  • 51. Data: 2010-04-02 20:17:08
    Temat: Re: Rejestracja samochodu cz 2
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010, Cavallino wrote:

    > Chyba odwrotnie.

    Nie, dokładnie tak. Może zbyt skomplikowaie wyraziłem.

    Firma jest oznaczeniem *przedsiębiorcy*, osoby, a nie przedsiębiorstwa
    (czyli wszystkiego czym owa osoba w ramach DG zarządza).
    Potoczne określanie "firmą" przedsiębiorstwa jest z gruntu (prawnego)
    błędne. Przedsiębiorstwo można opisać np. marką.

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2010-04-02 20:39:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010, Papa5merf wrote:

    > najpierw spytam się ciebie w jakim celu wprowadza się do dokumentuf
    > urzedowych taki pojęcia jak miejsce zamieszkania, czy adres zamieszkania?:O)

    Uprzejmie proszę o zapoznanie się z regularnie powtarzaną prośbą,
    aby oddzielić moje stanowisko dotyczące stwierdzeń *JAK JEST*
    wg prawa, od ewentualnego (niekoniecznie wyrażanego) stanowiska
    na temat "czy uważam że tak powinno być".
    Nie, wielokroć NIE UWAŻAM.
    Tyle, że ustawodawca ma to gdzieś.
    Jego (ustawodawcę) pytaj, nie mnie.
    Nie wiem w jakim celu.
    Wymaga - tyle stwierdzam.
    Wystarczy?

    > po drugie to w dokumentach prawnych i urzędowych nie można stosowac
    > wielkoznacznych pojęć potocznych,

    Nie są "wielkoznaczne", ba, przez ustawodawcę zostały uznane
    za dostatecznie *jednoznaczne* - na tyle, że nie widział potrzeby
    ich definiowania.
    I jak wyżej - goto Warszawa ul. Wiejska, to nie ja pisałem
    i głosowałem ustawy.
    Kolejna sprawa, to fakt że jak najbardziej MOŻNA, wbrew temu
    co piszesz, omawiana tematyka jak najbardziej dowodzi.
    I jak wyżej - z pretensjami do Sejmu, nie do mnie.

    > bo kto będzie interpretował ich znaczenie,
    > urzędnik czy wypełniający?:O)

    A to już Twoje lenistwo bądź inne formy niechęci rozważenia.
    Przecież to oczywiste (kto będzie) - któżby inny, jak nie
    Wysoki Sąd?

    > to wywiedz mi pojęcie "miłość kultury" z definicji "miłość fizyczna" oraz
    > "kultura fizyczna" ?:O)

    Nie widzę takiej potrzeby - wyrażam nadzieję, że ustawodawca nie okazał
    się aż tak <wpisać dowolnie wybrane określenie>, aby TAKIEGO określenia
    użyć w ustawach.
    A jeśli to Twoja imaginacja, to cóż - nie świadczy o ustawodawcy,
    a o Tobie (od znajomości prawa do wnioskowania).

    > wybacz, ale z tą niepoczytalnoscią to chyba ty masz poważne problemy:O)

    A to Twoje zdanie.
    W świetle "propozycji" które przedstawiasz wcale nie czuję się urażony :>

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2010-04-03 08:03:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 11:53:37 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie wyobrażasz sobie takiej nazwy DG: "Sklep firmowy Wedel Jan
    > Kowalski"? Bo ja sobie wyobrażam.

    Owszem, ale rozróżnij "Wedel" i np. "Jan Wedel". Podobnie jak "Sklep
    Kowalski Jan Nowicki" i "Sklep Jan Kowalski Jan Nowicki".

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 54. Data: 2010-04-03 08:22:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010 08:03:47 +0000 (UTC), Olgierd wrote:

    >Owszem, ale rozróżnij "Wedel" i np. "Jan Wedel".

    Nie Jan Wedel, tylko E. Wedel :-)

    >Podobnie jak "Sklep Kowalski Jan Nowicki" i "Sklep Jan Kowalski Jan Nowicki".

    A to jest sklep kowalski, "Sklep Kowalski", czy sklep Kowalskiego, tzn
    Nowickiego ? :-)

    P.S A jak ktos ma sklep i fabryke ?
    Ma prawo do dwoch nazw skroconych ?

    J.

  • 55. Data: 2010-04-03 09:33:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To raczej oczywiste. Ale przecież Urząd nie ma wątpliwości, że
    > przedsiębiorca jest właścicielem pojazdu, bo na niego jest on
    > zarejestrowany.

    Nie uważasz, że odpowiadanie na post, którego nie rozumiesz mija się z
    celem?
    Poczytaj, pomyśl nad tym co przeczytałeś, a dopiero później pisz.
    Chyba szkoda klawiatury z mojej strony.

    > Zupełnie Cię nie rozumiem. O jakiej innej fakturze piszesz?

    Przeczytaj kilka postów wstecz, to zrozumiesz.
    Jak trzeba będzie to po kilka razy.
    I dopiero później odpowiadaj.

    > Skoro jak autor wątku napisał samochód jest zarejestrowany na
    > przedsiębiorcę, to nie bardzo Twe wątpliwości pojmuję.

    Ano właśnie.
    Zapewniem Cię, że nie z mojej winy.
    Gotfryd jakoś wszystko zrozumiał.

    > Gdyby faktura była wystawiona tak, jak piszesz, to faktycznie byłby
    > problem. Ale zasadniczo w nazwie firmy powinno w takim wypadku być imię i
    > nazwisko.

    I adres.

    > A nie prościej uczynić stosownną wzmiankę na fakturze?

    Może i prościej, ale faktura JUŻ JEST wystawiona i się nie zmieni wstecz.

  • 56. Data: 2010-04-03 09:34:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości news:

> [...]

    >Na fakturze jest imie i nazwisko i w dowodzie rejestracyjnym tez te
    >samo imie i nazwisko, tylko ulice w adresach sa inne :-(

    I masz sprawę wyjaśnioną, faktura jest nieprawidłowa, albo właściciel
    zmienił adres i nie dokonał zmian w dowodzie.
    Trudno żeby urząd nie miał wątpliwości.

  • 57. Data: 2010-04-03 09:36:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jest NIP sprzedajacego. W 21 wieku polaczenie NIP'u z PESEL'em > adresem
    > zameldowania/zamieszkania nie powinno raczej stanowic problemu.

    LOL !!!
    Skoro sądy mają problem z wglądem w KRS, który same prowadzą, więc musisz
    ODPŁATNIE zdobywać dla nich odpisy, to Ty chcesz żeby w tym kraju jeden
    urząd miał dostęp do danych prowadzonych przez zupełnie inny?

  • 58. Data: 2010-04-03 09:37:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie, dokładnie tak. Może zbyt skomplikowaie wyraziłem.
    >
    > Firma jest oznaczeniem *przedsiębiorcy*, osoby, a nie przedsiębiorstwa
    > (czyli wszystkiego czym owa osoba w ramach DG zarządza).

    A teraz zgoda.

  • 59. Data: 2010-04-03 09:38:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Owszem, ale rozróżnij "Wedel" i np. "Jan Wedel".

    Nie sugeruj się tym, że wiesz co to jest Wedel.
    Załóż że w tym miejscu może występować dowolne inne nazwisko.
    Więc dalej nie wiesz czy chodzi o Wedla Jana czy o Jana Kowalskiego.

  • 60. Data: 2010-04-03 13:57:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 03 Apr 2010 10:22:32 +0200, J.F. napisał(a):

    > A to jest sklep kowalski, "Sklep Kowalski", czy sklep Kowalskiego, tzn
    > Nowickiego ?

    To jest sklep z akcesoriami dla kowali, który prowadzi Jan Nowicki.

    > P.S A jak ktos ma sklep i fabryke ?
    > Ma prawo do dwoch nazw skroconych ?

    Nie. Chociaż OIDP ostatnio widziałem takie cudo "coś tam albo coś tam
    albo coś tam". Ale może mi się miesza już.