  • 21. Data: 2008-06-12 10:05:57
    Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gollum napisał(a):

    > Kupiłem notebooka (w X.2007). W kwietniu nie chciał się włączyć.

    btw. czy zdazylo Ci sie uzywac nieoryginalnego zasilacza?

    j.

  • 22. Data: 2008-06-12 10:14:20
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > btw. czy zdazylo Ci sie uzywac nieoryginalnego zasilacza?

    Nigdy. Notebook zawsze pracował tylko na zasilaczu HP.

  • 23. Data: 2008-06-12 11:21:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gollum napisał(a):

    > Nigdy. Notebook zawsze pracował tylko na zasilaczu HP.

    Pytam bo widzialem juz kilka modeli HP w ktorych wystepowal problem nie
    wlaczania sie komputera. Zeby go uminac trzeba bylo wyjac i wlozyc
    baterie.

    j.

  • 24. Data: 2008-06-12 12:33:45
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Pytam bo widzialem juz kilka modeli HP w ktorych wystepowal problem nie
    > wlaczania sie komputera. Zeby go uminac trzeba bylo wyjac i wlozyc
    > baterie.

    Nie do końca jest to niewłączanie się. Dioda POWER się zapala,
    wentylator zaczyna pracować, przy starcie nawet próbuje odczytać coś z
    cd-romu, a matryca pozostaje czarna. Nawet jeśli za którymś razem uda
    się odpalić bios (na zasadzie loterii, aczkolwiek udaje się to co 10-12
    raz), to zwykle po kilku-kilkunastu sekundach matryca także "czernieje".
    Nie jest to też problem z podświetleniem matrycy, bo w ogóle nie pracuje
    dysk. Serwis testował notebooka na dysku systemowym (pomimo, że mój
    oryginalny także mieli). Uszkodzenie dysku też wykluczam, bo po
    podłączeniu go do innego kompa pracuje bez problemów.

  • 25. Data: 2008-06-12 14:03:08
    Od: <s...@a...pl>

    > A mogą w ten sposób postąpić?

    Większość gwarantów ma zaznaczone, że aby skorzystać z gwarancji nikt poza
    gwarantem nie może "pchać łap" do sprzętu. Oddając sprzedawcy z tytuły
    niezgodności z umową oczekujez że otrzymasz sprzęt naprawiony. Jednak do
    sprzedawcy nalezy wybór jak to zrobi. On może dać do naprawy np. dla pijanego
    Zenka, bo on się na tym zna. A czy HP pozwoliło Zenkowi w gwarancji dokonywać
    napraw? Nie. Zatem gwarancję stracisz.

  • 26. Data: 2008-06-12 15:04:05
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > np. dla pijanego Zenka, bo on się na tym zna. A czy HP pozwoliło Zenkowi
    > w gwarancji dokonywać napraw? Nie. Zatem gwarancję stracisz.

    A jeśli oddaję sprzęt z tytułu "niezgodności towaru z umową", a
    jednocześnie nie wyrażam zgody na naprawę, tylko na wymianę? Bo wg
    ustawy mam takie prawo... Poza tym nie upoważniłem Komputronika do naprawy.

  • 27. Data: 2008-06-12 16:05:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gollum napisał(a):

    > A jeśli oddaję sprzęt z tytułu "niezgodności towaru z umową", a
    > jednocześnie nie wyrażam zgody na naprawę, tylko na wymianę? Bo wg
    > ustawy mam takie prawo... Poza tym nie upoważniłem Komputronika do naprawy.

    A co konkretnie nie jest zgodne? Bo czym innym jest niezgodność a czym
    innym żadanie naprawy usterki.

    j.

  • 28. Data: 2008-06-13 09:15:19
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > A co konkretnie nie jest zgodne? Bo czym innym jest niezgodność a czym
    > innym żadanie naprawy usterki.

    Ale można poprzez naprawę doprowadzić do stanu "zgodności z umową".

  • 29. Data: 2008-06-27 11:10:23
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Kupiłem notebooka (w X.2007). W kwietniu nie chciał się włączyć.
    > Wysłałem do serwisu producenta, po 14 dniach przyjechał z powrotem.
    > Niestety, nadal uszkodzony. Odesłałem. Dziś wrócił. Uszkodzony. Nie mam
    > siły się dalej bawić w kotka i myszkę, chcę oddać sprzęt i żądać zwrotu
    > pieniędzy. Mogę? Na jakiej podstawie?
    >
    > Jeśli to w czymś pomoże, notebook jest marki HP.

    I ciąg dalszy sprawy. Sprzedawca nie odpowiedział (nie ustosunkował się
    do żądań) w ciągu ustawowych 14 dni. Co teraz?