizowania.

    Czy to oznacza ze np jezeli termin na zlożenie reklamacji wynosi jeden
    miesiąc to tak naprawdę najlepiej wyslać na 14 dni wcześniej + czas na
    dotarcie przesyłki? No bo jeżeli listonosz przyjdzie do firmy na 10 dni
    przed upływem terminu i nie zastanie nikogo w lokalu to reklamacja spędzie
    14 dni w placówce pocztowej i zostanie doręczoną de facto po upływie
    terminu do jej wniesienia.


  • 6. Data: 2010-07-29 14:37:01
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wilku pisze:
    >
    >> Reklamacja jest złożona w momencie, kiedy odbiorca mógł się z nią
    >> zapoznać. Czyli wówczas, kiedy list odebrał, albo - jeśli nie odebrał
    >> z własnej winy - ostatniego dnia awizowania.
    >
    > Czy to oznacza ze np jezeli termin na zlożenie reklamacji wynosi jeden
    > miesiąc to tak naprawdę najlepiej wyslać na 14 dni wcześniej + czas na
    > dotarcie przesyłki? No bo jeżeli listonosz przyjdzie do firmy na 10 dni
    > przed upływem terminu i nie zastanie nikogo w lokalu to reklamacja
    > spędzie 14 dni w placówce pocztowej i zostanie doręczoną de facto po
    > upływie terminu do jej wniesienia.


    Podaj konkretny przykład, kiedy jest miesięczny termin na złożenie
    reklamacji. Zazwyczaj terminy są dłuższe (np. roczne), i tak - złożenie
    reklamacji liczy się od dnia dotarcia pisma.

    "Nadanie na poczcie=złożenie w..." wymaga szczególnego przepisu (jest
    tak w sądzie, urzędzie skarbowym, zusie itp.).

    Nieraz nadanie=złożenie w przypadku umów cywilnych, np. operator
    telekomunikacyjny jest w terminie, kiedy w ciągu 30 dni nada list z
    odpowiedzią negatywną na reklamację.

    Ponadto dwie strony mogą w umowie ustalić, że dzień czegoś tam, to
    dzień nadania tego czegoś na poczcie. Jeśli ktoś wyznacza krótki termin,
    warto w ten sposób się zabezpieczyć.

    --
    Liwiusz


  • 7. Data: 2010-07-29 15:11:33
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: wilku <w...@g...pl>


    > Podaj konkretny przykład, kiedy jest miesięczny termin na złożenie
    > reklamacji. Zazwyczaj terminy są dłuższe (np. roczne), i tak - złożenie
    > reklamacji liczy się od dnia dotarcia pisma.

    Np. usługa turystyczna. W nowej ustawie jest 30 dni wpisane na reklamacje
    ale w starej tego nie ma (a nowa jeszcze nie weszla w zycie) UOKiK
    stwierdzil ze trzeba stosowac termin z rekolmi za wady fizyczne rzeczy.
    Trudno nie zorientowac sie o podstawie reklamacji gdy np nie bylo kolacji
    w hotelu albo to byl inny hotel wiec praktycznie zawsze obowiazuje
    miesieczny termin. Nie zmienia to tez faktu ze w nowej ustawie wpisano 30
    dni od zakonczenia imprezy.


  • 8. Data: 2010-07-29 20:48:16
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wilku pisze:
    >
    >> Podaj konkretny przykład, kiedy jest miesięczny termin na złożenie
    >> reklamacji. Zazwyczaj terminy są dłuższe (np. roczne), i tak -
    >> złożenie reklamacji liczy się od dnia dotarcia pisma.
    >
    > Np. usługa turystyczna. W nowej ustawie jest 30 dni wpisane na
    > reklamacje ale w starej tego nie ma (a nowa jeszcze nie weszla w zycie)
    > UOKiK stwierdzil ze trzeba stosowac termin z rekolmi za wady fizyczne
    > rzeczy. Trudno nie zorientowac sie o podstawie reklamacji gdy np nie
    > bylo kolacji w hotelu albo to byl inny hotel wiec praktycznie zawsze
    > obowiazuje miesieczny termin. Nie zmienia to tez faktu ze w nowej
    > ustawie wpisano 30 dni od zakonczenia imprezy.

    To trzeba się zmieścić w 30 dniach z odebraniem pisma. Lepiej zatem
    składać osobiście.

    Podobnie jest z wypowiadaniem OC - niby można poleconym, ale jak
    dojdzie po czasie, to umowa się przedłuża. A wiadomo, że mało kto na
    miesiąc wprzód podpisuje umowę z ubezpieczycielem, tylko robi się to na
    kilka dni przed końcem poprzedniej polisy. Wówczas dla pewności trzeba
    lecieć do oddziału i składać wypowiedzenie osobiście.

    --
    Liwiusz


  • 9. Data: 2010-07-29 23:38:47
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2ongp$k5e$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Reklamacja jest złożona w momencie, kiedy odbiorca mógł się z nią
    > zapoznać. Czyli wówczas, kiedy list odebrał, albo - jeśli nie odebrał z
    > własnej winy - ostatniego dnia awizowania.
    W jaki sposób w razie podejmowania roszczenia wykazać co było w liście?
    348 świadków mieć przy zaklejaniu i nadawaniu, filmować czy co?

    --
    Jotte



  • 10. Data: 2010-07-30 05:00:06
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:i2ongp$k5e$1@news.onet.pl Liwiusz
    > <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    >
    >> Reklamacja jest złożona w momencie, kiedy odbiorca mógł się z nią
    >> zapoznać. Czyli wówczas, kiedy list odebrał, albo - jeśli nie odebrał
    >> z własnej winy - ostatniego dnia awizowania.
    > W jaki sposób w razie podejmowania roszczenia wykazać co było w liście?
    > 348 świadków mieć przy zaklejaniu i nadawaniu, filmować czy co?

    Pogooglaj, kiedyś jeden z usenetowców wymyślił sposób, gdzie kartka z
    pismem jest jednocześnie kopertą.

    --
    Liwiusz

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1