-
1. Data: 2004-01-04 17:57:05
Temat: Reklamacja do sklepu internetowego
Od: greg <l...@N...v-lo.krakow.pl>
Witam!
Sprawa wyglada nastepujaco, kupilem mikser (dj) w sklepie internetowym,
ktory siedzibe ma we wroclawiu. Sprzet dotarl do mnie w wigilie
popoludniu. Po kilku godzinach podlaczylem go i okazalo sie ze nie
dziala. W koncu doszedlem do tego, ze nie dziala wlacznik (nie styka) i
nie wlacza urzadzenia. Po swietach dodzwonilem sie do sklepu i
dowiedzialem sie ze sprzet zostal sprawdzony przed wysylka, ale przez
mroz mogl sie tak zepsuc.
Teraz co z tym dalej zrobic?
Moge go odeslac do sklepu, jako towar wadliwy, ale czy wtedy bede musial
zaplacic za przesylke?
Zalozmy, ze zostanie naprawiony/wymieniony i dostane go spowrotem, czy
znowu bede placil za przesylke..?
Moze sie okazac, ze cena tych przesylek bedzie wieksza niz sama naprawa
u mnie w miescie (ale nie wiem czy znajde autoryzowanego serwisanta).
Jakie ja mam prawa a jakie sprzedawca obowiazki, bo trudno sie dokopac
do tego w KC jaka jest dokladna interpretacja reklamacja w sklepach
internetowych.
z gory wielkie dzieki
pozdrawiam noworocznie!
greg
-
2. Data: 2004-01-04 18:54:00
Temat: Re: Reklamacja do sklepu internetowego
Od: futszaK <m...@r...pl>
On Sun, 04 Jan 2004 18:57:05 +0100, greg
<l...@N...v-lo.krakow.pl> wrote:
>Witam!
>
>Sprawa wyglada nastepujaco, kupilem mikser (dj) w sklepie internetowym,
>ktory siedzibe ma we wroclawiu. Sprzet dotarl do mnie w wigilie
>popoludniu. Po kilku godzinach podlaczylem go i okazalo sie ze nie
>dziala. W koncu doszedlem do tego, ze nie dziala wlacznik (nie styka) i
>nie wlacza urzadzenia. Po swietach dodzwonilem sie do sklepu i
>dowiedzialem sie ze sprzet zostal sprawdzony przed wysylka, ale przez
>mroz mogl sie tak zepsuc.
>
>Teraz co z tym dalej zrobic?
masz prawo w terminie 10 dni od dokonania transakcji wycofać się z
niej bez podania przyczyny, należy Ci się zwrot pieniędzy wraz z
odsetkami
Jeśli sprzedawca nie powiadomił Cie o tym, że posiadasz takie prawo,
10 dni przedłuża się do 3 miesięcy chyba że powiadomi Cie w
późniejszym terminie, wtedy bieg 3 miesięcy przerywa się i masz 10 dni
od momentu przerwania które następuje w momencie powiadomienia Ciebie
o tym prawie przez sprzedawce.
Napisz do nich pismo że wycofujesz się z transakcji i że dajesz im 7
dni na odpowiedź, jeśli nie to powiadamiasz Państwową Inspekcje
Handlową i Urząd Skarbowy (na sprzedawców te 2 nazwy działają jak
zaklęcia, zwłaszcza na tych co mieli z w/w instytucjami do czynienia).
Podstawa prawna:
"Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkode wyrządzoną przez produkt niebezpieczny"
podsyłam na priv-a
>Moge go odeslac do sklepu, jako towar wadliwy, ale czy wtedy bede musial
>zaplacic za przesylke?
>Zalozmy, ze zostanie naprawiony/wymieniony i dostane go spowrotem, czy
>znowu bede placil za przesylke..?
zamiast dziadować zacznij lepiej działać bo terminy sie wyexpirują i
wtedy nawet święty boże nie pomoże
>Moze sie okazac, ze cena tych przesylek bedzie wieksza niz sama naprawa
>u mnie w miescie (ale nie wiem czy znajde autoryzowanego serwisanta).
masz łeb i chuj to kombinuj
futszaK
598339018 601061867
niezły burdel i awantura to będzie jutro, jak Centralny Zarząd Poczty
z Trabką wróci po urlopie do symulowania pracy :)
(C)Piotr Ochwał na pl.misc.telefonia
-
3. Data: 2004-01-04 23:13:43
Temat: Re: Reklamacja do sklepu internetowego
Od: kam <k...@p...onet.plX>
greg wrote:
> Moge go odeslac do sklepu, jako towar wadliwy, ale czy wtedy bede musial
> zaplacic za przesylke?
> Zalozmy, ze zostanie naprawiony/wymieniony i dostane go spowrotem, czy
> znowu bede placil za przesylke..?
Możesz reklamować i zażądać zwrotu kosztów dostarczenia (art.8 ust.2
ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) albo odstąpic
od umowy (ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów), ale wtedy
wysyłasz na swój koszt.
KG
-
4. Data: 2004-01-05 07:23:31
Temat: Re: Reklamacja do sklepu internetowego
Od: futszaK <m...@r...pl>
On Mon, 05 Jan 2004 00:13:43 +0100, kam <k...@p...onet.plX> wrote:
>Możesz reklamować i zażądać zwrotu kosztów dostarczenia (art.8 ust.2
>ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) albo odstąpic
>od umowy (ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów), ale wtedy
>wysyłasz na swój koszt.
a gdzie to jest napisane że na jego koszt ???
futszaK
598339018 601061867
niezły burdel i awantura to będzie jutro, jak Centralny Zarząd Poczty
z Trabką wróci po urlopie do symulowania pracy :)
(C)Piotr Ochwał na pl.misc.telefonia
-
5. Data: 2004-01-05 10:54:46
Temat: Re: Reklamacja do sklepu internetowego
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sun, 4 Jan 2004, futszaK wrote:
>+ On Sun, 04 Jan 2004 18:57:05 +0100, greg
>+ <l...@N...v-lo.krakow.pl> wrote:
[...]
>+ >mroz mogl sie tak zepsuc.
[...]
>+ Napisz do nich pismo że wycofujesz się z transakcji i że dajesz im 7
>+ dni na odpowiedź, jeśli nie to powiadamiasz Państwową Inspekcje
>+ Handlową i Urząd Skarbowy (na sprzedawców te 2 nazwy działają jak
>+ zaklęcia, zwłaszcza na tych co mieli z w/w instytucjami do czynienia).
Owszem, owszem. Ale jeśli są użyte z sensem :>
Urząd Skarbowy - to jakby był jakikolwiek problem z rachunkiem
itp, to tak :), mandaty działają na wyobraźnię.
Ale nie aż tak żeby widzieć związek bez związku :)
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)
-
6. Data: 2004-01-05 18:34:29
Temat: Re: Reklamacja do sklepu internetowego
Od: kam <k...@p...onet.plX>
futszaK wrote:
> a gdzie to jest napisane że na jego koszt ???
A gdzie jest napisane, że nie?
Zdaje sobie sprawę, że sprawa jest kontrowersyjna, ale wolę udzielić
porady bezpieczniejszej.
KG