-
1. Data: 2005-12-16 16:07:53
Temat: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>
Witam Szanowną Grupę. To mój pierwszy post. ;-)
Kiedyś tam kupiłem sobie nagrywarkę DVD marki X, ta się popsuła,
złożyłem reklamację, uznano ją i wymieniono towar na nowy i do tego
nowszy model. Tak było kilka razy, aż się zdenerwowałem i przy ostatniej
reklamacji jakieś 2-3 tygodnie temu powiedziałem panu serwisantowi, że
nie mam już ochoty na produkty marki X i czy jeśli znowu wymienią sprzęt
na nowy to będę mógł go wymienić na jakiś innej marki. Pan powiedział,
że tak i że również uważa sprzęt marki X za bubel i że to pewnie nigdy
nie będzie działać. Już wtedy przewidywałem nadchodzący problem, więc
więcej nie dyskutowałem, nie chcąc dać sklepowi możliwości przygotowania
się. Dzwonię dziś do serwisu i dowiaduję się, że reklamacja została
rozpatrzona pozytywnie, więc pytam czy sprzęt naprawiono czy może
wymieniono na nowy. Pan w słuchawce twierdzi, że nie wie, bo akurat
wtedy gdy składałem reklamację to jeszcze takich informacji nie mieli w
systemie, ale zaraz odkłada słuchawkę na bok prosząc mnie o poczekanie.
Po chwili wraca i oświadcza, że sprzęt wymieniono na nowy. W takim razie
ja przedstawiam moją wcześniejszą rozmowę i mój pomysł na załatwienie
problemu z marką X raz na zawsze. Pan mówi, że wszystko fajnie i że nie
ma żadnego problemu, ale ja już wiem, że jest. Pytam zatem na jakiej
zasadzie jest wymiana na inny sprzęt i dowiaduję się, że mam podejść z
nagrywarką do sklepu (serwis jest obok sklepu), tam poprosić o wymianę
na inny i moja nowa nagrywarka jest warta tyle ile w tej chwili u nich w
cenniku. Ponieważ ceny sprzętu elektronicznego lecą na łeb w dół, to
oznacza, że sporo pieniędzy stracę i po prostu zostanę oszukany, bo moim
zdaniem należy mi się taka kwota jaką pierwotnie wyłożyłem na
nagrywarkę, a była ona dwukrotnie wyższa od obecnej ceny. Na wszelki
wypadek zadzwoniłem do Federacji Konsumentów i tam potwierdziły się moje
przypuszczenia. Piszę również na tę grupę, bo liczę, że tu też ktoś
potwierdzi moje przypuszczenia, ale może jeszcze pomoże i przytoczy
jakieś konkretne przepisy i doradzi jak ogólnie wybrnąć z tej sytuacji i
jak rozmawiać ze sklepem.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
P.S. Przepraszam za lanie wody. ;-)
--
http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
Linux Registered User # 285966
bikeWorld.pl Team
-
2. Data: 2005-12-16 16:59:25
Temat: Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
Od: kam <#k...@w...pl#>
Mikołaj "Miki" Menke napisał(a):
> Piszę również na tę grupę, bo liczę, że tu też ktoś
> potwierdzi moje przypuszczenia, ale może jeszcze pomoże i przytoczy
> jakieś konkretne przepisy i doradzi jak ogólnie wybrnąć z tej sytuacji i
> jak rozmawiać ze sklepem.
Przede wszystkim - piszesz o serwisie, więc pewnie reklamacja jest na
podstawie gwarancji. Decydują więc jej postanowienia. Gwarant
zobowiązany jest do takich świadczeń, jak określa to gwarancja. Jeśli
strony chcą ustalić inny sposób wywiązania się gwaranta z jego
zobowiązania, to nie ma przeszkód by to zrobiły. Ale zgodnie.
KG
-
3. Data: 2005-12-16 17:12:21
Temat: Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>
Dnia 2005-12-16 17:59 użytkownik kam napisał :
> Mikołaj "Miki" Menke napisał(a):
>
>> Piszę również na tę grupę, bo liczę, że tu też ktoś potwierdzi moje
>> przypuszczenia, ale może jeszcze pomoże i przytoczy jakieś konkretne
>> przepisy i doradzi jak ogólnie wybrnąć z tej sytuacji i jak rozmawiać
>> ze sklepem.
>
>
> Przede wszystkim - piszesz o serwisie, więc pewnie reklamacja jest na
> podstawie gwarancji. Decydują więc jej postanowienia. Gwarant
> zobowiązany jest do takich świadczeń, jak określa to gwarancja. Jeśli
> strony chcą ustalić inny sposób wywiązania się gwaranta z jego
> zobowiązania, to nie ma przeszkód by to zrobiły. Ale zgodnie.
Nie wiem jak to jest z tą gwarancją. Przy kupnie nie dostałem żadnego
papierka, w tym sklepie jest zwyczaj przyklejania na towarze "stikera",
czyli naklejki chyba z jakimś tam oznaczeniem daty i numerem zakupu w
tym dniu czy coś w tym stylu. Sprzedawcy zawsze informują, że dwuletnia
gwarancja jest na podstawie właśnie tego "stikera" i nawet nie trzeba
mieć paragonu czy faktury VAT. Fakturę oczywiście posiadam, data
sprzedaży to 28.02.2004, z tym że na fakturze jest inny model z racji
wielokrotnej wymiany na nowszy.
--
http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
Linux Registered User # 285966
bikeWorld.pl Team
-
4. Data: 2005-12-16 20:54:19
Temat: Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
Od: "Artur" <a...@i...pl>
Producent wymienia Ci sprzęt na nowy, a to że sklep godzi Ci sie wymienić ją
na sprzęt innej marki to i tak idzie Ci na ręke, postaw się w ich sytuacji,
przecież nie będą dopłacać Ci do interesu.
-
5. Data: 2005-12-16 22:30:04
Temat: Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>
Dnia 2005-12-16 21:54 użytkownik Artur napisał :
>Producent wymienia Ci sprzęt na nowy, a to że sklep godzi Ci sie wymienić ją
>na sprzęt innej marki to i tak idzie Ci na ręke, postaw się w ich sytuacji,
>przecież nie będą dopłacać Ci do interesu.
>
No dobra, producent wymienił, wszystko fajnie, ale ja się nie zgadzam na
takie załatwienie sprawy. I co teraz? Czego mogę żądać?
--
http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
Linux Registered User # 285966
bikeWorld.pl Team
-
6. Data: 2005-12-17 10:18:50
Temat: Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
Od: "Artur" <a...@i...pl>
> No dobra, producent wymienił, wszystko fajnie, ale ja się nie zgadzam na
> takie załatwienie sprawy. I co teraz? Czego mogę żądać?
Producent chyba się wywiązał z obowiązku dajac Ci nowa nagrywarke
-
7. Data: 2005-12-17 21:30:47
Temat: Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>
Dnia 2005-12-17 11:18 użytkownik Artur napisał :
>>No dobra, producent wymienił, wszystko fajnie, ale ja się nie zgadzam na
>>takie załatwienie sprawy. I co teraz? Czego mogę żądać?
>>
>>
>Producent chyba się wywiązał z obowiązku dajac Ci nowa nagrywarke
>
Ale to jakaś paranoja! Jak producent wywiązał się z umowy? Tak, że przez
półtora roku od zakupu _ani_raz_ nie miałem sprawnego urządzenia? I
wszystko wskazuje na to, że sytuacja się powtórzy. Po prostu nie chcę
już produktów tej firmy. Poza tym czy tak do końca producent wywiązuje
się z gwarancji wymieniając sprzęt na wadliwy? Zaznaczam, że moje
nagrywarki nie psuły się z czasem - one były zepsute już jak je odbierałem.
Od razu drugie pytanie, gwarancja i rękojmia - jakie są różnice w
praktyce dla mnie? To że gwarancja to dobrowolne zobowiązanie producenta
to już wiem. Ale ze słów przedpiścy wnioskuję, że ta gwarancja w mojej
sytuacji nic mi nie daje. Czy rękojmia pozwoli mi załatwić problem?
--
http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
Linux Registered User # 285966
bikeWorld.pl Team