  • 1. Data: 2006-07-24 13:09:37
    Temat: Reklamacja a oryginalne opakowanie
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Witam,

    Bardzo często na kartach gwarancyjnych jest podany warunek, że gwarancja
    zostanie uznana jedynie jeśli sprzęt zostanie dostarczony w oryginalnym
    opakowaniu (z instrukcją, itd.)

    Czy taki wymóg jest zgodny z prawem? Trochę głupio trzymać piwnicę zawaloną
    kartonami z ostatnich paru lat.

    Z praktycznego punktu widzenia (tj. z punktu widzenia serwisu) nie widzę
    problemu - jeśli urządzenie naprawiają, to opakowania nie potrzebują. A
    jeśli wymieniają na nowe, to mogą stare zapakować do opakowania z nowego
    (zabrać instrukcję, kable, itd. i oddać nowe bez opakowania).

    P.

  • 2. Data: 2006-07-24 13:24:29
    Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bardzo często na kartach gwarancyjnych jest podany warunek, że gwarancja
    > zostanie uznana jedynie jeśli sprzęt zostanie dostarczony w oryginalnym

    tak

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-07-24 13:36:39
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

> [...]
    > opakowaniu (z instrukcją, itd.)
    >
    > Czy taki wymóg jest zgodny z prawem? Trochę głupio trzymać piwnicę

    Gwarancja to swiadczenie dobrowolne . Zasady masz opisane na karcie
    gwarancyjnej . Koniec w tej kwestii .

> [...]
    > jeśli wymieniają na nowe, to mogą stare zapakować do opakowania z nowego
    > (zabrać instrukcję, kable, itd. i oddać nowe bez opakowania).

    Ty patrzysz ze swojego punktu widzenie , a nie z pkt widzenia serwisu to
    dosc duza roznica .
    W przypadku czesci komputerowych producent lub dystrybutor wymieni
    sprzedawcy rzecz wadliwa na nowa ( wiekszosc takich rzeczy nie jest
    naprawialna , lub nie jest to oplacalne )

    Jezeli nie dostarczysz oryginalnego opakowania , to pojawiaja sie koszty i
    problemy ze skladowaniem twojego zlomu lub z wyslaniem go do serwisu
    (glownego )
    Wiele duzych firm stosuje praktyke , kup Pan telewizor ale jak sie zepsuje
    to musisz miec Pan karton ( oryginalny karton z wkladkami )
    Duzo firm ma tez to w nosie i sprzet mozna dostarczyc w reklamowke pod pacha
    .

  • 4. Data: 2006-07-24 13:42:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fotomania.pl napisał(a):
    > Gwarancja to swiadczenie dobrowolne . Zasady masz opisane na karcie
    > gwarancyjnej . Koniec w tej kwestii .

    Nie każde postanowienie umowy będzie wiązało konsumenta.

    KG

  • 5. Data: 2006-07-24 13:42:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    gasper napisał(a):
    > tak

    niekoniecznie

    KG

  • 6. Data: 2006-07-24 14:00:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fotomania.pl napisał(a):
    > Chcesz teraz napisac ze jezeli w srodku bedzie "klauzula niedozwolona " czy
    > cos innego masz na mysli ?

    również to, oprócz tego zgodność z prawem, zasadami współżycia
    społecznego itd.
    a wymóg przechowywania opakowań może być uznany za uzależniający
    odpowiedzialność od spełnienia przez konsumenta nadmiernie uciążliwych
    formalności

    KG

  • 7. Data: 2006-07-24 14:05:04
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

  • 8. Data: 2006-07-24 14:39:30
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

> [...]
    > a wymóg przechowywania opakowań może być uznany za uzależniający
    > odpowiedzialność od spełnienia przez konsumenta nadmiernie uciążliwych

    Dobra dobra , ale ty tutaj lecisz po niezgodnosci a pytajacy leci po
    gwarancji .

  • 9. Data: 2006-07-24 14:49:53
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fotomania.pl napisał(a):
    > Dobra dobra , ale ty tutaj lecisz po niezgodnosci a pytajacy leci po
    > gwarancji .

    Skoro odnoszę się do postanowień umowy, a dla odpowiedzialności za
    niezgodność takiej nie potrzeba, to możesz wytłumaczyć skąd Twój wniosek?
    Przy gwarancji też jest (może być) konsument.

    KG

  • 10. Data: 2006-07-24 15:07:36
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Skoro odnoszę się do postanowień umowy, a dla odpowiedzialności za
    > niezgodność takiej nie potrzeba, to możesz wytłumaczyć skąd Twój wniosek?
    > Przy gwarancji też jest (może być) konsument.

    Tyle ze gwarancja handlowa nie jest umowa a jednostronna czynnoscia prawna
    gwaranta, wiec nie wiem czy mozna do niej stosowac przepisy o niedozwolonych
    klauzulach _umownych_

    Pozdrawiam,
    Michal