  • 1. Data: 2011-09-06 06:55:45
    Temat: Reklamacja a opakowanie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kupiłem dysk USB - niestety bardzo szybko odmówił posłuszeństwa.
    Udałem się zatem do sprzedawcy, ten potwierdził wadę, ale stwierdził, że
    przyjmie dysk do reklamacji tylko z oryginalnym opakowaniem.
    Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
    mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
    Dysk był kupowany "na firmę".

    Czy takie żądanie ma podstawy prawne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 2. Data: 2011-09-06 06:58:55
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 08:55, Budzik pisze:
> [...]
    > mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.

    Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.

    Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
    dostarczenia opakowania.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-09-06 07:47:55
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Budzik napisał:
    .
    > Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
    > mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.

    Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności
    dysku :-). jedyna konkretność to mógłby być numer seryjny spisany z
    urządzenia w momencie sprzedaży.

  • 4. Data: 2011-09-06 08:44:25
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 08:58, Liwiusz pisze:

    > Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.
    >
    > Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
    > dostarczenia opakowania.

    NA FIRMĘ - tylko i wyłącznie gwarancja

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-09-06 09:03:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 10:44, Ariusz pisze:

    > NA FIRMĘ - tylko i wyłącznie gwarancja

    Niektórzy nie słyszeli o rękojmi, szanujemy ich.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-09-06 09:19:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, cyklista wrote:

    > Użytkownik Budzik napisał:
    > .
    >
    > Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności dysku
    > :-).

    Nie tyle "opakowanie", co "unikalne oznaczenia" (chodzi o ich sticker).
    Oczywiście sticker dopięty do opakowania to dość oryginalna metoda,
    ale nie da się ukryć, że wiele nie odbiega to np. od "weryfikacji
    autentyczności" w MS$ na przykład.

    > jedyna konkretność to mógłby być numer seryjny spisany z urządzenia
    > w momencie sprzedaży.

    A nie nie, tak to byłoby logicznie i rozsądnie :)
    Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
    w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
    jakąś tam identyfikację zapewnia.

    Do kwestii "słuszności prawnej" się nie odnoszę, IMVHO Liwiusz
    dobrze ujął.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-09-06 09:37:59
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 11:19:15 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
    > w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
    > jakąś tam identyfikację zapewnia.

    Czyli potwierdza tą kartkę do której jest przyklejony - prawda?
    Bo na pewno nie urządzenie które mogłoby być zapakowane w tą kartkę.

    Taki sticker od zawsze był przyklejany na dane urządzenie, a nie jego
    opakowanie. Ten kto przykleił sticker na opakowanie nie grzeszył
    rozgarnięciem i zdolnością do logicznego myślenia.

  • 8. Data: 2011-09-06 09:39:12
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Oczywiście sticker dopięty do opakowania to dość oryginalna metoda,
    > ale nie da się ukryć, że wiele nie odbiega to np. od "weryfikacji

    Jeśli numer seryjny na naklejce jest numerem seryjnym urządzenia to
    wszystko by grało, ale ja zrozumiałem że jednak naklejka ma swój własny
    kolejny numer naklejki i wtedy nie ma przeszkód aby po kupieniu takiego
    dysku zakupić zepsuty na allegro i go wymienić na dobry.

    > A nie nie, tak to byłoby logicznie i rozsądnie :)
    > Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
    > w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
    > jakąś tam identyfikację zapewnia.

    dokładnie chodzi o to jaki to ten numer mamy zapisany w dowodzie
    sprzedaży lub gwarancji

    > Do kwestii "słuszności prawnej" się nie odnoszę, IMVHO Liwiusz
    > dobrze ujął.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    prawnie to jest jasna sprawa, i też się zgadzam z Wami

  • 9. Data: 2011-09-06 09:45:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cyklista pisze:

> [...]
    > kolejny numer naklejki i wtedy nie ma przeszkód aby po kupieniu takiego
    > dysku zakupić zepsuty na allegro i go wymienić na dobry.

    A teraz pomyślmy, a jakby nie wyrzucił opakowania, to - mógłby zrobić
    dokładnie ten sam numer... UPS... Więc to opakowanie ze stickerem nic
    nie zmienia.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2011-09-06 09:48:50
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 11:03, Liwiusz pisze:

    > Niektórzy nie słyszeli o rękojmi, szanujemy ich.

    Ja słyszałem jakieś... lat temu potem zamienili to na niezgodność z
    umową, a ta niestety tylko działa konsument - firma. Ale jak masz jakieś
    lepsze dane to proszę bo mam kilka rzeczy które się popsuły po roku a
    gwarancja była tylko na rok. Niestety zakup na firmę uniemożliwia mi
    dochodzenia z tytułu niezgodności z umową. Tzn dochodzić mogę sobie
    wszystko - w sądzie.

    Ariusz