-
11. Data: 2008-06-11 11:42:50
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 11 Jun 2008, gollum wrote:
[...komuś...]
>> Skoro wczesniej, to tym gorzej dla Ciebie. Masz 2 misiące od wykrycia wady
>> na zawiadomienie sprzedawcy.
>
> Ale usterka została ZGŁOSZONA od razu, więc nie bardzo wiem, gdzie widzisz
> problem? Gwarantem jest producent (HP) i do niego zostało to zgłoszone.
Moment.
Jeśli chodzi o termin o którym mowa, to on *nie* dotyczy gwarancji.
>> A to sprzedawcą dla Ciebie było HP?
>
> Sklep twierdzi, że producent jest gwarantem i do niego należy zawsze zgłaszać
> wszelkie usterki.
"Kazali Ci się wypchać i łyknąłeś to polecenie".
Post Liwiusza jak zakładam widziałeś.
pzdr, Gotfryd
-
12. Data: 2008-06-11 12:23:44
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: <s...@a...pl>
>> Nie musi być kupowany na firmę, byś nie był konsumentem. Laptop nie może być
>> nabyty w celach gospodarczych lub zawodowych. Jesli robisz na nim strony WWW,
>> które potem sprzedajesz, to też nie spełnisz warunku bycia konsumentem w
>> rozumieniu ustawy.
>
>Tak czy inaczej laptop został nabyty do celów prywatnych i do takowych był
>używany.
Nawet nie zakładałem, że pracujesz w firmie państwowej i laptop był dla nich!
Prywatny laptop może być używany przez Ciebie w DG (prywatnej) lub do
wykonywania innych umow (zlecenia, o dzieło).
>> Skoro wczesniej, to tym gorzej dla Ciebie. Masz 2 misiące od wykrycia wady na
>> zawiadomienie sprzedawcy.
>Ale usterka została ZGŁOSZONA od razu, więc nie bardzo wiem, gdzie widzisz
>problem? Gwarantem jest producent (HP) i do niego zostało to zgłoszone.
A co ma gwarant do odpowiedzialności sprzedawcy? Równie dobrze co HP mogłeś
złosić to CANON-owi.
Pytanie podstawowe: z jakiego tytułu chesz reklamować towar?
>>> Na stronie HP w profilu jest cała historia zgłoszeń, sięga ona grudnia 2007
>>> roku.
>>
>> A to sprzedawcą dla Ciebie było HP?
>
>Sklep twierdzi, że producent jest gwarantem i do niego należy zawsze zgłaszać
>wszelkie usterki.
Jak chcieli pozbyćsięproblemu, to tak powiedzieli. A Ty nie znając swoich praw
dałeś się najprawdopodobniej się zbyć.
-
13. Data: 2008-06-11 12:27:55
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: gollum <n...@u...pl>
> Zdecyduj się. Jeśli chcesz składać reklamację z tytułu niezgodności
> produktu z umową, to nie do gwaranta (bo takiego nie ma w tym stosunku),
> tylko do *sprzedawcy*.
Tak czy inaczej sprzedawca wiedział o problemie z notebookiem, bo na
początku roku pisałem maila z prośbą o dosłanie karty gwarancyjnej, w
celu wysłania notebooka do serwisu jako naprawa gwarancyjna.
> W ustawie (a nie w warunkach gwarancji) jest zapis, że jeśli naprawa
> lub wymiana będzie się wiązać ze zbyt dużymi utrudnieniami, to konsument
> może zażądać zwrotu gotówki. IMHO kilkukrotna naprawa/wymiana, która nie
> przynosi rezultatu może być podstawą do odstąpienia od umowy.
W ustawie jest napisane, że w takim przypadku konsument może żądać
wymiany towaru na nowy. O zwrocie gotówki nie ma mowy - przy założeniu,
że nie udowodnię "znacznych niedogodności". A to niestety można różnie
interpretować.
Przy okazji - naszła mnie jeszcze jedna wątpliwość.
Notebook był dwukrotnie w serwisie HP, serwis nakleił swoje plomby
gwarancyjne. Od Komputronika dowiedziałem się, że oferują mi bezpłatną
naprawę sprzętu. A co z plombami? Przecież aby się dostać do środka
notebooka, będą musieli je zerwać*. Co z gwarancją HP w takim przypadku?
* - zakładam, że serwis Komputronika nie jest oficjalnym lokalnym
serwisem HP - chwilowo strona HP z listą serwisów nie działa, więc
sprawdzić nie mogę.
-
14. Data: 2008-06-11 12:29:13
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: gollum <n...@u...pl>
>> Sklep twierdzi, że producent jest gwarantem i do niego należy zawsze
>> zgłaszać wszelkie usterki.
>
> "Kazali Ci się wypchać i łyknąłeś to polecenie".
> Post Liwiusza jak zakładam widziałeś.
Właśnie w tym sęk, że nie łyknąłem. Sprzęt pojechał wczoraj do
Komputronika. Poczekam sobie teraz 14 dni na odpowiedź, wnioskuję, że
będzie odmowna (jeśli chodzi o zwrot gotówki lub wymianę na inny
egzemplarz) - wstępnie już wiem, że będą chcieli go sami naprawić.
-
15. Data: 2008-06-11 12:34:16
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: gollum <n...@u...pl>
> Nawet nie zakładałem, że pracujesz w firmie państwowej i laptop był dla
> nich!
> Prywatny laptop może być używany przez Ciebie w DG (prywatnej) lub do
> wykonywania innych umow (zlecenia, o dzieło).
Laptop jest używany wyłącznie w celach prywatnych - czy to dostatecznie
rozwiewa Twoje wątpliwości?
> A co ma gwarant do odpowiedzialności sprzedawcy? Równie dobrze co HP
> mogłeś złosić to CANON-owi.
> Pytanie podstawowe: z jakiego tytułu chesz reklamować towar?
Podejrzewam, że z niezgodności towaru z umową. Dwukrotna naprawa
gwarancyjna (na podstawie faktu, iż notebook był dwa razy wysłany do
serwisu HP, a nie do sprzedawcy) nie przyniosła oczekiwanego skutku -
usunięcia usterki.
Ale chyba jak coś się psuje, najpierw się wysyła do serwisu, prawda? Nie
mogłem przypuszczać, że po dwóch naprawach sprzęt nadal będzie niesprawny.
>> Sklep twierdzi, że producent jest gwarantem i do niego należy zawsze
>> zgłaszać wszelkie usterki.
>
> Jak chcieli pozbyćsięproblemu, to tak powiedzieli. A Ty nie znając
> swoich praw dałeś się najprawdopodobniej się zbyć.
Nie dałem się zbyć, pogooglałem trochę, i w efekcie sprzęt z odpowiednim
pismem pojechal do Komputronika, a nie do HP. Licząc od dnia
wczorajszego, mają jeszcze 13 dni na odpowiedź.
-
16. Data: 2008-06-11 17:11:56
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: <s...@a...pl>
>Przy okazji - naszła mnie jeszcze jedna wątpliwość.
>Notebook był dwukrotnie w serwisie HP, serwis nakleił swoje plomby gwarancyjne.
>Od Komputronika dowiedziałem się, że oferują mi bezpłatną naprawę sprzętu. A co
>z plombami? Przecież aby się dostać do środka notebooka, będą musieli je
>zerwać*. Co z gwarancją HP w takim przypadku?
>
>* - zakładam, że serwis Komputronika nie jest oficjalnym lokalnym serwisem HP -
>chwilowo strona HP z listą serwisów nie działa, więc sprawdzić nie mogę.
Zapewne stracisz gwarancję producenta. Coś za coś.
-
17. Data: 2008-06-11 17:18:28
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: <s...@a...pl>
>Laptop jest używany wyłącznie w celach prywatnych - czy to dostatecznie
>rozwiewa Twoje wątpliwości?
Domyślam się co masz na myśli. Twoja definicja PRYWATNIE jest jednak nie do
końca poprawna? Kasa fiskalna w sklepie należącym do Henryka Kowalskiego też
jest jego PRYWATNĄ kasą fiskalną. Nalezy do niego, nie jest państwową kasą
fiskalną.
>> A co ma gwarant do odpowiedzialności sprzedawcy? Równie dobrze co HP mogłeś
>> złosić to CANON-owi.
>> Pytanie podstawowe: z jakiego tytułu chesz reklamować towar?
>Podejrzewam, że z niezgodności towaru z umową. Dwukrotna naprawa gwarancyjna
>(na podstawie faktu, iż notebook był dwa razy wysłany do serwisu HP, a nie do
>sprzedawcy) nie przyniosła oczekiwanego skutku - usunięcia usterki.
To piszesz pismo reklamacyjne i zanosisz sprzedaqwcy razem ze sprzętem. Sam
jednak przyznałes, że o usterce wiedziałes już ponad 2 miesiace temu. Sprzedawca
ma podstawę odesłać Ciebie z kwitkiem ze wzgledu na niezachowanie terminu na
zlożenie reklamacji.
>Ale chyba jak coś się psuje, najpierw się wysyła do serwisu, prawda? Nie mogłem
>przypuszczać, że po dwóch naprawach sprzęt nadal będzie niesprawny.
Masz *prawo* wyboru. To Twoje prawo, nie sprzedawcy! W przypadku konsumentów
często gwarancje bywajamneij korzystne od uprawnień ustawowych.
>>> Sklep twierdzi, że producent jest gwarantem i do niego należy zawsze
>>> zgłaszać wszelkie usterki.
>>
>> Jak chcieli pozbyć się problemu, to tak powiedzieli. A Ty nie znając swoich
>> praw dałeś się najprawdopodobniej się zbyć.
>
>Nie dałem się zbyć, pogooglałem trochę, i w efekcie sprzęt z odpowiednim pismem
>pojechal do Komputronika, a nie do HP. Licząc od dnia wczorajszego, mają
>jeszcze 13 dni na odpowiedź.
Pamietaj, że na *odpowiedź*, a nie na spełnienie Twoich *oczekiwań*.
-
18. Data: 2008-06-11 21:35:37
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 11 Jun 2008, gollum wrote:
[...nie do mnie...]
>> Nawet nie zakładałem, że pracujesz w firmie państwowej i laptop był dla
>> nich!
>> Prywatny laptop może być używany przez Ciebie w DG (prywatnej) lub do
>> wykonywania innych umow (zlecenia, o dzieło).
>
> Laptop jest używany wyłącznie w celach prywatnych - czy to dostatecznie
> rozwiewa Twoje wątpliwości?
IMHO należy "odpowiednie dać rzeczy słowo" metodą "język giętki"
czy podobną (Słowacki albo Norwid albo siakoś tak).
Znaczy zaparłeś się nie o tę belkę co trzeba :)
Niemal na pewno masz na myśli to, że uzywasz tego notebooka w celach
OSOBISTYCH. Równie prywatnych, jak np. zawodowe, a gospodarcze
w szczególności (znaczy też PRYWATNE).
Przykładowo mam kompa "na stanie DG" - przecież on jest jak najbardziej
prywatny i używany w celach jak najbardziej prywatnych :D
I ów prywatny, używany w prywatnych celach pecet, nijak nie kwalifikuje
się ("w razie gdyby") do reklamacji konsumenckiej.
>> Pytanie podstawowe: z jakiego tytułu chesz reklamować towar?
>
> Podejrzewam, że z niezgodności towaru z umową. Dwukrotna naprawa gwarancyjna
> (na podstawie faktu, iż notebook był dwa razy wysłany do serwisu HP, a nie do
> sprzedawcy) nie przyniosła oczekiwanego skutku - usunięcia usterki.
Obawiam się, że to może być wręcz przeszkoda.
Jak pisze Ci sympatyczna_poczta, konsument ma prawo *wyboru*.
Pytaniem jest, czy może zmienić podstawę reklamacji *w trakcie* jej
realizacji?
Bo patrzę na taką linię oporu sprzedawcy: "podjął Pan reklamację
z wykorzystaniem gwarancji; reklamacja ta została rozpoczęta
i *nie jest zakończona*"!
> Ale chyba jak coś się psuje, najpierw się wysyła do serwisu, prawda?
To zależy... jak chce się skorzystać z "niezgodności", to uderza się
do sklepu!
pzdr, Gotfryd
-
19. Data: 2008-06-12 09:24:25
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: gollum <n...@u...pl>
> Zapewne stracisz gwarancję producenta. Coś za coś.
A mogą w ten sposób postąpić?
-
20. Data: 2008-06-12 09:31:39
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: gollum <n...@u...pl>
> Przykładowo mam kompa "na stanie DG" - przecież on jest jak najbardziej
> prywatny i używany w celach jak najbardziej prywatnych :D
> I ów prywatny, używany w prywatnych celach pecet, nijak nie kwalifikuje
> się ("w razie gdyby") do reklamacji konsumenckiej.
No niestety, nadal się mylisz. Doprecyzuję - laptop używany jest
wyłącznie w celach prywatnych, NIE ZAROBKOWYCH. Nie czerpię z niego
żadnych korzyści - do celów zarobkowych posiadam inne komputery
(stacjonarne).
> Obawiam się, że to może być wręcz przeszkoda.
> Jak pisze Ci sympatyczna_poczta, konsument ma prawo *wyboru*.
> Pytaniem jest, czy może zmienić podstawę reklamacji *w trakcie* jej
> realizacji?
> Bo patrzę na taką linię oporu sprzedawcy: "podjął Pan reklamację
> z wykorzystaniem gwarancji; reklamacja ta została rozpoczęta
> i *nie jest zakończona*"!
Też mi przyszło to niestety do głowy. Ale patrząc na to z innej strony -
sprzęt był dwa razy nieskutecznie naprawiany, gwarancja mówi o
MOŻLIWOŚCI WYBORU - naprawa lub wymiana na inny, parametrami nie gorszy.
A oni - pomimo mojej pisemnej deklaracji dołączonej do reklamacji, że
nie chcę, aby go naprawiali, że chcę inny, sprawny egzemplarz - odesłali
mi po raz kolejny uszkodzony sprzęt. Jak się do tego ma moja "możliwość
wyboru"?
> To zależy... jak chce się skorzystać z "niezgodności", to uderza się
> do sklepu!
Tutaj przyznaję rację. Tylko miałem nadzieję na naprawienie usterki...
Tak czy inaczej - sprzęt został odesłany do sklepu. W dniu dzisiejszym
status reklamacji brzmi: "Przekazano do serwisu zewnętrznego". Czyli
jednak sami naprawiać nie będą, przekazali do HP. To sugeruje kolejną
naprawę, pewnie za kilkanaście dni okaże się, czy skuteczną...