  • 1. Data: 2003-09-01 22:28:58
    Temat: Reklamacja
    Od: " Piotr Demczuk" <g...@N...gazeta.pl>

    Mam takie jedno male zapytanie a raczej wyjasnienie co moge zrobic eszcze w
    tej sprawie. Otoz :
    pare dni temu chcialem zlozyc reklamacje dotyczaca mojego aparatu cyfrowego.
    po raz drugi zepsula sie w nim lapa blyskowa. po pierwszym razie aparat
    zostal wymieniony, lecz zadnej adnotacji dotyczacej wymiany czy chocby
    naprawy na kwicie nie byla ani nie ma.
    aparat zakupilem dnia 08.01.2002. do pierwszej naprawy oddalem go
    09.11.2002.
    wielce sie zdziwilem kiedy odnoszac go po raz drugi z ta sama usterka pan z
    dzialu obslugi klienta odmowil mi przyjecia towaru tlumaczac wygasnieciem
    gwarancji. z tego co zdazylem sie dowiedziec gwaracja przedluza sie na okres
    12 miesiecy, od daty naprawy.
    reklamacji nie chciano mi uznac tlumaczac sie ze JA nie mam dowodow na to ze
    aparat zostal wymieniony a nie naprawiony. Media Markt sugerowal mi ze
    aparat zostal naprawiony i ze nie ma juz gwarancji.
    lecz skoro zostal naprawiony (lampa blyskowa) to na ta czesc gwarancja
    wynosi 12 miesiecy od daty mojego odbioru( tak mie sie wydaje) tym razem
    zepsula sie rowniez lampa.
    zarzadalem odmowy reklamacji na pismie. dostalem takowa po dlugim
    oczekiwaniu lecz pracownik obslugujacy mnie nie chcial podpisac sie pod tym
    stawiajac tylko pieczatke BIURO OBSLUGI KLIENTA. Kierownik serwisu nie
    raczyl sie nawet do mnie wyjsc. dopiero po interwencji u kierownika
    dyzurnego otrzymalem taki podpis.
    Teraz mam pytanie co najlepiej zrobic z tym fantem aby odzyskac swoje
    pieniadze za niedzialajacy sprzet.
    z gory bardzo dziekuje za wszelkie info ewentualnie jakies wskazowki
    Pozdrawiam Piotr Demczuk

  • 2. Data: 2003-09-02 01:07:30
    Temat: Re: Reklamacja
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bj0h7a$gug$1@inews.gazeta.pl>, Piotr Demczuk wrote:
> [...]
    > aparat zostal wymieniony a nie naprawiony. Media Markt sugerowal mi ze
    > aparat zostal naprawiony i ze nie ma juz gwarancji.

    Trochę to wszystko dziwne co piszesz, bo taka karta gwarancyjna powinna
    mieć gdzieś wyszczególniony nr seryjny aparatu. Skoro dokonano wymiany,
    powinieneś dostać nową kartę gwarancyjną z innym numerem seryjnym albo
    powinni skorygować ten numer na starej. Skąd właściwie Twoje
    przekonanie że dostałeś nowy?
    Formalnie rację ma pan z MM. Skoro nigdzie wymiana nie jest
    udokumentowana to MZ przysłowiowa d... (formalnie powtarzam)
    Co zaś do samej lampy to tu w sumie prędzej (raczej się ich chyba nie
    naprawia), ale też pozostaje strona dowodowa.

    MZ złóż reklamację na piśmie w której opisujesz co opisałeś. Jak odmówią,
    to skontaktuj się z Federacją Konsumentów. Spodziewam się, że musi istnieć
    jakaś dokumentacja napraw, nawet jeśli na karcie gwarancyjnej nie ma ich
    potwierdzenia. Możesz mieć nadzieję, że jeśli pociągniesz sprawę
    wystarczająco daleko i w MM zrozumieją, że całość może się oprzeć o sąd,
    to odgrzebią tą dokumentację i nie będą próbowali jej fałszować.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-09-02 06:44:39
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Marcin Debowski <a...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > wystarczająco daleko i w MM zrozumieją, że całość może się oprzeć o sąd,
    > to odgrzebią tą dokumentację i nie będą próbowali jej fałszować.

    Niekoniecznie, albowiem napraw mógł dokonywać serwis gwarancyjney, a nie MM i
    to seris ma (jeżeli jeszcze ma) dokumentację. Tak więc MM wcale nie musi
    odpowiadać, odpowiedzialność moze ponosić gwarant - chyba, ze to MM udzielił
    gwarancji,

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2003-09-02 07:21:41
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bj1e8n$qig$1@inews.gazeta.pl>, Marek Radwański wrote:

> [...]
    > odpowiadać, odpowiedzialność moze ponosić gwarant - chyba, ze to MM udzielił

    Jasne, że tak. To był skrót myślowy :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-09-02 08:34:50
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    dokladnie tak bylo. naprawy dokonal serwis, a sama gwarancja opiera sie nie
    na karcie gwarancyjnej bo takowej nie otrzymalem ale na zwyklym paragonie.
    Pewnosc co do wymiany tego aparatu na nowy mam taka ze dostalem nowy
    zapakowany aparat a kto w serwisie foliuje towar po naprawie. ponadtwo mam
    dwa komplety plyty ze sterownikami (po raz pierwszy zapomnialem im tego
    oddac, ale reklamacje przyjeli) po trzecie na formularzu reklamacyjnym jest
    adnotacja LAMPA NIE DZIALA, LEKKO PORYSOWANA. w tym aparacie ktory mam teraz
    lampa nie ma zadnej rysy. a po czwarte czego juz nie ujeli nigdzie bo po
    prostu nie zauwazyli, podstawka byla troszke klejona bo pekla przy
    uzytkowaniu, z "naprawionym" aparatem dostalem nowiutka.Numeru seryjnego na
    paracie niestety nie ma. jest tylko nr modelu ale to jest na wszystkich to
    samo.

  • 6. Data: 2003-09-02 10:28:23
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    chyba, ze to MM
> [...]
    > paracie niestety nie ma. jest tylko nr modelu ale to jest na wszystkich to

    spróbuj przedstawić te racje w MM, niestety, jeżeli to nie poskutkuje, to
    masz wdzięczną sprawę sądową :-(,

    pzdr

    marek radwański

  • 7. Data: 2003-09-02 12:44:03
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    Jesli masz sam paragon, nie masz gwarancji - a jedynie rekojmie.
    w przypadku rekojmi nie wydluza sie ona nawet po wymianie sprzetu na nowy.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 8. Data: 2003-09-02 14:05:13
    Od: "Doker" <d...@W...pl>

    A wniosek jest taki, że małe sklapey specjalistyczne maja wielka racje bytu
    gdyż obdarzaja klieta duzo wiekszym szacunkiem (nie stac ich na sad)