-
1. Data: 2007-07-10 20:19:36
Temat: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>
Mam takie pytanie - kupowałem 1,5 roku temu router VoIP (takie urządzenie
umożliwiające wpięcie telefonu do Internetu) od dystrybutora przez Allegro.
O ile pamiętam dostałem tylko fakturę (karty gwarancyjnej chyba nie było ale
nie jestem na 100% pewien). Czy w chwili obecnej gdy muszę go reklamować
sprzedawca może podważyć moje prawo do reklamowania towaru z powodu braku
karty gwar.?
Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie z Niezgodnością
towaru z umową - czy mam rację?
--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"
-
2. Data: 2007-07-10 20:21:30
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał
>
> Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie
> z Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację?
A czy towar _jest_ niezgodny z umową?
-
3. Data: 2007-07-10 20:35:34
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>
Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości
> A czy towar _jest_ niezgodny z umową?
Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest
niezgodny...
-
4. Data: 2007-07-10 20:40:48
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał
> >
> > A czy towar _jest_ niezgodny z umową?
>
> Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
> roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest
> niezgodny...
Zaraz tam niezgodny. Zepsuł się i tyle. Jak naprawisz to dalej będzie
spełniał swoje zadanie.
-
5. Data: 2007-07-10 20:47:50
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>
Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości
> Zaraz tam niezgodny. Zepsuł się i tyle. Jak naprawisz to dalej będzie
> spełniał swoje zadanie.
Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? w takim razie kiedy można
dociekać naprawy/wymiany sprzętu z tytułu niezgodności z umową (kiedyś
rękojmią)?
-
6. Data: 2007-07-10 20:55:00
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:f70r9q$aqg$1@inews.gazeta.pl Przemolo
<p...@g...zmyla> pisze:
> Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? w takim razie kiedy można
> dociekać naprawy/wymiany sprzętu z tytułu niezgodności z umową (kiedyś
> rękojmią)?
Kiedy spełnione sa warunki zawarte w Ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego. (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)
--
Jotte
-
7. Data: 2007-07-10 22:52:59
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: "Green" <G...@t...pl>
> Mam takie pytanie - kupowałem 1,5 roku temu router VoIP (takie urządzenie
> umożliwiające wpięcie telefonu do Internetu) od dystrybutora przez
> Allegro.
> O ile pamiętam dostałem tylko fakturę (karty gwarancyjnej chyba nie było
> ale nie jestem na 100% pewien). Czy w chwili obecnej gdy muszę go
> reklamować sprzedawca może podważyć moje prawo do reklamowania towaru z
> powodu braku karty gwar.?
> Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie z
> Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację?
>
Masz jeżeli kupowałeś to do użytku osobistego.
Jeżeli kupowałeś na działalność gospodarczą to niestety nie możesz z tej
opcji skorzystać.
-
8. Data: 2007-07-10 23:56:21
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: scream <n...@p...pl>
Dnia Tue, 10 Jul 2007 22:47:50 +0200, Przemolo napisał(a):
> Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową?
Nie. Niezgodny z umową jest wtedy, jeśli ma cechy inne niż zwyczajowo
towary o podobnych parametrach lub kiedy nie spełnia swego zadania. Gdybyś
go kupił i np. rozłączałby się co 2 minuty, to byłaby to niezgodność z
umową.
--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
-
9. Data: 2007-07-11 01:45:54
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 10.07.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:
> Dnia Tue, 10 Jul 2007 22:47:50 +0200, Przemolo napisał(a):
>
>> Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową?
>
> Nie. Niezgodny z umową jest wtedy, jeśli ma cechy inne niż zwyczajowo
> towary o podobnych parametrach lub kiedy nie spełnia swego zadania. Gdybyś
Uważasz, że zepsuty ma cechy takie jak zwyczajo podobne towary lub spełnia
swoje zadania? Możesz dać przykład? :)
--
Marcin
-
10. Data: 2007-07-11 09:03:22
Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
Od: "Angie" <j...@o...eu>
Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
news:f70qin$7fb$1@inews.gazeta.pl...
> Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
> roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest
> niezgodny...
To jeszcze zastanow sie jak udowodnisz ze byl niezgodny z umową od dnia
kupna, bo to na tobie spoczywa koniecznosc udowodnienia tego. Jak dla mnie -
mission impossible - skoro sam napisales, ze "po 1.5 roq przestało spełniać
swoje zadanie"
Angie